Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 3421 til 3440 af 154032
  • SSO i biologi, hjertekarsygdomme.

    Forumindlæg
    Hejsa. Skal til at skrive sso på hf, og vil høre, om der er nogen som har positive oplevelser, ved at skrive om hjertekarsygdomme?? Hilsen Simone
  • Økosystemer- biologi C

    Forumindlæg
    Jeg har lige nogle spørgsmål om økosystemer som jeg ikke kan finde svar på: Diskutere solens betydning for økosystemet? Beskrive forskellige former for energi i et økosystem, herunder omdannelse fra en slags til en anden. Forklare hvordan energi ”tabes” i fødekæden Gøre rede for h...
  • skriftlig prøve i dansk (gym niveau)

    Forumindlæg
    hej, jeg vil høre om man godt må medbringe sine gamle stile med kommentare til prøven ? eller er der nogen regler for det ?hvis man må det, må man så også medbringe andres stile som inspiration ? håber på svar hurtigt ;)fortsat god weekend / læseferie
  • Må man bruge studienet til skriftelig dansk eksamen?

    Forumindlæg
    Hej folken vil høre om det er tilladt at bruge studienets kompendier i dansk under eksamen?
  • Undervisning til biologi b-eksamens søges

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal op til eksamen i biologi på b-niveau her om en månedestid, og søger derfor en der kan hjælpe mig med at læse op på det! Eksamen er 24 timer - så derfor ville det være dejligt med noget hjælp :) Jeg bor i gentofte, pris kan vi altid tale om. Skriv hvis det er interesse
  • Bedste sted at studere biologi?

    Forumindlæg
    Jeg skal vælge imellem at læse biologi på KU eller AU, jeg vil gerne specialisere mig inden for enten cellebiologi eller zoofysiologi - hvor vil i mene, at det er bedst at læse?
  • 00 i mundtlig mat. 10 i skriftlig. Eksamen HF

    Forumindlæg
    Hey, Jeg skal lige hører. Jeg har fået 10 i skriftlig mat og 00 i mundtlig :-/ Men har jeg bestået faget, eller skal jeg tage det om?
  • Biologi eksperter skal bruges :D

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en biologi rapport, men er gået lidt i stå!- beskriv en svamps livscyklus og hvilke forhold skal der være opfyldt før svampen trives optimalt?- hvad vil I gøre for at opfylde svampens behov?Er der nogen som vil hjælpe?
  • Hjælp til spørgsmål til biologi C eksamen

    Forumindlæg
    Hej :) jeg skal op til biologi eksamen og har fået et spørgsmål, der lyder: Beskriv med udgangspunkt i en sø, hvordan økosystemet er opbygget. Det her har jeg selv fundet frem til, men jeg er meget i tvivl om det er rigtigt og den rigtige måde at besvare spørgsmålet på, er der nogen, der kan hj...
  • Biologi eksamensopg som aflevering HJÆLP!!!

    Forumindlæg
    Jeg skal aflevere en lille biologi aflevering som er fra et eksamenssæt. http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2000/2000-6-1.pdfEr der nogen som har løst det? eller har nogle gode råd til det?I så fald vil jeg blive rigtig taknemmelig
  • Dansk/biologi eksamensopgave HF

    Forumindlæg
    Vi er en gruppe, der skal skrive eksamensprojekt i dansk/biologi på HF. Det overordnede emne er arv og miljø. Herfra er det lidt vanskeligt at komme videre. interesserne er litteratur og sygdomme. Er der nogen, der kan inspirere os?
  • Bioteknologi eller Biologi på gym?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg står her og skal vælge linje til gymnasiet. Jeg er lidt i tvivl om jeg skal vælge biologi eller bioteknologi. Jeg har hørt at det nærmest er umuligt at få et 12 tal til eksamen.. Nogle der har erfaringer?
  • AT - BIOLOGI METODER!!

    Forumindlæg
    Hej igen SP folk ;) Jeg ville spørge om nogen kunne hjælpe mig med at finde ud af hvilke metoder der er tale om, når man i faget biologi kun har læst om hvordan pesten påvirker kroppen? Hvilken metoder er der tale om i dette tilfælde-? Håber nogen kan hjælpe. På forhånd tak ..
  • Eksamen - biologi B

    Forumindlæg
    Kunne du tænke dig at tjene nogle hurtige penge? Så skriv til mig, vil gerne have meget hjælp til min biologi eksamen (skal være klar til i aften, senest kl. 22), som omhandler proteiner og emzymer, ret meget kemi, som jeg ikke er god til! skriv i chatten, så finder vi ud af noget!
  • SRP - Biologi/ Historie = Pesten

    Forumindlæg
    Jeg skal til at skrive SRP i biologi og historie med hovedemnet Pesten. Jeg ville høre om der er nogen der har skrevet samme opgave , som måske har nogle gode problemstillinger ? Eller bare har nogle gode ideer? Håber at der er nogen der har lidt som de vil dele ud af :) På forhånd mange tak !
  • Genetik, Biologi B

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal op i morgen i Biologi på B niveau og har om genetik. Spørgsmålet jeg har problemer med lyder: "Hvordan nedarves en egenskab der er knyttet til et genpar?" Er det bare normal nedarvning eller hvordan? Kan ikke finde noget om det :S
  • Hjælp til SRO i idræt/biologi

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg skal igang med at skrive SRO i idræt og biologi, med emnet "Sundhed - fedme og motion" Jeg er lidt i tvivl med hvordan den skal bygges op, og så det ville være dejligt hvis der var en, som havde en opgave jeg måske måtte se, så jeg kan få en lidt bedre idé om hvordan den ska...
  • Biologi eksamen - skovtyper!!!

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder ligenu og er i gang med en 24-timers biologi eksamen og har trukket et spørgsmål om skovtyper hvor jeg skal tage udgangspunkt i en tekst som handler om at de fleste danske skove er menneske skabt... Vil bare lige høre om naturskole og kulturskove er skovtyper eller om det er...
  • Blodtyper biologi rapport

    Forumindlæg
    nogle der kan hjælpe mig med dette spg til min biologi rapport? Forklar hvordan de fire mulige blodtyper kan dannes af forskellige proteiner. Forklar også hvordan disse forskellige protiener opstår ud fra mutationer
  • Biologi terminsprøve 8. klasse

    Forumindlæg
    Hej, Vi skal snart op i biologi til terminsprøverne, så jeg undrer mig bare over i ved hvordan spørgsmålene og alt det der kommer til at være. Får vi en ny FSA prøve, eller bliver det en ældre version. Jeg føler jeg har styr på det, vil bare være sikker :) Tak!