Andre fag

Naturfagseksamen 9kl

29. marts kl. 19:32 af Amira2009 - Niveau: 9. klasse

Vi har trukket emnet Co2,klima og udledning af stoffer. Og vil har valgt at fokusere på transports udledning af stoffer men vi er åbne på nye ideer hvis, da vi ikke er 100p sikker på det et godt emne. Vores problemformulering lyder sådan: Hvordan påvirkes klima, og mennesker af dens globale transports udledning af stoffer. Vi har brug for hjælp med arbejdsspørgsmåle som er naturfaglig. og forsøg fordi vi er helt lost!

Svar #1
30. marts kl. 21:23 af Amira2009

ej plssssss svar

Brugbart svar (1)

Svar #2
30. marts kl. 23:37 af ringstedLC

Jeg vil råde Jer til at stå ved det valgte for intet valg kan være 100% sikkert og I skal jo vælge et eller andet. Og problemformuleringen giver Jer mange muligheder omkring udledning af CO2 og global opvarmning, der er forårsaget af transportsektoren.

Svar #3
06. april kl. 14:45 af Amira2009

tusind tak

Brugbart svar (0)

Svar #4
08. april kl. 22:45 af tycconRoblox

Omformulering: Hvordan påvirkes klimaet og mennesker af udledningen af stoffer fra den globale transport?

Brugbart svar (0)

Svar #5
08. april kl. 22:47 af tycconRoblox

YO

Brugbart svar (0)

Svar #6
08. april kl. 23:01 af tycconRoblox

Måske, ville jeg spørge: Hvordan påvirkes klimaet af den globale udledning af drivhusgassen kuldioxid (CO2) grundet transport og hvordan kan udledningen af kuldioxid (CO2) reduceres?

Brugbart svar (0)

Svar #7
08. april kl. 23:11 af tycconRoblox

Del mail med mig hvis I har brug for yderligere hjælp undervejs.

Svar #8
09. april kl. 09:16 af Amira2009

min mail er [email protected]

Svar #9
09. april kl. 09:54 af Amira2009

vores arbejdspørgsmål lyder sådan vi må kun have 5-7 spørgsmål og vi havde det svært med at vælge de allervigtigeste spørgsmål er det her fint 

Arbejdsspørgsmål:

Hvordan dannes CO2 ved forbrænding i transportmidler, og hvilke stoffer udledes samtidig? 

Hvordan påvirker CO2 og andre drivhusgasser klimaet globalt? 

Hvorfor er CO2-udledningen fra transport højere i nogle områder (globalt og i Danmark), og hvad skyldes det?

Hvordan påvirker luftforurening fra transport menneskers sundhed og økosystemer?

Hvordan påvirker CO2-udledningen biodiversiteten ? 

Hvilke løsninger kan reducere CO2-udledningen fra transport, og hvordan virker de?

Brugbart svar (0)

Svar #10
09. april kl. 18:10 af tycconRoblox

Gå med:

Hvordan dannes CO2 ved forbrænding i transportmidler og hvilke stoffer udledes samtidig?

Hvordan påvirker CO2 og andre drivhusgasser klimaet globalt?

Hvordan påvirker luftforurening fra transport menneskers sundhed?

Hvordan påvirker CO2-udledningen biodiversiteten?

Hvilke løsninger kan reducere CO2-udledningen fra transport?

Skriv et svar til: Naturfagseksamen 9kl

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.