Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 4301 til 4320 af 14099
-
perspektivering til Valfartsrejse
ForumindlægHvad kan man perspektere til den ( årlige) islamiske Valfartsrejse til mekka? altså med andre religioner..? -
tvivl om religions eksamen
ForumindlægMin religions lærer har sagt til os at, det ville være godt som udgangspunkt at spørge sig selv: "Hvad fortæller teksten mig om FX Islam...?" Så er det bare der hvor jeg tænker... Er det så hvad tekstens FORFATTER fortæller mig om Islam eller omvendt? -
OSO?
ForumindlægHvad er en OSO opgave -
ord forkl: sekularisering til prøve i morgen :/
Forumindlægjeg er blevet stillet et spm. i old der lyder: herodot er historiker, men ikke sekulariseret historiker. hvorfor? jeg ved at sekularisering betyder adskilelse, men synes det er lidt forvirrende. menes der adskillelse i form af at han ikke adskiller realitet og 'gode historier'? eller at d... -
Spørgsmål til Uendelighed og mængder (SRP)
ForumindlægHej Studieportalens brugere, Jeg skal til at skrive min SRP i mat/dansk hvor jeg skal formidle Uendelighedsbegrebet og mængdelæren for den almene læser hvor starten på min problemformulering lyder således: Vis eksempler på endelige og uendelige mængder. Gennemgå mængde operationerne delmængder,... -
Retoriske virkemidler !!!!HASTER ...
ForumindlægHi SRP - en hurtige spørgsmål- hvad omfatter når man skal kigge på retoriske virkemidler og deres effekt ??? - er det kun ethos, logos og pathos eller er der mere ???? -
Projektuge
ForumindlægHej Vi er 3 piger der er i gang med projektugen i 9.klasse. Vi har brug for nogle ideer til vores produkt. Vores overemne er globalisering, og vores underemne er fattigdom. -
Baroktidens maleriers farver
ForumindlægSkal imorgen i billedkunst fremlægge og fortælle om de farver der var i baroktidens malerier. Men, i den tekst vi har fået til det kan jeg ikke finde noget. Så nogen der har nogle links til noget brugbart evt. eller selv ved noget? Spørgsmålene lyder på: "Hvad er karaktersitisk for farver i... -
Obamas kommunikation
ForumindlægJeg skal i min SRP give en karakteristik af Obamas kommunikation af indenrigspoltiske forhold. Hvad ville i helt præcist forstå ved det, og nogle ideer til hvordan jeg kan gribe det an? Hvordan kommunikerer Obama :O? -
Hjælp - SRP ellipsens egenskaber
ForumindlægHej SP Jeg skal i min SRP redegøre for ellipsens matematiske egenskaber som model for plantbaner. Er der nogen der kan hjælpe mig på vej i dette spørgsmål, da jeg sidder fast her? Mvh -
Studieretningsprojekt
ForumindlægHey folks! Har i ikke nogle gode ideer til et emne, der kunne være interessant at have i sit studieretningsprojekt? Det skal være inde for to af disse fag: Dansk eller historie + tysk og engelsk. på forhånd tak :) -
lyder det alt for negativt?
ForumindlægMå der godt stå følgende på ens opg. som konklusion? det lyder vel ikke for negativt? Og ja, konklusionen ska’ indeholde personlig holdning. ... Dansk partis mangel på ideologi, mangel på kommunikation og totalt undervurdering af enhver person med hjerne giver mig kryb.... hvordan kan man forbi... -
Dansk / Historie Opgave. Usa.
Forumindlægjeg skal snart til at vælge emne til min dansk/historie opgave. hvor jeg har valgt kun at skrive i faget historie. jeg har haft en masse om USA's historie og det vil derfor være relevant for mig, at vælge det emne. Dog er jeg helt vildledt i forhold til hvad jeg skal vælge, så jeg vil høre om... -
At beskrive
ForumindlægJeg skal beskrive kort kameraets historie. Jeg arbejder i fagene matematik, fysik. Altså, der er jo ikke meget "matematik og fysik" i den beskrivelse, jeg nu har lavet, udover en beskrivelse af de forskellige kameraer og problemerne/fordelen ved disse. Tror i det er godt nok? For det er... -
Analyse
ForumindlægHej. Nogle af jr som vil give et par stikord om hvordan man får lavet en god analyse af en novelle? -
Til alle jer der går/har gået på IB!
ForumindlægHeej alle sammen! :) Ved ikke om jeg er havnet i den rigtige kategori men her kommer mine spørgsmål altså, er en smule desperat! :) Det er spørgsmål til folk som har eller går på IB eller ved meget om det! :) Jeg er en pige der har gode gennemsnitskaraktere, jeg går i 9 klasse, men jeg ... -
For lidt plads!
ForumindlægJeg har i dag fået problemformuleringen til min SRP og kan allerede se nu, at der er for lidt plads. Mine lærere har nemlig valgt at lægge stor vægt på nogle af de ting, som jeg ikke var så vild med at skrive om (det sgade jeg også til dem i vejledningsfasen). Så nu er der for lidt plads til de... -
litterær Artikkel
ForumindlægHej derude! Jeg har fået en svær opgave som lyder at jeg skal skrive en litterær artikkel om en reportage som hedder "Fra Lighuset". Min artikkel skal indeholde en analyse + fortolkning af reportagen samt en perspektivering, som placerer den litteraturhistorisk! Kan nogen hjælpe mig... -
Billedkunst - kompotions linier!
ForumindlægHey . ( 2. indlæg idag .. wow jeg bliver klog 8D ) Men jeg har ikke helt styr på kompotions linierne i dette her billede. http://www.garfnet.org.uk/new_mill/autumn98/jpegs/freud.jpg Nogle der gider hjælpe? -
Jungs arketyper
ForumindlægHej, Er der nogen, der ved, hvad spejlet symboliserer ifølge Jungs arketyper ? .. eller hvor jeg kan finde det henne ? På forhånd Tak ! Venlig hilsen Christine Leonora
