Søgning på: historie noter hf. Resultater: 3921 til 3940 af 33009
-
Gennemsnittet
ForumindlægHej Jeg skal til og i 3g, men har kun et snit på 6,7 ligenu. Vil gerne op på omkring 9, men er det urealistisk? Jeg overvejer at starte forfra på hf, for at gøre det bedre. Hvad synes i? -
Litteraturhistorien
ForumindlægHej Jeg skal op i dansk mundtlig eksamen, men jeg har ikke styr på de forskellige perioder i litteratur historien. Derfor ville jeg lige høre om der er nogen der kende nogle hjemmesider hvor man kan se hvad der er kendetegnende for de forskellige perioder? Med venlig hilsen Thomas -
bedømmelse
ForumindlægHej med jer! jeg var oppe i skriftlig dansk idag hf. jeg valgte opgaven "skriv en argumenterende artikel om fortællerformer i fortællende journalistik. jeg aner ikke om jeg har misforstået opgaven, eller hvordan det er gået mig, da jeg syntes den var rigtig svær. er der nogen der lige vil ... -
Eksamen
ForumindlægHej Man kan tage bl.a. den naturvenskabelig pakke, som én eksamen, dvs kemiC, geoC og bioC, men som en eksamen hvordan skal det forstås? Mener man kan det samme med religionC, samC og histB.. Hilsen Sam -
hjæp mig
Forumindlæghvem kan hjælpe Potensfunktioner. Gør rede for potensvækst og beregning af a og b ud fra to kendte støttepunkter. pls hjælp -
De ufuldstændige udsagnsord
ForumindlægHey, nogen der gider rette de her sætninger: He could not come yesterday. We may not visit him Peter cannot read. You may gladly read this book You must see that film We might been there at 8 o’clock He could not see me Could he see the others? We cannot come tomorrow You must not see that film... -
Fodnoter i SSO i dansk
ForumindlægSkal man, ligesom i historie, have fodnote, når man nævner en ny person ? altså med født, død og stilling ? -
Personkarakteristik af El Bola
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive en kort opgave om el Bola, hvor jeg skal skrive en personkarakteristik om ham. Det er flere måneder siden jeg har set den film så kan simpelthen ikke huske noget af den. Nogen der måske har nogle noter eller en personkarakteristik? Har virkelig brug for hjælp! Tak for hjælp... -
Forstår ikke helt, hvad hun skriver, kan i forklare? :)
ForumindlægCitat fra min uuo. Jo, jeg forstår godt dit spørgsmål. som hovedregel er det de samme adgangs/optagelseskrav til alle de gymnasiale uddannelser, der er dog en række muligheder for dispensation i forhold til HF, håber at der giver mening, ellers så er jeg på skolen igen på onsdag. Kan i forklar... -
Stormagtspolitik
ForumindlægNoter til stormagtspolitik efter 1945 søges!!!!Er kommet i tidsnød og efterlyser nu kilder til Verdens historie 3.(2. udgave, 1. oplag 1998)Siderne 14-31, 55-87, 145-157, 199-213 har især stor interesse!Det samme gælder noter til kilder fra bogen."Stormagts politikken 1945-1982" af Joha... -
eksamen - alt må medbringes?
ForumindlægHej, man må medbringe alt ind i forberedelseslokalet, men må man også det til selve eksminationen? Eller skal man til eksaminationen kun medbringe det man har skrevet på de gule papirer der ligger derinde og så teksten som man får udleveret? -
Eksempel på Historieopgave?
ForumindlægHej, Jeg sidder og er ved at skrive en historieopgave omkring propaganda i Tyskland, under 2. verdenskrig. Jeg er godt igang med at læse kilder og andet materiale, skrive noter og finde ud af hvad jeg vil prioritere i min opgave. Jeg er dog meget i tvivl om opsætning af opgaven, formulering, k... -
Analyse af Raftehegn
ForumindlægHar nogle et par noter af Raftehegn af Kim Fupz? Fx. Nogle gode ord eller hvad, der kunne være godt at sige ???????????????? Tak på forhånd :'j -
Hjælp-Danamrk 1968-2000
ForumindlægHej, er der nogen som måske har nogle noter til danmark i 1968 og frem til 2000, måske fra bogen E.kuhle:danmark,samfund og historie. Jeg skal nemlig til eksamen i næste uge og når ikke at læse hele mit pensum igennem...Håber der nogen som kan hjælpe.....Tak på forhånd Rosa -
SSO hjælp
ForumindlægJeg havde overvejet at skrive om anden verdenskrig, men har fået af vide, at det vil være til min egen fordel at vælge et andet emne. Jeg overvejer dermed Slaveriet altså om Martin Luther King eller om den amerikanske borgerkrig. Jeg kunne godt bruge lidt hjælp, for synes de handler om det samme?... -
Ang. Historieopgave 2.g
ForumindlægHey! Tror I det vil trække ned hvis man skriver mere end 10 sider? eller hvor meget må man skrive før det trækker ned i karakter? Jeg er bange for at jeg har skrevet for mange sider - med billeder fylder den ca 15 sider (uden forside-indholdsfortegnelse-kildeliste).. Billederne er ikke så store o... -
Mit gennemsnit - bestået eller nej?
ForumindlægHej Jeg er lige blevet student (tror jeg) har jeg bestået HF-eksamen? Jeg mangler at få min karakterer i dansk skriftlig, men lad os sige jeg får 02 Jeg skriver kun karaktererne og ikke fagene: 4 7 10 02 00 02 00 00 00 02 00 Og dansk skriftlig 02 -
Hvilke en passer til mig??
ForumindlægHej. Jeg er lige kommet tilbage til Danmark den 10/10/2013 fra England. Jeg er født i Danmark, men jeg har et problem med skolen. Nu gå jeg på 10kl og vil gerne til STX gym efter. Jeg har ikke haft tysk før men tag fysik. Der er mange der siger at jeg skal tag ... -
Truman, Marshall og kominform
ForumindlægI mit stress af historieeksamen og de utrolige antal side har jeg ikke nået at beskæfte mig så meget med overstående emner, så skulle nogle ligge inde med lidt noter til disse emner vil jeg gerne være den glade modtager af dem. -
Hvordan læser I op til old?
ForumindlægHeysa...Jeg skal op til old om en uges tid, og jeg har virkelig bøvl med at komme i gang, for jeg ved ikke helt hvordan jeg skal tackle det... I historie var det jo nemt bare at læse og skrive notater, men hvordan skal jeg gribe det an i old?
