Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 4161 til 4180 af 14099
  • Darwins indsamling af empiri

    Forumindlæg
    HVorfor indsamlede Darwin empiri? (fossiler,diverse dyr- og plantearter?) Var det privat interesse?
  • 'lovligt' - Eksamen

    Forumindlæg
    Nu faldt jeg lige over et indlæg herinde, hvor en elev, der skal op i bio mandag (mener jeg det var), har fået de spørgsmål, man kan trække SAMT materialet/ artiklerne der tilhører. Er det 'lovligt' , kom jeg så bare til at tænke på? Jeg har aldrig hørt om andre før, der har fået det tilh...
  • FSA 2013 - hvordan gik det?

    Forumindlæg
    Hej! ;) Så har man lige været oppe i Dansk Skriftlig Fremstilling. Jeg valgte nr 4, Hvad med jer? Skal I op i Matematik eller Geografi? Hvordan gik det? :)
  • hjælp til emne.

    Forumindlæg
    Hej :) jeg skal i den kommende uge skrive en "prøve-studieretningsopgave". Hvor det er blevet bestemt at det skal være inden for emnet Bioteknologi. Problemet er at jeg skal kombinere dette med et af mine studieretningsfag, som er matematik A og Fysik A. jeg kan bare ikke komme på noget...
  • Senmoderne samfund -AT

    Forumindlæg
    hej alle, jeg arbejder med min AT om det gode liv, hvor jeg har underemnet Kropsidealer og plastikkirurgi, og har fagene dansk og samfundsfag. Men jeg er gået lidt i stå med besvarelsen af dette: Plastikkirurgi er medvirkende til at hjælpe os med at leve op til de krav, som det senmorderne sa...
  • Medicin

    Forumindlæg
    Hvis jeg ønsker at læse medicin, hvilken linje skal jeg så vælge på gymnasiet?
  • efter 9.klasse?

    Forumindlæg
    Er det godt hvis jeg tager på social og sundhedskolen efter 9.klasse? da jeg gerne vil være sygeplejeske?? men ved ikke helt om stedet, hvad er kravene? og får man elevløn, når man læser?
  • videregående

    Forumindlæg
    Hvad hedder den videregående uddannelse der handler om at undersøge gener og finde medicin til det ?
  • Opbygning

    Forumindlæg
    Hvad er solcellens opbygning?
  • bestrålede fødevarer

    Forumindlæg
    hej. lige et spørgsmål. hvorfor bruger mange lande bestrålede fødevarer, når man istedet bare kan bruge konseveringsmidler? tak på forhånd
  • Isolering af DNA

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med en rapport om isolering af DNA, men har nogle spørgsmål jeg rigtig gerne vil have svar på. 1. Hvordan er en løg-celle opbygget, og hvor i cellerne finder man nærmere bestemt stoffet DNA? 2. Hvad er DNA i biokemisk forstand? Forklar med flest mulige detaljer. Må også gerne fork...
  • Nitrogens kredsløb

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal snat op i fysik (FSA) og jeg vil høre om der er nogle der kan forklare nitrogens kredsløb lidt bedre end min fysikbog.
  • chromatografi

    Forumindlæg
    Hvad har chromatografi forsøg med fotosyntes at gøre?
  • VIGTIGT! at opgive spg. til eksamen? pensum?

    Forumindlæg
    skal trække imorgen til bio b eksamen, problemet er bare det at flere af spørgsmålene min lærer har offentlig gjordt er noget vi ikke har haft om.. må man gerne det, eller må man kun opgive pensum?
  • Hæmatokritværdi

    Forumindlæg
    Godaften folkens Jeg vil lige høre, om der måske er en der vil svarer på 2 spørgsmål for mig? Eller hjælpe mig? Det er følgende: 1. Hvordan kan en høj hæmatokritværdi give bedre kondi? 2. Hvad ændres og hvad ændres ikke ved blodet, når man forbedrer sin kondi? Tusind tak på forhånd! :)
  • Hvad går ATP til?

    Forumindlæg
    Se overskrift: Tak på forhånd og god aften.
  • Fuld HF, hf-enkeltfag, eksamensbevis

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle har taget en fuld hf via enkeltfag? Jeg vil gerne se hvordan beviset ser ud, hvis nogle vil uploaded. Jeg tænker mere på hvor mange fag man skal have for at få en fuld HF gennem enkeltfag
  • Hjælp til skriftlig geografi!

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg skal til skriftlig geografi på onsdag. Er der nogen der har noget fakta omkring alt muligt?
  • Proces levnedsmiddel og sundhed - HTX Eksamen

    Forumindlæg
    Hej Til alle dem der har prøvet at komme op mundtligt i teknikfaget PLS, hvilken råd og erfaring kan i give, for at scorer en høj karakter? Ved godt hvad man bliver bedømt på men leder efter nogle, der har evt har prøvet at blive eksamineret i deres eksamensprojekt og hvad de føler de kunne havd...
  • osmose

    Forumindlæg
    Hej. Osmose går fra høj til lav koncentration. Hvis saltkoncentrationen er høj udenfor end indeni cellen, så vil vandet trænge ud af cellen? men er det så ikke fra lav til høj?