Søgning på: bioteknologi eksamen 2015. Resultater: 5721 til 5740 af 35503
-
nv eksamen!!! solvarmeanlæg
ForumindlægHåber der er nogen der kan hjælpe..har eksamen imorgen! oplysninger der er givet i opgaven: Vands densitet = 1000 kg/m3 E= m*c*( Tslut- Tbegynd) solfangeranlægget i Marstal på Ærø er verdens største anlæg. Solfangerens areal er 18 365 m2 til lagring af varmen er der bygget et damvarm... -
Tysk mundtlig eksamen, WHAT?
ForumindlægHey, Jeg går i 8. klasse og skal øve/prøve tysk mundtlig eksamen. Vi skal aflevere en disposition den 25. maj, og så er problemet så lige, hvordan laver man en disposition og hvordan i det hele taget får jeg det sat op? Jeg er helt lost på området, fordi jeg ikke har haft det før.. Hvis i gad, at... -
HJÆLP!!!! TYSK-EKSAMEN!!!! -mundtlig
ForumindlægHej med jer :) Næste måned skal jeg op til eksamen i mundtlig tysk, som er niende klasses afgangsprøve. Problemet er bare det, at jeg er fuldstændig lost i tysk. Ikke fordi jeg er dårlig til det, men fordi jeg er SÅ MEGET UDE AF SPROGET. Jeg har ikke snakket det i flere uger, og det kan mærkes. N... -
erhvervsret eksamen - valg af emne
ForumindlægHej med jer (-: Vil høre om nogen af jer, der har været oppe i erhvervsret eksamen - den prøveform, hvor man selv skal vælge et emne? Jeg vil høre om i ved/tror, at lærer og censor tænker over hvilket emne man har valgt i forhold til sværhedsgrad. Har det en betydning om man har valgt kaut... -
Historie eksamen, please hjælp!
ForumindlægHej folkens! Jeg skal op og trække i historie på mandag og skal til eksamen om tirsdagen. Jeg har læst op til vores emner vi havde i 1.g., men jeg kan se, at jeg ikke kan nå at læse alt op. Jeg tænkte på om der er nogle alternativer i stedet for at stresse med at læse i sine historiebøger, h... -
Tysk eksamen B-niveau
ForumindlægJeg ville hører om der er forskel på eksamen i tysk, om man går på handelsskole eller om man går på et gymnasium? Altså hvad man skal have med i sin præsentation når man fremlægger den tekst man har 24 timer til? For har hørt noget med at dem der f.eks går på stx skal analysere den tekst de har m... -
Disp til mundtlig eksamen
ForumindlægHej Mit eksamensspørgsmål lyder Ligninger Du skal fortælle om reglerne for løsning af ligninger.Giv eksempler på, hvordan forskellige typer ligninger løses.Kom herunder ind på, hvordan ligninger kan optræde og løses i forbindelse med forskellige formler og funktioner. Jeg er i tvivl om hvor mege... -
strukturen mundtlig eksamen mat.
ForumindlægHej everyone jeg skal til matematik eksamen, og jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogen der har nogle gode ideer til hvordan jeg kan opbygge min besvarelser bedst muligt, altså jeg har fået spørgsmålene i forvejen, men jeg synes ikke at strukturen på min besvarelser er så god. også hv... -
Tutor til re-eksamen!!
ForumindlægHej Allesammen :) Jeg har desperat brug for en tutor, da jeg skal op til re-eksamen til december i en erhvervskunderådgivningscase!!! Det skal helst være en der bor i nordsjælland, da jeg selv går i skole i København og bor ca. 30 min væk derfra. Pleease hjælp !! I need you!! Mht. betaling ka... -
Metodeproblem inden AT-eksamen
ForumindlægHej drenge og piger Jeg skal til AT-eksamen snart, hvor jeg har valgt emnet "korstogene". Religion og historie udgør fagkombinationen, idenfor henholdvis den humaniske og samfundsvidenskabelige fakultet. Problemet er, at jeg idenfor historie har lavet hvad jeg udgiver for at være en s... -
Fysik eksamen på torsdag! Hjælp...
