Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 5541 til 5560 af 14598
-
Afleveringsfrister
ForumindlægKære alle Jeg er lige startet i gymnasiet, hvor jeg har fået en aflevering for, som jeg kun har fået 5 dage til at lave, hvilket jeg synes er en smule i underkanten af, hvad man kan tillade sig at kræve. Derfor vil jeg gerne høre, om der er nogle regler for afleveringsfrister, eller om de godt k... -
Analyse : den sidste gæst af tove ditlevsen
ForumindlægHej Jeg har til eksamen trukket kærlighed og har valgt et digt af Tove Ditlevsen som hedder: den sidste gæst. Er der nogle som kender en god analyse af den? Hvis der er nogle som gør, så send gerne et link! Og er der nogle som kender et andet digt eller tekst, som man kan sammenligne d... -
ølbrygning, alkohol
Forumindlægdavs kære folkens, Jeg fået til opgave om at skrive en opgave om ølbrygning, nærmer sagt alkohols % jeg har en spørgsmål om ølbrygning, og haaber nogle af jer kan besvarer det. hvordan kan man ændre alkoholsprocenten, altså øge og mindske? Ik bruge sværre ord, ellers forstår jeg det ikke. Tak på... -
Hvordan fremlægger jeg bedst?
ForumindlægKære alle :-) Jeg skal om et lille stykke tid fremlægge et stort emne, og det er enlig mest fremlæggelsen vi får karakterer for. Mit spørgsmål er nu: Hvilken måde kan jeg bedst fremlægge via.? Powerpoint? Film? Har du nogle gode og eventuelle alternative metoder, så hver sød at svar! M.v.h -
Hjææælp
ForumindlægHej! Jeg sidder lidt fast med et eksamensspørgsmål: til i morgen Giv eksempler på bølgers interferens; specielt hvorledes bølger passerer en dæmning med et eller flere huller. - har skrevet, at når bølgerne møder en dæmning, efter passagen gennem dæmningen, vil der dannes ringbølger. ... -
FSA Tårer af Tove Ditlevsen - perspektivering
ForumindlægHej alle :) Jeg har som mit prøveoplæg i dansk valgt Tårer af Tove Ditlevsen (mit fordybelses område er kærlighed). Jeg mangler kun den del hvor jeg skal perspektivere til andre værker, er der nogen som måske kan hjælpe? Jeg ved kortfilmen 'Dennis' egner sig godt, men den må jeg ik... -
tysk :)
Forumindlæghedder det ihr sucht ? :) skal det ikk ende på t, når det er ihr som er grundled ? og hedder det Vejle ist ein schone stadt? :) hvordan siger man kære familie zimmerer på tysk ? :) -- har pørvet en ordbog, men det giver ikke mening håber virkelig I kan rette mig, jeg har lavet alle mine opgever, ... -
Integralregning
ForumindlægKære venner, Opgaven lyder: Bestem integralerne: a, ∫(3x - (6/x3))dx = b, ∫(-3e-4x+x3/2)dx = Kan I hjælpe mig med at udlede dette meget brugervenligt? I behøver ikke at skrive regnereglerne, for dem har jeg i bogen, jeg har bare brug for, at nogen vil vise mig, hvordan de bruges i praksis... -
Handicap i oldtiden
ForumindlægKære alle Jeg husker at der var en mand i oldtiden, som blev noget stort. Han havde en bror, som var handicappet. Mit spørgsmål er, hvem var denne mand? Har I nogle andre idéer til hvad jeg kan læse for at få et indblik i synet på de handicappede i oldtiden? Vh -
Luther var modstander af Den katolske Kirkes Nævn eksempler på, hvordan forskellige trosretninger samler penge ind på i dag. Hvad ville Luther mon mene om d...
