Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 3801 til 3820 af 14099
-
Biedermeor-digt?
ForumindlægLav en analyse af digtet: Tordenvejret om natten. Overvej hvorfor det kaldes et biedermeor-digt. Hvad karakteriserer retningen: Biedermeir? -
yuppikulturen
ForumindlægHvad er yuppikulturen -
Johannesdøberen som messias/Elias?
ForumindlægHej! Sidder midt i eksamenslæsningen og har brug for lidt hjælp.. Jeg kan huske, at vi lærte i skolen, at der var teorier om, at Johannes Døberen i virkeligheden var den rigtige Messias og ikke Elias. Men jeg kan ikke huske begrundelserne for disse teorier og sammenhængen mellem dem. Håber der e... -
Cacth all partier HJÆLP
ForumindlægHvordan pårvirker catch all pariter vælgerens meningsdannelse?? pls hjælp -
HJÆLP til Herman Bang "Fra lighuset"
ForumindlægNogen der har et evt kendskab til teksten, som vil kunne hjælpe ? -
Værdier
ForumindlægHvad mener i at nynazisters værdier, holdninger og normer er?! Hvorfor blive rnogen nynazister?! Hvilken grupper i samfundet støder nynazister ellers ind i, og hvorfor, hehe ?! Hilsen Sif. -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægJeg har svært ved at oversætte det her, da det ikke giver mening for mig: Is a reflex eye movement that stabilizes images on the retina during head movement by producing an eye movement in the direction opposite to head movement, thus preserving the image on the center of the visual field. -
ideer til tekster fra det moderne gennembrud
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal skrive 2.g opgave. jeg vil gerne skrive om noget fra det moderne gennembrud, men kan ikke lige komme på nogle gode tekster/noveller. Jeg har kigget lidt rundt og bl.a. fundet "Et dukkehjem" af Henrik Ibsen og "idyl" af Henrik Pontoppidan. Er de gode a... -
Sminke
ForumindlægHej alle sammen! Hvor i Danmark kan man købe Jane Iredales makeup? Jeg har hørt, at det skulle være noget rigtig sundt makeup. -
Problemstillinger HJÆLP!
ForumindlægHej, vi er lige startet på et AT forløb her i denne uge, og jeg har lidt svært ved at få lavt nogen. Vores emne er Industrialisering i England 1780-1850. Mine deltagende fag er Engelsk og Historie. Håber den nogen der kan hjælpe :) Mvh ! -
Ny Alliance - lidt inspiration
ForumindlægJeg skal til at skrive en samfundsfagsrapport om Ny Alliance. Jeg "lege" politisk rådgiver, og lave en strategi for partiet. Jeg tror, at jeg vil skrive opgaven således, at jeg råder eksempelvis Naser Khader til at køre på dét og dét under den sidste partilederrunde. Jeg vil bl.a. ko... -
Hvad var de bagvedliggende årsager til renæssancens opståen?
ForumindlægHvad var de bagvedliggende årsager til renæssancens opståen? Har læst og læst, men ingen svar -
30´erne -ændringer?
ForumindlægHej,. -Er der sket nogen ændringer i skolesystemet / undervisning siden 30’erne? -
Indledning og analyse
ForumindlægHej Jeg sidder og er igang med at skrive mit SRP. Men kan for det første ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal skrive i indledningen. Der næst er en af mine opgaver at jeg ska analysere og fortolke to af Laura Ingalls Wilders bøger, men kan ikke rigtig finde ud af hvad analysen og fortolkningne... -
Hjælp til forklaring af planøkonomi
ForumindlægJeg skal forklare kort om planøkonomi på tysk. Altså at man yder efter evne, og nyder efter behov. Hvordan siger man det på tysk så det giver meing. -
Stress
ForumindlægVi har i teknologi emnet fysioterapi, og vi i underemne i vores gruppe har valgt underenmet stress.. Nogle som har nogle gode hjemme sider, angående stress i ældre tid ? I gammel dage.. ? Da vi skal lave en teknologi historie om stress, og hvordan det har været og hvordan det er nu., -
Hvad kan historie og dansk ikke bidrage med? - Hvor er deres begrænsninger?
ForumindlægHvad kan historie og dansk ikke bidrage med? - Hvor er deres begrænsninger? Jeg skal op til AT, og ville høre hvad man kunne svare på dette spørgsmål. Jeg har om Indførelsen af det danske Denomkrati. . -
pllzzzz hjælp
Forumindlægjeg har brug for nogens hjælp., jeg skal skrive om litterære artikel. om barndommens gade. er der ik nogen der vil lige fortælle mig hvordan man skan skrive det.. er gpet i stå har skrevet , indledning og resume, men er gået i stå nogen der vil hjælp .., plzzzz hjælp..!! -
Klumme.
ForumindlægHvor lang skal en klumme være? -
læsning
ForumindlægHej. Når i læser en tekst, læser i så højt for jer selv, kigger i bare på ordene, eller med en indre stemme? Og hvad er bedst, skal op til en læseprøve her snart. Tak på forhånd
