Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 2801 til 2820 af 154032
-
Biologi afgangsprøve - 9. klasse
ForumindlægHeeeej folk, der tak biologi. Hvad synes i om afgangsprøven i dag? - Jeg synes det var ekstremt dum emne hele vejen igennem, jeg havde ikke set den komme, at jeg skulle svare på 20 spørgsmål omkring fisk. Jeg dog heller ikke, at det viser ens dygtighed inde for biologi. Hvad mener i? -
Biologi B eksamen 2010
ForumindlægEr der nogen der ligger inde med et eksempel på en Biologi prøve (eksamen) på B-niveau ? Læser selvstudie og har biologisk modvind pt. Hvor mange sp Hvor mange bilag osv .... -
Darwin - biologi og samf
ForumindlægHej derude, Er der nogle der evt skrevet om Darwin i fagene biologi og samf? Jeg har nemlig brug for lidt hjælp her. Jeg ved ikke rigtig hvad min problemformulering skal være så, jeg har brug for lidt inspiration og gode ideer. Jeg have tænkt at jeg ville tage udgangspunkt i noget sociologi. på f... -
SRP Kemi/Biologi
ForumindlægSom overskriften lyder skal jeg skrive SRP i kemi og biologi. Har dog det samme problem, som mange andre også har, jeg kan ikke finde på et emne. Derfor ville jeg høre her, om folk ikke lige har et forslag. På forhånd tak. -
biologi I MORGEN!! ribosomer
ForumindlægHej. Hvad kan være interessant at diskutere, når man snakker om kortlægning af ribosomerne? Jeg har i min eksamenopgave inddraget antibiotika som vigtig faktor, men kan ikke rigtig komme på andet. Håber der er nogle gode forslag derude! -
Haster - metoder i Biologi og Historie
ForumindlægHar om Klimaændringer /drivhuseffekten. her er nogle af mine underspørgsmål: 1) Redegørelse for om drivhuseffekten er menneskeskabt. 2) Undersøgelse af drivgassernes virkning. 3) Undersøgelse af hvornår man begyndte at få øjnene op for drivhuseffekten (hvornår man begyndte at tænke på miljøet). 4... -
Designerbørn - fysik & biologi?
ForumindlægHej allesammen.. Jeg er virkelig i knibe, for mangler nemlig et emne til AT-eksamen.. Synes det vil være hamrende spændende, at skrive om designerbørn eller hjerte-karsygomme. Men men men, hvordan får jeg flettet fysik ind i det? er det overhovedet muligt? - Håber på lidt hjælp :) -
Mad og mennesker(Biologi og religion)
ForumindlægEr der ikke nogle der vil hjælpe mig med min opgave, pleasee.. Vh. Bitten -
Biologi - hjælp til opgaven, forklaring
ForumindlægHar siddet med opgaven i et stykke tid og mangler kun disse to spørgsmål. Jeg er virkelig lost -
24-timers Biologi B - Usikkerhed
ForumindlægHej. Har lige været oppe og trække til Biologi B, og skal nu fremlægge emnet: "Stimulanser - Ecstasy og koffein". Der har dog rejst sig nogle spørgsmål: 1) I redegørelsesdelen som lyder: Redegør for opbygning og funktion af en nervecelle" skal jeg da inddrage ecstasy og koffeins i... -
Tidsforlængelse ved skriftlige eksaminer???
ForumindlægHej :) Er det muligt at få en tidsforlængelse til sine skriftlige eksaminer til sommer, hvis man har en skade i håndled samt fingre, der gør det umuligt at skrive i et tilstrækkeligt tempo til en eventuel skriftlig eksamen? Det er muligt for mig at skrive på computer, men det går stadig meget la... -
Biologi og dansk - stamceller
ForumindlægJeg vil gerne skrive i biologi om stamceller. Spørgsmålet er hvordan man bedst griber det emne an når man skal koncentrere sig om forudsigelser? Jeg tænkte om man kan kombinere det med dansk? Med fokus på noget etik måske? Er det mon noget der er muligt tror I? Og skriv også gerne hvis der er nog... -
Samfundsfags eksamen skriftlig - hvad bliver emnet?
Forumindlæg..... ja, det kan ingen svare på. Jeg tænker selv, at dette års skriftlig eksamen kommer til at have noget om USA-Danmark forholde, eller noget med Trump. Hvad tænker du? -
skriftlige eksamen i år
ForumindlægEr det bare mig eller har censorer dømt for HÅRDT i år? Jeg fik 4 i dansk og engelsk skriftlig, og jeg forventede et 7 i dansk, og 10 i engelsk. Jeg fik 10 i terminsprøven og i årskarakter!! Er rigtig skuffet over min engelsk.. -
FSA Dansk skriftlig 2011
ForumindlægHej :) Er der nogen der ved hvilke emner der er at vælge mellem i fsa dansk skriftlig fremstiling 2011? Jeg har nemlig terminsprøve i det og vil helst gerne vide hvad der er at vælge mellem... På forhånd tak! :D -
Skriftlig engelsk- karakter
Forumindlæghej allesammen Jeg vil bare spørge jer om noget. Vi har fået standpunktere får et par dage siden og jeg fik 10 i skriftlig engelsk. Jeg syntes at dette er lidt mærkeligt da jeg i mine 3 sidste stile har fået 12. Til terminsprøven vi lige har haft fik jeg også en samlet karakter på 12. Har tæn... -
Matematik/Biologi/Idræt. Let
ForumindlægKropseffekt (W) = (mekanisk effekt (W) / 0,23) + (1,2 (W/kg) * kropsvegt (kg)) Hvis jeg vejer 57 kg, og W= 60 hvad så? hvad giver udregningen? -
Elektrfrase (Biotek/biologi)
ForumindlægHejsa \n\nNogen der har lavet en opgave med elektrofrase ? Hvor det handlede om fiske protien ? \nKan simpelhen ikke komme igang og skal lave den til næste uge! Kunne godt bruge noget hjælp eller hvis der en der sidder inde med den så må de meget gerne sende den til min email eller evt. oploade d... -
Biologi sæt - Katabolisme - Har brug for lidt hjælp :)
ForumindlægHej allesammen, :) Jeg sidder her og har lidt svært ved at besvare på et spørgsmål. Kan nogen fortælle mig hvad gærceller ATP til ? præcist og detaljeret ? Tusind tak -
BIOLOGI højt niveau!
ForumindlægJeg har lige nogle få problemer... og der er ikke rigtig nogen, som kan hjælpe mig med dem :(Det er i sættet:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/2005-6-2.pdfMalariabekæmpelse 2 AOpgave 2c: Giv med udgangspunkt i figur 2 en mulig forklaring på, at det især er mindre bør...
