Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SRP om fedme

18. marts 2023 af marie0023

Hej, jeg skal skrive om fedme i SRP og i min diskussion skal jeg finde en selvvalgt kropsaktivists udtalelser om fedme. Jeg vil gerne inddrage en udtalelse som nævner hvordan fedme ikke er et problem men derimod folks syn på fedme. Har dog ikke kunne finde nogen som nogenlunde kommer ind på det. Kender I nogle? Mange tak på forhånd:)


Svar #1
18. marts 2023 af marie0023

Det må helst gerne være på engelsk eftersom jeg skriver i biolog og engelsk:)

Brugbart svar (0)

Svar #2
20. marts 2023 af Moderatoren

Har du fundet nogle engelsktalende kropsaktivister?

Hvis du har det, så er det vel bare med at komme i gang med at læse og/eller se deres videor :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
23. marts 2023 af yusufkoylu

Men adskillige studier viser jo sammenhængden mellem fedme og en helt masse sygdomme, herunder en masse der går under det der hedder matabolisk syndrom. Tværtimod kan det at vi bliver mere positive omkring syn på fedme virke som en katalysator for det at unge disponeres for usunde ting i medierne. Så får vi bare flere ofre i denne fedmeepidemi.

Jeg skriver også om fedme i min SRP


Brugbart svar (0)

Svar #4
23. marts 2023 af SRPstudent

En mulighed kunne være at undersøge udtalelser fra kropspositive aktivister eller personer, der arbejder med kropspositivitet, da dette ofte indebærer at udfordre stereotyper og negative holdninger til kroppe. En sådan person er for eksempel Jes Baker, som er en amerikansk forfatter og aktivist, der arbejder for at bekæmpe kropsshaming og fremme kropspositivitet. Du kan også undersøge udtalelser fra organisationer som Health at Every Size (HAES), som arbejder for at fjerne stigma og diskrimination mod personer med større kroppe og i stedet fokusere på sundhed og trivsel på alle størrelser.


Skriv et svar til: SRP om fedme

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.