Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 5881 til 5900 af 14099
  • RETORISK ANALYSE, GANDHI, HIND SWARAJ

    Forumindlæg
    Hej, situationen er den at jeg er igang med at skrive SRP - om Indiens uafhænhig med fokus på Gandhis rolle - hertil skal jeg analysere bogen "Hind Swaraj" og derfor søger jeg efter folk der har læst/fortolket/analyseret denne bog!
  • Konkurrenceforhold ?

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen Jeg ville høre om i vidste hvilke modeller der tilhører: 'du udarbejde en sammenlignende analyse af det amerikanske og det danske mobilmarked med særlig fokus på kulturelle forhold og konkurrenceforhold med henblik på at identificere forskelle." Har orden på kultur, de...
  • Overvågning - Teorier?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er lidt i vildrede, kunne godt tænke mig at inkludere nogle samfundsvidenskabelige teorier i en opgave med emnet "Overvågningssamfund". Nogle forslag til teoretikere jeg kan undersøge nærmere? Måske med særligt fokus på frarøvelsen af personlig frihed... Mvh Liv
  • FORSØG/PRODUKT IDEER TIL PROJEKTOPGAVE

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen min veninde og jeg er ved at lave en projektopgave om global opvarmning i forhold til dyrefærd på is (især fokus på bla. isbjørne) Men vi har ikke nogle ideer til hvad vores produkt/forsøg skal være Så vi ville være meget taknemmelige hvis i kunne hjælpe os :)
  • Hjælp Til Produkt

    Forumindlæg
    Hej venner! Vi er i gang med en projekt opgave og vores emne er bæredygtighed med fokus på genbrug. Har i nogen ideer til hvad man kan genbruge, f.eks. gamle bøger og hvad man så kan bruge dem til? VI er kørt lidt fast så det ville være skønt med nogen gode ideer! :)
  • fl smidth og globalisering

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg skal til og igang med mit studieretningsprojekt og skal skrive om globalisering med fokus på fl smidth og indien, så ville høre om der nogen der nogle gode sider om fl smidth, og måske nogle regnskaber fra fl smidth's aktiviteter i Indien. Det ville være en stor hjælp.
  • Hjæp

    Forumindlæg
    Nogle der kam hjælpe mig med følgende spørgsmål :undersøg rødstrømpebevægelsen som politisk bevægelse med særlig fokusideer mål midler og organisationsform inddrag samfundsfaglig teori og historisk kilder . Hvilke teorier kan man bruge
  • Identitet og værdier i online rollespil!

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en SRP om hvordan værdier og identitet påvirkes af online rollespil - med speciel fokus på World of Warcraft. Har i nogle bøger eller andet, som omhandler identitetsdannelse, eller kender i måske en anden kilde der gør? :) På forhånd tak!
  • Talepapir

    Forumindlæg
    Jeg ville høre, om der er en venlig sjæl, der har lyst til at læse mit talepapir til min AT årsprøve igennem. Jeg er virkelig i tvivl om det er godt nok. Om jeg fokuserer på de rigtige ting osv. Det ville være til stor stor hjælp. Håber at høre fra jer.
  • Analyse af Emil Aarestrups digte

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal analysere 2 digte af Emil Aarestrup: Angst og På sneen på baggrund af døden og erotikken. er der nogen har gode ideer til hvilke ting jeg kan fokusere på i digtene? Hvilke punkter kan jeg komme ind på? og hvor skal jeg starte?
  • Brintsamfund - metoder i samf

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg mangler noget på skrift om samfundsfaglig metode til mit AT-projekt i fysik og samfundsfag. I samfundsfag fokuserer jeg hovedsageligt på det økonomiske aspekt i udviklingen af brintsamfundet. Håber I kan hjælpe. På forhånd tak.
  • hjælp ! det haster!

    Forumindlæg
    hej. jeg har et lille spørgsmål jeg gerne vil have svar på. jeg skal op til eksamen lige om lidt. og jeg har trukket: "eventyr. men fokus på kunsteventyr". har i/du nogle forslag til hvor jeg kan søge for at finde dem henne? .
  • Parameteranvendelse?

    Forumindlæg
    Hej folkens.. Er igang med at skrive SRP opgave, og har fået spørgsmålet: "Der ønskes en beskrivelse af Apple med fokus på virksomhedens parameteranvendelse".. Er ikke helt sikker på hvad det vil sige, nogle der kan hjælpe? Altså mener hvad høre under virksomhedens parameteranvendelse?
  • marxistisk fortolkning

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal lave en analyse af bogen Fiskerne af Hans Kirk. Jeg fokusere på samfundet. Jeg vil gerne lave en marxistisk fortolkning, men ærlig talt så ved jeg slet ikke hvad det er !! Nogen der kan komme med nogle gode tips? -Tak !
  • Rettelse af sætning

    Forumindlæg
    HEj Alle Sammen :D er der nogle som kan hjælpe mig med at rette et par sætninger, jeg skal have forklaret hvad der er galt med dem da jeg gerne vil vide hvilke ting som jeg skal fokusere på , altså grammatisk :) på forhånd tak
  • Løst sammensatte verber

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en tyskaflevering, hvor jeg skal oversætte fra dansk til tysk med fokus på løst sammensatte verber, hvilket jeg har svært ved. En der kan forklare mig gramatikken og måske oversætte et par af sætningerne, så jeg kan se, hvordan det hænger sammen? På forhånd tak
  • Gym. eksamen c niveau!

    Forumindlæg
    Hej! er der nogen der har været til fysik eksamen som kan fortælle mig lidt hvordan det foregår? Jeg har trukket emnet energi, med fokus på termisk energi. Jeg skal bl.a komme ind på varmefylde, fordampningsvarme og smeltevarme. hvilke spørgsmål kunne censor mon stille?? og hvordan kunne doku...
  • HJÆLP TIL BIOETHANOL

    Forumindlæg
    Hej, jeg søger hjælp til følgende spørgsmål: - Hvorfor laver man ikke 1.generations bioethanol i Danmark? - Hvilken type kulhydrat giver den højeste ethanol-produktion? - Hvad skal vi bruge bioethanol til og hvorfor er der fokus på at forfine produktionen?
  • The Black Album

    Forumindlæg
    Hej folkens! Jeg er igang med at lave AT-opgave om "the black album" med fokus på det multikulturelle samfund Er der nogen der ligger inde med nogle gode notater til the black album, ville være en stor hjælp!!
  • AT synopsis samfundsfag og religion

    Forumindlæg
    hej jeg er i gang med en et AT - forløb med overskriften Fremtiden – visioner og forudsigelser. har så her valgt at fokusere på de to inddragede fag samfundsfag og religion. men har lidt problemer med at finde på en problemformulering, så hvis der er nogen der sidder inde med ideer ville det være...