Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 3741 til 3760 af 14099
-
EMNE HJÆLP TIL SRP!!!
ForumindlægHej allesammen, Jeg har valgt fagkombinationerne Dansk(A) og Bioteknologi(A), jeg er dog i tvivl om hvilke emner der er interessante, I Dansk ville jeg kigge på en dagbog/reklame/dokumentar, og til bioteknologi havde jeg tænkt mig, at have om noget der påvirker kroppen, i form af et rusmiddel, ... -
membranpotentiale, aktionspotentialet og et elementært bonus-spørgsmål om blodgennemstrømning
Forumindlægjeg er endt i den ulykkelige tragedie at skulle op i biologi-b niveau. Derfor sidder jeg og forsøger at forstå det her med membranpotentiale, aktionspotentialet og derunder natrium-kalium-pumpen. Er nogenlunde med på hvad ordene beskriver og de forskelliges funktion, men så heller ikke meget mere... -
Idé Bio+?
ForumindlægGodeftermiddag allesammen.. Nu nærmer tiden sig jo og jeg føler stadig, jeg er på bar bund mht fag- og emnevalg til SRP. Af hovedfag har jeg valgt Biologi, så jeg mangler et fag, der kan kobles til samt et godt emne. Af andre fag, jeg foretrækker er: Dansk (A), Historie (A), Engelsk (B), Spansk (... -
Er dette en mulig problemformulering osv?
ForumindlægHej med jer. Jeg sidder her og skriver AT i 2.g. Vi har overemnet "Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914". Fagene jeg har valgt er historie med en samfundsfaglig vinkel og biologi. Jeg har valgt at skrive om Kolera og især om udbruddet i København i 1853. Vi... -
Droppe ud af gymnasiet - alternativer?
ForumindlægJeg er lige nu ca. halvvejs igennem 1.g. I starten af skoleåret gik det egentligt udemærket, men nu går det kun ned ad bakke. Som regelt dem der gerne vil droppe ud af gymnasiet, der har det noget at gøre med det sociale, og om at de ikke føler at de har nogen at støtte sig til, især i 1.g. Men d... -
billeder af forfattere..
ForumindlægI forbindelse med 1.g opgave, vil jeg høre om der nogen der ved, hvor jeg kan hente billeder af forfattere, jeg tænker specifikt på Klaus Rifbjerg...Tak -
Inddragelse af citat i SRP
ForumindlægJeg har fået dette citat af Robert Ezra Park, som jeg skal inddrage i min opgave: “The city is a state of mind, a body of customs and traditions, and of organized attitudes and sentiments that inhere in this tradition. The city is not, in other words, merely a physical mechanism and an art... -
Metodeafsnittet i Samf A og Historie A
ForumindlægHej! Jeg skriver om IS og deres kommunikation. Skriver i fagene Samf A / Historie A Mine problemstillinger er: 1. Hvordan anvender IS de sociale medier? 2. I hvilket omfang har IS haft held med kommunikation 3. Hvordan kan man forhindre IS i at vokse i styrke? Jeg ville høre om nogle kunne... -
Produkt til emnet atomkraft ????
ForumindlægVi er tre personer som skal til at starte om med emneuge i næste uge, vi har emnet atomkraft. Vi kan bare ikke finde på noget produkt. Nogen der har forslag ? -
Lyrik og nationalidentitet? dafuq?
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at forstå hvad lyrik og national identitet er? da jeg kun har gået i 10 i 4 måneder, og ikke har haft om det før? -
større skriftlig opgave
ForumindlægHejJeg skal til at vælge, hvad jeg skal skrive om i større skriftlig opgave. Jeg har besluttet at skrive i historie...hvad har i af erfaringer af med det?? Hvilke emner skrev i om?? Og hvordan lød jeres opgave?? Jeg har skrevet om Aztekerriget i 2g....På forhånd tak... -
Flaskehalsproblemer
ForumindlægHvorfor opstår flaskehalsproblemer i ingeniørbranchen? -
Synopse oplæsning
ForumindlægHej, Hvor synes i det ville være bedst at have sin opæsning til synopsen? Jeg har billeder. -
Storby-blues
ForumindlægEr ved at analysere "storby-blues" af Dan Turéll, og er gået lidt i stå, så ville høre om der er en, som har lavet en opgave eller ligne? Tak på forhånd -
Præsten i Thorning af Blicher
ForumindlægHey,nogle der har læst "Præsten i Thorning" af Steen Steensen Blicher?Jeg er lidt i tvivl om to ting, som jeg håbede nogle kunne hjælpe mig med:Hvorfor er indledningen så lang, og hvorfor ændres titlen på novellen fra at hedde "Else Sandbjerg" til "Præsten i Thorning"... -
Da/Hi Opgave: Kolde krig
ForumindlægHej! Jeg skal, i morgen, i gang med en dansk historieopgave om den kolde krig. For at få en god start på de næste 3 skrivedage med denne opgave, vil jeg spørge om der er nogle, der har ideer til hvad jeg kunne komme ind på osv. Min lærere skrev, at eksistentialisme var relavant. Her er et par s... -
Religion - Sunden og Holms rolleteori
ForumindlægHej, Vi har i vores noter stående, at Sundéns rolleteori passer bedst på eskimoisk religion, mens Holm er bedre til kristendommen. Det er dog lidt uklart for os, hvorfor det er tilfældet? Venlig Hilsen Annamisme og pLaurasibilitetsstruktur -
Hjælp til dansk!!!
ForumindlægHvad er fiktion? Hvad er litteratur - Historie? Hvad er et forfatter skab? Hvad erEsay - genren? Hvad lyrik som genre? Hvad er danskhed mellem kulturer? -
TYSK Grammatik - HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg har lavet nogle oversættelser på skolen. Kan nogle hjælpe mig? Hun vil ikke sove i sin gamle sovepose. Sie wird nicht in seinem alten Schlafsack schlafen. Tyven er blevet set på Ikeas kundeparkingsplads. Der Dieb ist auf Ikeas Kundenparkplatz gesehen worden Kommissæren har... -
Engelsk prøve
ForumindlægHej skal til engelsk prøve i morgen hvad skal jeg gøre hjæææælp. hvad skal jeg sige osv. for en tekst som jeg har 20 minutter til at forberede teksten. hvad skal jeg gør med teksten? skal jeg lave en disposition eller hvad? hvis ja hvad skal der være i dispositionen? og hvor mange ting skal jeg ...