ForumindlægKære SP Jeg håber I kan hjælpe mig med at svare på det her spørgsmål: Luther var modstander af Den katolske Kirkes måde at samle penge ind på. Nævn eksempler på, hvordan forskellige trosretninger samler penge ind på i dag. Hvad ville Luther mon mene om disse måder at samle penge ind på... -
oso design
Forumindlægkære folk, jeg går i 10.klasse og ville meget gerne have hjælp til nogle spørgesmål.. mit problem er, at jeg har valgt at skrive om design (tøjdesigner) jeg har skrevet en problemformulering, og nu begynder jeg på min dispotion.. ved ikke rigtig hvordan jeg skal opstille den, så hvis i kan hlælpe... -
AT-EMNE !!!!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægKære derude. Jeg er blandt andet en af de 3.g elever, som skal til at skrive AT-eksamen. Er der nogen der kan hjælpe mig emner ??? jeg er virkelig LOOOOSTTTT !!! Jeg har overvejet fag: Dansk & Psykologi eller Historie og Biologi. Håber nogen vil hjælpe !!! MANGE TAK! Lærke. -
OPTAGET?
ForumindlægKære Alle Jeg leder efter en, der pga. høje adgangskrav har søgt ind på flere videregående uddannelser eller fravalgt "den eneste ene" og søgt andre i stedet for, og som nu venter spændt på svar og har lyst til at fortælle om det i Jyllands-Posten til en artikel i morgen. Skriv g... -
Nationalbanken under coronakrisen
ForumindlægKære alle Jeg er i gang med en opgave, som omhandler pengepolitik og Danmarks Nationalbank. Jeg har prøvet at Google mit spørgsmål, men jeg kan ikke finde et konkret svar. Hvad gør Nationalbanken under COVID-19? Har de sat nogle initiativer i gang for at stabilisere økonomien, og i så fald hvi... -
Skabelon for synopsis - hvordan?
ForumindlægKære alle, Jeg ved ikke om det her er det rette sted at skrive, men her kommer mit spørgsmål: Er der nogen, der ved hvor jeg kan finde en skabelon for synopsis? Altså en skabelon for hvordan jeg udarbejder min problemformulering og synopsis. Det ville være en kæmpe hjælp, da jeg er meget usikker ... -
Hjælp mig med at rette...
ForumindlægKære SP, jeg har skrevet en stil på mindre end en 1 side og med 1,5 linjeafstand. Jeg er ikke særlig godt til at formulere og i det hele tagt at skrive en stil. Det vil betyde meget for mig, hvis i kan læse min stil igennem, rette den for fejl og give gode ideer og tips til hvad jeg kan gøre ... -
Rette engelsk essay
ForumindlægKære lektie-hjælpere derude, Jeg vil rigtig gerne have rettet min engelsk-essay, og forstå mine fejl, da jeg virkelig gerne vil rykke op i engelsk Der er ca. 800 ord .. Håber der er nogle der kan overskue at hjælpe med det - det ville gøre mig rigtig glad.. vh -
Rettelse af Danskstil
ForumindlægKære Alle. Er her nogen, som er villig til at rette min danskstil på 3 sider? Det er sidste stil jeg skriver i 3.g, og af den grund vil jeg meget gerne have at nogen retter den for mig.. Tak på forhånd P.S. Det er en spænende stil synes jeg selv...jeg vil helst ikke ligge den ind på forum.. jeg ... -
rettelse af danskstil
ForumindlægKære Alle. Er her nogen, som er villig til at rette min danskstil på 3 sider? Det er sidste stil jeg skriver i 3.g, og af den grund vil jeg meget gerne have at nogen retter den for mig.. Tak på forhånd P.S. Det er en spænende stil synes jeg selv...jeg vil helst ikke ligge den ind på forum.. jeg s... -
eksamen!!
Forumindlægkære alle sammen... jeg går i 10. klasse og skal snart op til de mundtlige prøver.. i Engelsk trak jeg World issues så hvis i har nogle gode ideer til hvad jeg kunne tale om så må i meget gerne skrive...?? og det kan være hvad som helst fra en film til et digt.. alt gælder!! tak på forhånd ;)
