Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 4321 til 4340 af 14099
  • Globalisering (TORM)

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal vurdere skibsrederiet TORM globaliseringsgrad! Nogen som kan hjælpe mig? Er gået helt i stå !!
  • Litterær artikel struktur/overskrifter

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen. Jeg har lige fået en struktur til littærere artikler. 1. Pointerne helt frem i indledningen. 2. Fremgangsmåden skal præsenteres og følges 3. Tydelig afsnitinddeling i analysen 4. Hvert afsnit skal begynde med kernesætning 5. Der skal konkluderes Jeg har p...
  • sidetal til storeopgave

    Forumindlæg
    jeg laver min 2.g's opgave .. og skal kun skrive mellem 8-10sider .. Men har skrevet 12 sider .. Og er færdig med den .. Tror i det gør ngt ? Jeg har prøvet at hakke ned på det overflødige .. :s .. Hjææælp ..
  • Haster...

    Forumindlæg
    Hej... Jeg skal analysere en af Malcolm X's tekster men kan ikke rigtig finde nogen... skal sammelignes med Martin Luther King's tale, I have a dream. Er der nogen der kan hjælpe.. det vil være en stor hjælp.. tak..
  • Alexandria.. Haster!

    Forumindlæg
    Jeg skal svare på følgende: Gør rede for omstændighederne omkring Alexandrias grundlæggelse... For det første hvor omfattende bør det være? hvilken længde bør denne redegørelse minimum have ? jeg har skrevet 13 linier om det.. Om Alexander den store der grundlagde det, og om ptolemæus der laved...
  • Gamle eksaminer med svar ?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal op i min AVU FED Matematik skriftlig på næste torsdag, og den måde jeg forbereder mig på, er at lave gamle eksaminer, og kigge på svarende efter. Jeg kan bare ikke finde svararket til nogle af de eksaminer jeg har fundet, er der nogle der ved, hvor man kan finde det henne ? Tak på ...
  • SRO opgave

    Forumindlæg
    Vi skal i vores klasse (2.G) til at vælge emne til studieretningsopgaven. De overordnede emner er "Storbyen" og "Amerikanske (britiske) samfundsforhold". Jeg skal kombinere fagene Engelsk og Tysk, og har lidt svært ved at finde et emne at skrive om. Er der nogen, der kan ko...
  • Fsa 9 mundtlig engelsk outline

    Forumindlæg
    Hey everyone, jeg sidder her og har valgt et overemne (til den mundtlige prøve i engelsk) som vi har haft tidligere på året jeg har valgt civil rights movement, men kan ikke finde på et underemne, håber nogle af jer kunne hjælpe mig med det. Tak på forhånd og god søndag
  • Maksimalisme

    Forumindlæg
    Er der nogen der ved hvad begrebet 'maksimalisme' går ud på, gerne ifm Jan Sonnergaard? Jeg har ikke kunne finde noget om det på nettet, men tænker at det muligvis er et modsvar eller det omvendte af minimalisme? På forhånd tak for hjælpen!
  • Sinusfunktion

    Forumindlæg
    Jeg forstår altså ikke, hvad jeg skal bruge radiantal til sinusfunktionen f(x) = sin(x) og til harmoniske svingninger i formen: f(x)= A*sin(Φt+φ)
  • træning af hjernen?

    Forumindlæg
    Hvad er det der præcist sker, når vi udfører det samme forsøg (fx oplæsning af "farveord", hvor ordet rød eksempelvis står med grønne bogstaver), men bliver bedre jo flere gange det udføres? Altså træner hjernen??
  • Rettelse af klumme

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen, der kunne lyst til at rette og tilse min klumme for tegnsætnings- og formulerings fejl? Jeg har selvfølgelig også gået den igennem et par gange, og vil nu have at en anden gør det.
  • Resume, Analyse og Disposition, hvad er hvad?

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal lave et Engelsk Resume, en dansk analyse og en dansk disposition om filmen Coraline. Men hvad er lige hvad? Nogle der kan hjælpe?
  • Jeres Problemformulering

    Forumindlæg
    Hvordan lyder jeres problemformulering til AT-synopsen? Jeg er gået lidt kold i den... hvor lang og detaljeret skal den være?
  • Feedback på problemstillinger?

    Forumindlæg
    Jeg skal i samfundsfag og dansk skrive om Fukuyama's teori om "historiens afslutning" og om det kan ses som e postmoderne vision. Jeg har opstillet nogle problemstillinger og ville høre om der er nogle der vil kigge på dem og give noget feedback på dem ift. hvordan jeg har grebet ...
  • Fagets begrænsninger

    Forumindlæg
    Hvad menes der med fagets begrænsninger i AT? Hvilke begrænsninger kan dansk eksempelvis have?
  • Samfundsfag - problemstilling

    Forumindlæg
    Nogen der har en god ide til, hvad jeg skal komme ind på? Spørgsmålet lyder således: -Hvordan kan politikerne og medierne misbruge deres magt? På forhånd tak :-)
  • Hvad er Idealiseringen i fysik ?

    Forumindlæg
    Hej der ude. Hvad er idealiseringen i fysik?
  • rettelse

    Forumindlæg
    Hej,., var der en der kunne rette mit engelsk.. mv Fassos
  • london taxi driver - nogen der har læst den?

    Forumindlæg
    nogen der har læst "London taxi driver" jeg forstår den ikke rigtig nogle der kan hjælpe lidt?