Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 5221 til 5240 af 14099
  • genmodificering af planter

    Forumindlæg
    HJÆLP. skal op i biologi imorgen, og har trukket et lorte emne som bioteknologi. men kan ikke finde ud af, hvordan genmodificering foregår. nogen der kan hjælpe?
  • hvilken rolle vores gener spiller i cellerne?

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder her og forbereder mig til biologi eksamen... Jeg ville høre om der er nogen der simpelt kunne fortælle mig hvilken rolle vores gener spiller i cellerne?
  • Genetik

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg sidder netop og læser op på biologi A-niveau og sidder og har lidt problemer. Hvad er: 1-gens nedarvning og 2-gens nedarvning. Håber i kan hjælpe mig :)
  • Hvad er stofskifteprocesser?

    Forumindlæg
    Hvad er stofskifteprocesser hvis i skulle forklare det til en person der slet ikke har sat sig ind i det ? :s Skal nemlig snart til mundtlig biologi-eksamen. På forhånd tak. Kh Rebecca 1.g
  • Hvorfor findes/ findes der ikke skovflåter?

    Forumindlæg
    Jeg er ved at skrive en rapport i biologi, men jeg kan ikke besvare ovenstående spørgsmål. Kan I? På forhånd tak!
  • problemstilling srp

    Forumindlæg
    Hej En der kan hjælpe mig med at formulere nogen problemstilling til emnet biologi og kemi? Mit emne er smerter og medidcin
  • Bio A eksamenssæt fra 28. maj 2010

    Forumindlæg
    Hey, er der nogen som ligger inden med en en besvarelse af biologi A eksamenssættet fra 28. maj 2010, STX, som er interesseret i at lægge det ud, eller sende det? :)
  • planters fomering?

    Forumindlæg
    hej, jeg er igang med at lave en biologi opgave, om planters fomering og så skal jeg vide om pollen er det hanlige i blomsten eller det hunlige i blomsten;)
  • Hjælp !!

    Forumindlæg
    Jeg har en opgave i biologi om at vi skal finde ud af "hvor mange måder planter kan formere sig på" Jeg kan virkelig ikke finde ud af det , så please hjælp mig ?? ;* Therese
  • natur

    Forumindlæg
    hej alle sammen jeg kunne god tænke mig og vide havd naturforvaltning er? det er til min opgave i biologi på forhånd tak :-)
  • Aflæsning af graf over temperaturreceptorer

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Nogle der kan hjælpe med, at aflæse denne graf om temperaturreceptorer. Det er ift. biologi og følesansen. Tak på forhånd!
  • Zoolog - løn

    Forumindlæg
    Hejsa. Hvis man vælger at læse zoologi eller dyrefysiologi( som speciale i biologi), hvor kan man så arbejde, hvis det ikke lige er på gymnasiet? Og hvad er lønnen? Har hørt den skulle være lav
  • HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hej folkens. Nogen der har skrevet SRP eller en opgave om medicin, i fagene matematik og biologi? Hilsen Sille :)
  • Hvordan vil øget motion påvirke lungerne?

    Forumindlæg
    Hej Jeg har et hurtigt biologi C spørgsmål, som jeg skal op i snart... Hvordan påvirker øget motion lungerne og andre organsystemer? Tak.
  • Penicillin - betydning

    Forumindlæg
    Hej nogle der ved hvilken betydning penicillin har haft for menneskets overlevelse gennem årtierne? Det er en AT opgave blandet med biologi og historie.
  • Hvorfor kan der være stor forskel på konsekvenserne af forskellige mutationer?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal op i biologi og skal svare på følgende: Hvorfor kan der være stor forskel på konsekvenserne af forskellige mutationer? Tak
  • Spørgsmål

    Forumindlæg
    Hej. Hvilke spørgsmål kan man blive stillet, når man har fagene biologi og dansk. :) (Ved godt det er forskelligt, men er der nogle der har nogle eksempler)
  • Sammenhængen mellem kost og motion

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal beskrive sammenhængen mellem kost og motion, men ikke helt sikker på, hvad jeg skal skrive? Det skal bruges til mundtlig biologi, som jeg skal op i. Tak.
  • Akut hjælp!

    Forumindlæg
    Står og skal til biologi eksamen imorgen og gået halvt i stå ved denne figur http://www.nucleus.dk/fysiologibogen/9/189.pdf - nogen der er skarpe til dette? :-)))))))
  • Hvor foregår fotosyntesen og respirationen?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal op i biologi i morgen og skal svare på dette spørgsmål. Jeg har allerede skrevet lidt, men jeg har ikke svaret på dette spørgsmål. Al hjælp er vekommen. Tak.