Andre fag

Gennemsnittet

01. august 2021 af Stxelev02 - Niveau: A-niveau
Hej

Jeg skal til og i 3g, men har kun et snit på 6,7 ligenu.
Vil gerne op på omkring 9, men er det urealistisk?
Jeg overvejer at starte forfra på hf, for at gøre det bedre.

Hvad synes i?

Brugbart svar (0)

Svar #1
02. august 2021 af Krollo (Slettet)

Halløj.

Prøv at eksperimentere med softIT, som er en hjemmeside, der beregner dit snit. Bare husk at indstille fagene på det rigtige niveau og udannelsesinstitutionen til STX.

Det kommer an på, hvor mange fag du har tilbage, og om du har viljen og evnen til at øge dit snit. Du behøver ikke være et geni for at få et højst snit, men hvis du ikke følger med og knokler, så får du det højst sandsynlig ikke. Når alt det er sagt, er det overhoved ikke umuligt at opnå et snit på ca. 9 i 3.g. Jeg går ud fra, at du har omkring 9-11 afsluttende fag i 3.g? Forsøg at fokusér på din SRP og årskaraktererne (vent med at stresse over eksamen til den tid kommer). Endnu et tip er at score et 12-tal i årskarakteren i historie, fordi den karakter tæller ligeså meget som din SRP og mere end nogen anden årskarakter, siden du går på STX.

Du kan også prøve at tale med dine lærere og/eller studievejleder angående dit snit. Nu er det ikke for at lyde negativ, men vil dine to år på STX ikke føle spildt, hvis du dropper ud for at gå på HF? Desuden kan du ikke regne med, at det vil gå bedre dér, medmindre du ændrer dine studievaner seriøst. Dog skal det nævnes, at hvis du ønsker at komme ind på et studie med en høj kvotient, skal du måske starte forfra; ellers må du scorer lutter 12-taller i 3.g. Her taler jeg om studier såsom medicin, jura, statskundskab, psykologi... det er selvfølgelig ikke alle, der interesserer sig for disse fag.

Kort svar: Ja, det er muligt at opnå et snit ca. 9,0 i 3.g, men det afhænger af din personlige indsats.


Svar #2
02. august 2021 af Stxelev02

Tusind tak for et lang godt svar.

Jeg har ikke været nok engageret i 1 og 2g, men i slutningen af 2g tog jeg mig for alvor sammen og rykkede mig, så er klar på at tage mig meget sammen i 3g.

Men altså ja det self ærligt at starte forfra, men det kan jo blive nødvendigt.

Men tak for svar.

Skriv et svar til: Gennemsnittet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.