Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 3581 til 3600 af 14099
-
Ethanol/alk. indvirkning
ForumindlægHejsa allesammen, nu har jeg siddet og googlet rundt, men jeg synes bare slet ikke, jeg kan finde noget brugtbart materiale omhandlende alkohols påvirkning af nervesystemet samt om forbrændingsprocessen (el. udskillelses) af alkohol. Nu vil jeg (da det er til en stor og meget betydentlig opgave) ... -
Sygdomme eller Extreme sport?
ForumindlægJeg har overvejet at skrive om sygdomme (fugleinfluenza - sygdomme spredes hurtigt, bl.a. pga. globalisering eller malaria - folk rejser mere i dag) i sa/bi eller hi/bi. Hvad ville I sige? Jeg har også overvejet at skrive om extreme sport, bare sådan generelt - måske inddrage en artikel (nogen fo... -
Osmose
ForumindlægHej Jeg sidder med en biologirapport, hvor jeg skal svare på spørgsmålet; Hvilken saltkoncentration modsvarer koncentrationen af store molekyler i kartofler? Problemet er bare, at jeg ikke helt forstår spørgsmålet. Kan nogen forklare mig det? Tak -
Kemoautotrofe bakterier og deres nitrifikation
ForumindlægHey..Er der ikke nogle der lige kan forklare mig hvad det er der sker for Kemoautotrofe bakterier og deres nitrifikation??Tak.. :-) -
matematikprojekt
ForumindlægHvordan skriver man en matematik projektopgave? -
Hvad er rigtigt? :)
ForumindlægHej folkens. Jeg har ét spørgsmål, men 2 forskellige svar. jeg vil bare gerne vide, hvilket svar er rigtigt? Hvad kan man bruge PCR-metoden til? 1. SVAR: Som nævnt tidligere er PCR en forkortelse for Polymerase kædereaktion (Polymerase Chain Reaction), og er navnet på en metode der blev udvikle... -
Prøve i tysk
ForumindlægHej allesammen Hvordan forbereder man sig godt til prøve skriftlig tysk hvis man nu kommer op i det? Har I nogle gode råd? Jeg tænker specielt fra lytteprøven og læseprøven som varer 1 time i alt. Mvh mig -
Genetik (rettelse)
ForumindlægHeyJeg er igang med en opgave om Mendels 2.lov. Det er en analyse krydsning...Vil nogen rette den, når den er færdig? Altså i aften.Jeg vil nemlig vide om mine "argumentationer" holder og om jeg har brugt fagudtrykkene rigtigt.På forhånd mange tak -
Problemet interferens
ForumindlægHejJeg skriver en rapport om Farvelæsning - altså noget om samarbejde mellem de to hjernehalvdele. Herunder er jeg blevet bedt om at komme ind på problemet interferens. Jeg har en smule teori fra nogle kopier (børns liv og læsning - fra gyldendals pædagogiske bibliotek), men jeg synes ikke umidde... -
Mælkesyrer..haster
ForumindlægHvordan kan det værer at en utrænet hund danner meget mere mælkesyrer end en trænet hund?og hvorfor kommer den trænet hund hurtigere af med det end den utrænet hund?mange tak på forhånd. -
ALLE INVITERES TIL FEST
ForumindlægÅrets største Fest Er du også en af dem der bliver student til sommer eller har lyst til at feste? inviteres du her med til kæmpe fest på Valhalla i Århus mandag den 26.06 kl. 22.30 med Marselisborg gym, Århus Katedralskole, Stats gym, Langkær gym, Risskov amts gym & viby amts gym. Tilmeld til: s... -
Aminosyrer
ForumindlægGodaften. Er ved at ligge sidste hånd på min kemi rapport til imorgen, og er stort set færdig. Desværre er der en opgave, som jeg simpelthen bare ikke kan finde et fornuftigt svar på, så lidt hjælp ville være rart. Spørgsmålet lyder: Hvad er specielt for en aminosyre, der befinder sig i en opl... -
Det moderne gennembrud?
ForumindlægHej Hvad kan man komme ind på i forhold til det moderne gennembrud? -
SSO
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål om min SSO, som jeg håber, at der er nogen som kan svare på. Et af spørgsmålene, som jeg har fået stillet er: "Giv en kort redegørelse for økosystemets opbygning og funktion i en regnskoven". Min SSO handler om regnskoven, som i nok ka gætte jer til..:).. ... -
Biologieksamen - mundtlig
ForumindlægHej Jeg har lige trukket mit emne til biologieksamen og sidder og bliver i tvivl om hvordan det egentlig er den foregår. Det er på b-niveau og ved jeg har en halv time derinde men hvor meget af den tid skal jeg bruge?? Derudover er mit emne "Infektionssygdomme - Tuberkulose" - og de e... -
spørgsmål
ForumindlægHej er der nogen der kan svare på flg. ville være en stor hjælp! på forhånd tak. 1) Hvorfor kan iltforbruget af en organisme bruge som mål for stofskiftehastigheden? 2) Ved præcis beregning af stofskiftehastighed ud fra iltforbruget er det nødvendigt at vide hvilket substrat kroppen forbrænder... -
hjælp! skal tegne præ-og postsynapsen og makere hvor der sker en diffusion, exocytose,elektris impuls og en kemisk impuls, nogen der kan hjælpe?? gerne hurtigt.
Forumindlægskal tegne præ- og postsynapsen og makere hvor der sker en diffusion, exocytose, en elektris impuls og en kemisk impuls, er der nogek der kan hjælpe, gerne hurtigt -
Nogen der kan komme med et bud!!
ForumindlægHejsa....har tænkt og tænkt, men nogen søde og venlig mennesker der gider at komme med et bud. Sådan lyder sprg. Nævn mindst 3 forskellige områder, hvor matematik anvendes, og giv for hvert områderne et eksempel på en sådan anvendelse." I behøver ikke at give 3 eksempler" :) hvilk... -
auxin
Forumindlæger der nogen som kan forklare, hvad auxin er og hvordan man kan anvende bestemte tale i praktisk planteproduktion? :S:S... aner det ikke.. -
Blodtyper
ForumindlægHvilke fordele og ulemper er der ved at vi har forskellige blodtyper?
