Søgning på: historie noter hf. Resultater: 5101 til 5120 af 33009
-
Matematik 9.klasse Pensum
ForumindlægHej allesammen :)) Ville gerne vide om nogen havde noter til 9. klasse pensum?? Normalt laver man ikke noter for hele 9.klasses pensum, men laver af C, B, og A niveau matematik. Men hvis nogen kunne hjælpe :)) TAK PÅ FORHÅND. -
Syre- base kemi
ForumindlægHejsa, er lidt lost i denne her opgave: 10 mL Flussyre (formel HF) som er en stærk syre reagere med 30 mL 0,005 M natriumhydroxid. a. opskriv reaktionskeamet for reaktionen b. Hvad bliver pH i blandingen? tak på forhånd :-D -
medicin studiet
Forumindlæghej, jeg har et spm ang. medicin studiet. jeg tager en fagpakke til sygeplejerske, men efter jeg har taget denne uddannelse, kan jeg søge ind på medicin studie? selvom jeg ikke har en HF? -
Studieretningsprojekt
ForumindlægHey folks! Har i ikke nogle gode ideer til et emne, der kunne være interessant at have i sit studieretningsprojekt? Det skal være inde for to af disse fag: Dansk eller historie + tysk og engelsk. på forhånd tak :) -
søger efter en
ForumindlægHej.. Jeg søger efter en der er rigtig god til historie, det er meget vigtigt. Er der en historie forcer eller lærer/lektieguru i historie.. Jeg tror at jeg er blevet fejlvurderet.. -
Faser i vikingetiden
ForumindlægHej, Jeg sidder og læser op til historie-eksamen, og er ved at danne mig et overblik over perioden. Jeg kan huske, at vi lærte at man kunne opdele vikingetiden kunne i 3 perioder, noget med små lokale vikingetogter til mere organiserede nationale vikingetogter. Jeg kan dog ikke finde noget inform... -
USSR og USA
ForumindlægHey..Nu sidder jeg og læser historie.. Og jeg er lidt typen, der ikke er så god til at få noter ned i kort form (altså, hvis jeg tager noter, ender jeg med at skrive hele bogen af..) Og der er lige to emner, der kort skal beskrives - og jeg kan bare ikke få det ned i kort form, efter at have læst... -
HJÆLP SØGES - HASTER
ForumindlægHej, Jeg står i den uheldige situation, at jeg netop har fundet ud af, at jeg MANGLER noter til: "Af Venstres parti program", som er opgivet som kilde til min historie-eksamen i morgen! Jeg er helt rundt på gulvet, og mildest talt i panik. Den står som kilde 6, s.20 i Kilder til Danmark... -
Dansk
ForumindlægHej alle sammen...Jeg vil gerne høre om der er en der har læst en roman, der hedder Tine af Herman Bang.Om der er en der har lavet opgave om det eller så´n noget, skrivet noter eller et eller andet...Eller som kender noget til bogen, så´n fortælle mig lidt om det ...HVIS I GIDER HAR LYST...PÅ FOR... -
3g's opgaver
ForumindlægHvordan er det gået med 3g's(og 2hf's for den sags skyld) opgaverne i det danske land? Selv fik jeg 10 i engelsk om Hamlet -
Hjælp til eksamen...
ForumindlægHejsa folkens Så er det blevet min tur til 9. klassens afslutningsprøver, og det er sådan så jeg skal til Mundtlig historie her på Tirsdag(01.06.2010), så jeg tænkte om jeg kunne få nået hjælp! Jeg har absolut ingen problemer angående selve historien, information eller lig. Jeg har brug for Tip... -
Billedkunst eksamensforberedelse..?
ForumindlægVi har en time til at forberede os forinden eksamen. Opgaverne som vi traekker vil ofte inkludere 2-4 analyser af professionelle vaerker. Dem vil jeg så lave nu inden for hver emne som spoergsmålene vil omhandle. Emnerne er: Portraet, farver, rum, arkitektur, gengivelsesstrategier og et par andr... -
engesk stil
Forumindlæghej, er der nogen der vil være sød lige at kigge stilen igennem for små fejl..Wood Grouse on a High Promontory Overlooking Canada“Wood grouse on a high promontory overlooking Canada” is an American short story written by David Guterson and published in 1996. The short story takes place in Canada,... -
Økonom uddannelse
ForumindlægHey jeg har lige afsluttet HF eksamen og har et gennemsnit på godt 6,3 og ønsker at uddanne mig til økonom jeg er rimlig god til matmatik (karaktere 10) men har klaret mig rimligt dårlig i folkeskolen (gennemsnit 4,9) kort sagt skal jeg opgive min drøm og at være økonom eller skal jeg holde fast ... -
Chlor og hydrogenbindinger
ForumindlægNH3 danner hydrogenbindinger, men hvorfor gør HCl det ikke?Både Cl og N har elektronegativiteten 3, hvorfor jeg tænker, at manglen på hydrogenbindinger er forårsaget af opbygningen af molekylet! Så betragtes HF, som har samme struktur som HCl og også danner hydrogenbindinger. Ergo må dannelsen af... -
Forbedre sine karakterer?
ForumindlægHej Håber i kan hjælpe mig med mit spørgsmål. Jeg har hørt at hvis man ikke tager sin sidste eksamen (gymnasium) kan man forbedre sit snit ved at tage de fag man har dårlige karakter i på hf og stadig beholde sine gode karakterer, og på denne måde forbedre sit snit. Passer det? -
Une femme pour mon fils
ForumindlægHej,, er der nogen som har læst "une femme pour mon fils"? og som evt. har noter til den?PFT. -
Datalogi eksamen
ForumindlægHej...jeg skal til eksamen i datalogi i næste uge, og tænkte på om der var nogen der muligvis havde nogle gode noter som de ville dele med os andre..:) -
Dramatisk ironi vs Tragisk ironi. Hvad er forskellen?
ForumindlægSidder med Ødipus og har pludeslig fundet nogle noter som laver forskel mellem dramatisk ironi og tragisk ironi. Hvad er forskellen? -
Forberedelse
ForumindlægHejsa! Jeg skal op til engelsk studentereksamen, og jeg tænkte på hvor meget folk har forberedt? (hvor mange noter der er taget med ind til eksamen, og hvad der var lagt vægt på osv)