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til fysik eksamen til 9 klasse på torsdag, og jeg har virkelig brug for hjælp... Jeg mangler både noget teori og nogle forsøg. Teorien skal jeg nok finde ud af, men forsøgene giver mig problemer, så jeg håber at nogen gider hjælpe mig! Jeg mangler mest forsøg til emnerne... -
Mundtlig eksamen (Barndom og opvækst)
ForumindlægHej jeg skal aflevere min disposition til min dansk mundtlige eksamen på tirsdag, men jeg har ikke fået valgt en tekst, da jeg ikke kan finde noget som passer til det vi har set/læst under det emne. vi har set: Kunsten at græde i kor Vi har læst Artiklen: Så tog han kuldskovlen er gav mig t... -
Eksamen, 9 klasse.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til eksamen i fysik på onsdag d. 6 juni. Jeg sidder, og er igang med dispositioner til følgende emner: - Magnetisme. - Elektromagnetisme. - Induktion. - Transformation. - Atom og kernefysik. - Syrer og baser. Mit problem er, at jeg ikke rigtig kan f... -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej, jeg skal til mundtlig eksamen i dansk om 5 uger. Jeg har trukket det moderne gennembrud, men kan simpelthen ikke finde ud af at finde en tekst jeg vil bruge. De tekster/billede der er opgivet (som jeg ikke kan bruge som prøveoplæg): Ørneflugt af Henrik Pontoppidan, Skriftestolen af Christi... -
Metodedelen i AT-eksamen
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om, hvordan metodelen i AT-eksamen forløber. Skal jeg bruge fagets metoder, eller skal jeg vise, hvordan den givne teoretiker ( i mit tilfælde Marx) brugte metode til at udvikle sine teorier? Hvis nogen i øvrigt har nogle forslag til, hvad jeg skal komme ind på i forhold til ... -
Kemi C Eksamen
ForumindlægHej. Jeg går i 2. g og skal her på onsdag op i kemieksamen på C-niveau. Derfor vil jeg tjekke med jer, om der er nogen af jer, der kan komme med nogle gode råd til en sådan eksamen. Nogle hjemmeside der er gode at tjekke ud, eksperimenter og forsøg der kunne være brugbare? Jeg er åben overfor all... -
Vil det være dumt med dette forsøg til eksamen
ForumindlægTil eksamen skal jeg muligvis have om Alkoholer og derfor har jeg prøvet at finde nogle forsøg til det. Jeg tænker jeg vil fremstille ethanol udfra vand, sukker og gær for så bagefter at lave destillation. Jeg har hørt at fremstilling af ethanolen vil tage lang tid, men kan jeg så ikke bare bru... -
Haster! Engelsk B eksamen
ForumindlægHej Jeg har lige et spørgsmål til engelsk B eksamen. I en dansk kronik må man jo godt skrive en "fangende" indledning", og jeg har fået at vide, at det engelske "paper" er det samme som en dansk kronik. Der står så bare i et af mine dokumenter, at man ikke må lave... -
Samfundsfag C eksamen - emner ?
Forumindlæghej ved ikke lige om det er rigtig sted at spørge om dette :) jeg skal til samfundsfag c eksamen om en uges tid så har hele ferien til at læse i, men er kommet i tvivl om hvilke emner vi kan komme op i. Det er selvfølgelig pensum, men syntes godt nok pensum er stort så det kan vel ikke være men... -
Prince, engelsk eksamen
ForumindlægHej, jeg skal op i Prince til min engelsk eksamen og mit overordnet emne er "music that made a difference" - men hvad er det helt præcis for en "forskel", han har gjort? Jeg ved at han har været meget eksperimenterende og på den måde har gjort "ét eller andet". Kend...
