Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 5081 til 5100 af 14099
-
Bio-eksamen
Forumindlæghej Alle!Jeg skal op til eksamen i biologi, og ville høre om der er nogen som ved hvor man kan søge efter hjælp, altså tænker på, en "lektiehjælper" som kan øve op med en til eksamen? -
nettoprimærproduktion
ForumindlægHey ville lige høre om der var nogen der gad hjælpe mig en opgave i biologi...Spørgsmålet lyder:Hvordan kan man beregne nettoprimærproduktionen ud fra kendskabet til stoffernes molekylevægt? -
rapport rettelse
ForumindlægNogle der gerne vil rette min biologi rapport om genetik (mendels 2. lov osv.) den fylder 4 sider (der er ikke så meget at læse) -
Hvad sker der med blodsukkeret, hvis en ubehandlet diabetes-patient indtager enten rugbrød eller glukosevand?
ForumindlægHej allesammen Jeg skal til eksamenen i biologi d. 9/6 og jeg ville høre om en af jer kunne svaret på et af underspørgsmålene. Tusinde tak på forhånd! -
Hvad er fordele og ulemper???
ForumindlægHej folkens :) Hvad er fordele og ulmper ved de forsøg (i biologi) man laver i laboratoriet og ude i naturen??? Tak på forhånd -
teori eller viden
Forumindlægjeg skal i biologi skrive konsekvenserne af dehydrering, bakterieinfektion som konsekvens af nogle omstændigheder er det teori når jeg skriver om det eller er det biologisk viden? -
Historie - hvilket område?
ForumindlægHej jeg skriver AT i bio og historie. Biologi er naturvidenskab men hvad er historie? jeg har brugt kildekritik? er det hum eller samf? På forhånd tak. -
Hormoner og husdyrproduktion
ForumindlægHej, Jeg har fået en eksamensopgave for, og da Biologi ikke er min stærke side har jeg brug for jeres hjælp.. Jeg har vedhæftet dokumentet :) På forhånd tak! -
1 ensym = 1 protein kort spørgsmål!
ForumindlægFørst, så at sige - har jeg ikke biologi. Dette er udelukket noget inden under et emne i kemi. Består eet enzym af eet protein? -
hjælp til et spørgsmål i en opgave
ForumindlægJeg skal lave opgave 2 og er i tvivl om spørgsmål 5 under denne. Opgaven er fra den skriftlige eksamen i sommer biologi A .. -
aktionspotentiale
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med et biologi spørgsmål. Forklar med udgangsounkt i figur 1 tetrodotoxins virkning på det normale aktionspotentiale? -
Søger eksamenssæt fra 2008!
ForumindlægHej (: Nogen som var været oppe i engelsk B, Dansk A, Biologi A, Fransk A og samfundsfag A sidste år? -
Bio eksamen
ForumindlægHej!Ved godt det er lidt diffust at besvare dette: men hvad skal der egentlig til for at få et 10 tal i biologi??Skal man fx. kunne noget udover pensum eller noget??? -
Diffusion
ForumindlægSpørgsmålet lyder således: Hvordan er sammenhængen mellem terningens størrelse og den procentdel der er blevet farvet. Hvordan regner man dette? og ja det er biologi :) -
hjælp søges
ForumindlægHej allesammen, jeg skal skrive en synopsis om fagene religon og biologi, men kan simpelthen ikke finde en emne, kan nogle give mig ideer? -
en der vil hjælpe
ForumindlægHej. sidder med en biologi opgave Hvordan kan en mutation medføre mangel på faktor-8? - i forbindelse med blødersygdom har vedhæftet selve opgave sættet -
Biologiprøve
ForumindlægHej! jeg skal prøve en skriftlig prøveeksamen i biologi, og ville bare høre om en af jer har prøvet sådan en? kunne virkelig godt bruge nogle gode noter, og emne som kunne være med i prøven. på forhånd tak! -
Lungekræft
ForumindlægJeg søger en oversigts artikel over lungekræft, er der nogen der kan hjælpe mig ? Det er en artikel som jeg vil bruge i forbindlse med en eksamen i biologi på B niveau. -
Darwin og psykologi
ForumindlægHar om Darwin i biologi og psykologi.. Jeg snakker lidt om paradigmeskift, men er det nok indefor psykologi? Hvad kunne jeg ellers komme ind på .. ? -
Forklaring på organisk og uorganisk materiale
ForumindlægHej alle Jeg sidder netop og laver en biologi rapport, og jeg skal forklare uorganisk og organisk materiale. Kan i hjælpe mig med det? Tak på forhånd - Anna
