Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 3161 til 3180 af 3925
-
Bacheloreksamen - HJÆLP!!!!
ForumindlægHej alle Jeg står og skal til bacheloreksamen inden længe og er kommet lidt i tvivl om hvad der kunne være fornuftigt at tage med til den endelige eksamen. Jeg skriver om etniske minoritetskvinder på det danske arbejdsmarked og deres muligheder og barriereri forhold dertil. I analysen har... -
Dansk opgave
ForumindlægHej folkens jeg har et spørgsmål som jeg meget gerne vil have hjælp til. Har nogle af jer nogensinde lavet en perspektivering hvor i har beskrevet hvordan Herman bang benytter genren ind for dansk realisme på følgende to tekster. Bang magasin du nord 1880 og bang lidt om dansk realisme. Håber ... -
Rapport
ForumindlægHeej! Lige startet i 1.g og vi har fået til opgave at skrive biologi-rapport. Ville høre om der er nogen der kunne hjælpe mig med den del af min rapport, der hedder perspektivering. emnet for rapporten er: Blodtryk og hæmatokritværdi, hvordan kan man sætte det i et større perspektiv, både blodtr... -
Konventioner imod kemiske våben
ForumindlægHej!! Jeg har valgt at skrive både indenfor historie og kemi, mit emne er ; konventioner imod kemiske våben. Er der nogen derude, der kender en hjemmeside der forklare hvad Haag - konventionen gik ud på, hvem der skrev under og konventionen imod kemiske våben. Kort om det , på et nivaeu som alle... -
litterær Artikkel
ForumindlægHej derude! Jeg har fået en svær opgave som lyder at jeg skal skrive en litterær artikkel om en reportage som hedder "Fra Lighuset". Min artikkel skal indeholde en analyse + fortolkning af reportagen samt en perspektivering, som placerer den litteraturhistorisk! Kan nogen hjælpe mig... -
Strømninger i ungdomskulturen
ForumindlægHey, jeg har fået denne opgaveformulering; Der ønskes en redegørelse for strømningerne i ungdomskulturen i england i perioden fra slutningen af 1970erne til starten af 1980erne. herefter ønskes en analyse af udvalgte klip og tekstmateriale fra filmen "the wall"(1982) og en diskussio... -
Problemer med sidetal i word
ForumindlægHejsa :o) Jeg har, som overskriften antyder, et mindre problem med mine sidetal.. Forside - ingen sidetal Abstract - side 1 Indholdsfortegnelse - ingen sidetal Indledning - side 2 Selve opgave - side 3 osv osv osv Perspektivering - side 18 Konklusion - side 3 HVORFOR I ALVERDEN er konklusionen... -
Indsnævring af problemstilling
ForumindlægHej, Jeg arbejder i fagene engelsk(b) og samf(a) med emnet: immigration til USA. Min nuværende problemstilling er: hvorfor søger immigranter til USA, hvad søger de, og er samfundet i USA indstillet på at de skal opnå det? Jeg kan ikke lige formulere... -
24-timers eksamen: Analyse af "Die 12 Brüder"
ForumindlægHej allesammen Jeg har trukket teksten "Die 12 Brüder" af brødrende Grimm, og jeg skal op her i morgen klokken 12. Jeg tænkte om der var nogle, som ville vurdere mit referat, analyse, tolkning og perspektivering, samt give nogle gode råd. Desuden ville det være en stor hjælp, hvis en v... -
Oplæg til bachelor!
ForumindlægHej, jeg skal til at forberede et oplæg til min bachelor eksamen i socialrådgivning, ,men er løbet tør for gode ideer. Vores bachelor handler om inkludering af stofmisbrugere på arbejdsmarkedet. Herunder samfundsmæssige og socialpolitiske faktorer der påvirker arbejdet. Vi har involveret Goffmans... -
Kafka
ForumindlægHej! Jeg skal skrive en større opgave, og håber på, at der er nogle, der kan hjælpe. Jeg skal skrive om Kafka, hans forfatterskab og litterære univers med udgangspunkt i hans novelle Dommen. Derudover skal jeg lave en perspektivering der placerer novellen litteraturhistorisk. Så jeg vil høre om ... -
Inspiration til projektopgave
ForumindlægHej alle! Jeg skal til igang med at lave en matematik opgave, opgaven er selvvalgt emne med matematik perspektivering. Dermed har jeg valgt emnet, fitness/motion. Jeg kan ikke helt komme på hvad jeg kan lave med det. Indtil videre ser min problemstilling sådan her ud: Hvor mange kal... -
Definition på redegørelse
Forumindlæg1. Skriv en definition på en redegørelse og lav en redegørelse af § 4 i Ifølge Loven. 2. Skriv en definition på en analyse og en fortolkning og lav en analyse og en fortolkning af § 4 i Ifølge Loven. (Dette afsnit skal fylde mest) 3. Skriv en definition på en perspektivering og pers... -
Ude på vandet
Forumindlæghey nogen der har en litterær artikel af "ude på vandet"??? den opgave vi har fået lyder som følgende: Skriv en litterær artikel om ''Ude på vandet''. Artiklen skal indeholde en analyse og fortolkning af ''Ude på vandet'' (tekst 1), hvor du bl.a. foku... -
At-forløb Kemi og Samf.
ForumindlægSidder med sidste spørgsmål i min At-opgave og er gået lidt i stå! Vi arbejder med fagene samg. og kemi, men af en eller anden grund har min kemi lærer valgt fotosyntesen som en del af opgaven. Vi arbejder med global fødemangel og jeg skal i den forbindelse perspektivere på baggrund af nogle ar... -
spørgsmål til EP
ForumindlægHeeY Folkens :) Ville lige høre om der er nogen derude som vidste noget om eksamensprojekt :) Jeg går i HF og slutter nu her. Men det jeg egentlig ville hører noget om er hvordan eksamen kommer til at forløbe sig. Min lærer forklarede at udfra den synopsis vi skrev kommer vi kun til at snakke... -
sso opgave om michael strunge.
ForumindlægHej er i gang med at skrive min sso opgave om strunge.. Skal lave analyse i 3 af hans digt hvor jeg skal bruge Kierkegaards teorier i strunge syn på samfundet... Så skal den slutte af med en perspektivering til strunge's samtid og vudering af forfatterskabet i forhold til denne.. nogen der ha... -
Dialogen
Forumindlæghej¨ jeg har brug for hjælp.. hurtigt jeg skal til eksamen i dag. jeg har emnet dommedag med fagkombinationen religion og fysik og kom lige pludselig til at synes at min perspektivering til nutiden var lidt tynd.. er der ikke en der har et forslag til hvad jeg kan perspektivere til. for det and... -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHejsa , så er det tid til, efter 10 år, at jeg snart skal op i Dansk mundtlig eksamen i folkeskolen. Derfor vil jeg gerne have jer eksperter til at give mig en hjælpende hånd til at få en god karakter. Kan i linke til en gode analyse(fortolkning, perspektivering må meget gerne indgå) modeller, s... -
Eveline - James Joyce
ForumindlægHej med jer.. Sidder og er godt igang med at analysere og fortolke Eveline af Joyce. Har fat i den lange ende, men i opgaveformuleringen lyder det at man i en parspektivering skal overveje, hvorvidt novellen kan karakteriseres som realistisk. Er der nogle, der har nogle ideer hertil? Har læst lid...
