Andre fag
Mangler du hjælp?
Hejj
Jeg tilbyder min hjælp til følg. gymnasie fag:
Matematik A, STX
Fysik A, STX
Psykologi C, STX (også noget B-niveau)
Jeg har i disse fag selv fået 12 til eksamen. Matematik og Fysik har jeg lige været til eksamen i og fået netop 12. Hvis nogen går og kæmper med nogle af disse fag og gerne vil træne lidt inden næste skoleår går igang tilbyder jeg min hjælp stortset gratis. Jeg laver ikke store opgaver eller timevis af lektioner med dig men jeg hjælper rigtig gerne med det jeg kan. Jeg har erfaring med netop at undervise da jeg til daglig arbejder med "mentordanmark" som mentor.
:)
Svar #1
30. juli 2025 af Akademia
Hej
Opgavebeskrivelse: Beregn rumfanget af figuren.
Hvad jeg tænker: Man kan regne det ud som 2 rektangler. Så rumfang af venstre rektangel + rumfang af højre rektangel - hjørnet.
Rumfang af venstre rektangel: 8(Højde) x 2(Bredde) x 6(Længde). Rumfang af højre rektangel: 8(højde) x 6(bredde) x 2(længde). Så plusser man dem sammen og skal minuse dem med det afskårede hjørne. Problemet er bare at jeg ikke kan finde rumfanget af hjørnet.
(Jeg er meget dum så jeg ville sætte pris på en dybdegående forklaring af ALT på en nem måde. For mig er der intet der kaldes en "for lang forklaring").
Tusind tak på forhånd!
Skriv et svar til: Mangler du hjælp?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.