Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 5601 til 5620 af 14099
-
SRP, fysik A og dansk A
ForumindlægVi skal snart have fået valgt vores SRP-emner. Men jeg kan ikke helt finde på et spændende emne indenfor Fysik A og Dansk A. Jeg tænkte på noget indenfor teknologi/videnskab. Så længe emnet er spændende, er jeg åben for alle inputs :) -
Produkt til projektuge
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart have projektuge i min klasse (folkeskole - 9. klasse). Vi har fået overemnet "Ungdom", og min veninde og jeg har så valgt underemnet "Problemer mellem forældre og teenagere" (altså hvorfor teenagerne tit er sure på forældrene osv. - vi skal lige finde ... -
DK Jura i udlandet?
ForumindlægNogen der ved om man kan indrette/strukturer sin jura-uddannelse således at man kan drage nytte af den i udllandet? Jeg overvejer nemlig stærkt at bosætte mig i Tyrkiet efter endt uddannelse, men er dog i tvivl om, om jeg i det hele taget kan bruge en dank kandidat i Jura i et andet land? -
dansk A kronik
Forumindlæghej jeg har et spørgsmål angående kronik! når man skriver om en tekst i kronik... skal man så altid starte med et kort resume?? -
LIGESTILLING - REKLAMER
ForumindlægHåber i har en dejlig tirsdag aften :-) Jeg har projekt i denne uge og min gruppe og jeg har valgt at have om ''Ligestilling - altså kvinders udvikling'' Vi vil gerne lave en film med reklamer, som er sat sammen eller film evt. der viser, hvordan vi kvinder bliver nedgjort eller ... -
Hvad er forskellen mellem disse studier
ForumindlægForskel mellem molekylær medicin og medicinalkemi? Og minder disse to studier om farmaci?? -
Fransk eksamen
Forumindlægjeg har et lille problem angående mit emne i fransk eksamen,jeg har om julen i frankrig og jeg kan ikke rigtig finde på nogle ting at sige om det nogle forslag?:) -
Typsike genretræk i noveller
ForumindlægHej! Hvad er de mest typiske genretræk i noveller som I kan komme på? Altså; En handling + få personer.. Hvad mere?? Tak.. n_n -
nationalregnskabets poster
Forumindlægjeg skal redegør for nationalregnskabets poster og forklar de vigtigste nøgletal jeg ved, hvad nationalregnskabet er, men jeg ved bare ikke dets poster og vigtigste nøgle tal tak på forhånd. -
Karaktere der minder om Nora fra Et Dukkehjem
ForumindlægHej allesammen :) Jeg er igang med at skrive skriftlig dansk årsopgave, og jeg vil gerne sammenligne karakteren Nora med andre karakterer, fra bøger eller lign. fra omkring det moderne gennembrud. Det skal helst være kvinder da det var kvinderne det handlede om. På forhånd tak :) -
FSA Fysik/Kemi overlevelse
ForumindlægHej. Nu er forberedelserne til fysik/kemi prøven begyndt. Men jeg synes det er virkelig uoverskueligt. Jeg har altid hadet faget og har altid været ret så fortabt i det. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre og hvor jeg skal starte. Nogen der har en idé til, hvordan man kan klare sig igennem det? ... -
AT - Hurtig spg.
ForumindlægHej alle sammen :) Allerførst held og lykke til alle dem der skal op til eksamener! Dernæst: Jeg har et hurtigt spg. angående min metode i psykologi. Jeg har valgt at arbejde med facebook og selviscenesættelsen i fagene dansk og psykologi c. Men i psykologi har jeg bare læst nogle artikler og ki... -
Terrorisme - SRP
ForumindlægHej. Jeg har valgt at skrive om Terror i fagene Historie og samfundsfag i SRP. Jeg skal finde ud af hvordan disse to fag kan biddrage til mit projekt. I samfundsfag vil jeg gerne diskutere om bekæmpelsen af terror. Her vil jeg inddrage international politik og teorier (realisme og idealisme).... -
DET GYLDNE SNIT?
ForumindlægHej! Jeg er ved at analysere et billede og kunne rigtig godt bruge noget hjælp: Hvordan beregner man det gyldne snit? Synes ikke rigtig, jeg kan finde noget på nettet, som er til at forstå; så jeg ville blive rigtig glad, hvis nogen kunne forklare/fortælle, hvordan det gyldne snit beregnes... -
atomfysik HASTER!!
Forumindlæghej alle hvis man trækker atomfysik er der så forsøg man kan vise eller er det bare teori om atom, grundstoffer osv... -
Socialpsykologi, personlighed og identitet
ForumindlægHej. Jeg har 24t. eksamen i psykologi. Jeg skal udarbejde en synopsis og mit tema er : socialpsykologi, personlighed og identitet, nogen gode ideer? Kunne virkelig godt bruge lidt hjælp, hvad ville være optimalt at tage fat på :)? mvh. Emma -
Eksamens spørgsmål i billedkunst?
ForumindlægHej. Jeg skal til billedkunst eksamen c-niveau, og jeg er meget i tvilv om hvordan 2 del af eksamen foregår. Er der nogen der ved hvordan et eksamens spørgsmål kunne se ud, eller hvis i kender en god hjemmeside om det? Håber i kan hjælpe :) -
Hvad er meningen med undervisning?
ForumindlægVi er to piger som har projekt om undervisning/indlæring. Vi mangler lidt inspiration, så hvis i gider at give os en hjælpende hånd, ville vi sætte stor pris på det. Forslag til fokuspunkter ville være en stor hjælp :-) -
SRP om fedme
ForumindlægHej, jeg skal skrive om fedme i SRP og i min diskussion skal jeg finde en selvvalgt kropsaktivists udtalelser om fedme. Jeg vil gerne inddrage en udtalelse som nævner hvordan fedme ikke er et problem men derimod folks syn på fedme. Har dog ikke kunne finde nogen som nogenlunde kommer ind på det. ... -
Mundtlig prøve
ForumindlægHej jeg skal op til mundtlig prøve i 1. g imorgen i dansk, og jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal forberede mig.. Jeg har selvfølgeligt læst lidt op på pensum, men jeg er ikke helt sikker på hvad jeg skal kunne. Nogen der har været oppe der vil hjælpe mig? :) På forhånd mange tak :)
