Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 5901 til 5920 af 14099
  • lys: gitter og spektre hjææælp 24 timers eksamen

    Forumindlæg
    jeg har virkelig brug for en hjælpene hånd til at forstå hvad en emmision og absorption er? mit emne er lys, med fokus på gitter og hovedvægt på spektre! er der nogle der har et link til en opgave eller noget andet, det er en power point jeg skal lave...
  • Sammenligning af beviser

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal sammenligne et algebraisk og et geometrisk beivs, men hvad er der at sammenligne udover at det ene er med fokus på algebra og det andet med geometri? Jeg har også nævnt at begge er direkte bevsier. Hvad kan man ellers? Tak på forhånd!
  • Engelsk roman/novelle

    Forumindlæg
    Jeg regner med at skrive SRP i engelsk og samfundsfag. Derfor vil jeg høre, om der er nogen, der kender en engelsk roman eller novelle, som kan analyseres, med fokus på hvorvidt det hjælper at straffe forbrydere eller om hvorfor man egentligt straffer dem.
  • DIO samtidshistorie B og International økonomi A HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg sidder lige i øjeblikket med DIO og jeg skal bl.a. analysere den økonomiske og politiske udvikling i Ghana med fokus på at afdække hvor de er kommet til... Men jeg er ret i tvivl om hvilke analyser eller modeller jeg skal bruge? Jeg håber i kan hjælpe derude...
  • Mindske uligheden mellem sorte og hvide i det amerikanske samfund

    Forumindlæg
    Hej alle, jeg er ved at skrive SRO om ulighed mellem sorte og hvide i det amerikanske samfund med fokus på uddannelse og indkomst. Er der nogen som kan komme med forslag til hvordan man kan mindske uligheden? Det skal være med hjælp fra politiske løsninger
  • yahya hassan

    Forumindlæg
    hej alle, jeg har trukket den svære relation, og har i mit fokus område yahya hassan. Jeg har valgt digtet " en radius af 100 meter. jeg har svært ved fortolkning og budskab. Håber i kan hjælpe.
  • Mælk - Simon Fruelund

    Forumindlæg
    Jeg har fået denne opgave at skulle analysere og fortolke denne tekst "mælk" af Simon Fruelund. Er der nogle der kan hjælpe mig? jeg skal bl.a. fokusere på hans forhold til andre mennesker.
  • Historie

    Forumindlæg
    Hej studi, Jeg vil gerne lige have afklaret, hvad forskellen er på levn og beretninger, når man arbejder med kilder i historie. Og vi snakker skriftlige kilder. Altså bruger man kilden som levn, så fokuserer man på, hvad den siger om det tidspunkt, den er skrevet? Og som beretning kigger man ...
  • Telegrafen

    Forumindlæg
    Hej Er der andre end mig der skriver om telegrafen i fagene historie og samfundsfag? I så fald er der nogen der har lys til at udveksle ideer? Jeg har besvaret alle mine problemstillinger, men det ville være interessant at høre hvad andre har valgt at fokusere på i deres problemstillinger. På for...
  • Mat A terminsprøve

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg har terminsprøve på torsdag i Matematik A. Har I nogle gode råd til hvordan jeg kan forberede mig bedst mulig til prøven ? Er der nogle emner jeg måske skal være mere fokuseret på end andre ? Andet jeg skal være opmærksom på ?
  • Optagelsesprøve

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg skal til prøve her i morgen og er virkelig stresset over min kemi :/ Jeg ved ikke hvad jeg skal læse mig frem til , er der nogle gode ider om hvad jeg skal fokusere mig mest på ? Nogle der har været i optagelsesprøve før ? Hjælp tak :S
  • Hjælp til kemieksamen

    Forumindlæg
    Hej venner Jeg går på hf og skal til kemieksamen på c-niveau til sommer. Og det er alle mest fag som jeg bekymrer mig for og fattede det ikke. Er der nogle der kan forklar mig hvordan foregår eksamen og hvad skal jeg mest fokusere på?? Og tak på forhånd:)
  • Mat.mundtlig hjælp !:)

    Forumindlæg
    Hej jeg går i 9.klase og skal op i matematik mundtlig men ved ikke hvad man skal fokusere at øve mest på og hvilke matematik emner der vil blive opgivet og om man skal lave dispotition til hvert emne?:)
  • Spansk sætning til projekt. Hjælp

    Forumindlæg
    Hej jeg har brug for hjælp til at oversætte en sætning fra dansk til spansk. Det er en vigtig sætning til mit projekt som håber meget I vil hjælpe. Sætning: Så må det blive fødderne som er fokuset. Håber meget I kan hjælpe mig
  • Problemformulering - hjælp!!

    Forumindlæg
    Hey alle. Jeg er i gang med min DHO omkring det moderne gennembrud med fokus på kvinderne. Jeg er dog kommet i denne situation at jeg er helt blank på ideer om en god problemformulering her til. Er der nogle af jer der har nogle gode ideer der evt kunne hjælpe mig lidt videre? :-)
  • Logistik - lager- og distributionsstyring

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en opgave i logistik og har lidt problemer. Jeg skal analysere og vurdere logistiken i en virksomhed med fokus på lager- og distributionsstyring. Nogen der kan give forslag til hvad jeg kan inddrage? PÅ forhånd tak..
  • Fysik C -muntlig eksamen

    Forumindlæg
    Hej, hvis jeg har trukket et emne der hedder "Verdensbilleder med fokus på Keplers love", hvad kan jeg så forvente at få som bilag, efter den mundtlige præsentation? Håber i kan hjælpe, Kh Oliver
  • Unge og stress

    Forumindlæg
    Heii (: Vi har besluttet os for at lave et projekt om unge og stess, men fokus på studerende der har stress . Er der nogen der kender noget hjemmesider, eller andre steder hvor vi kan finde nogle oplysninger om det ?
  • retfærdig krig. hjælp til AT - haster.

    Forumindlæg
    jeg er igang med at skrive AT opgave i emnet krig, fokus på de etisk problemer ifht. brugen af kemiske våben, specifikt i vietnamkrigen... er der nogen der ved hvor jeg kan finde geneve konventionerne? mere specifikt afsnittet om håndtering af civilbefolkningen? på forhånd tak
  • Kilder??

    Forumindlæg
    Hey allesammen, Skal skrive en DHO-opgave hvor mit fokus er på bøndernes levevilkår under det moderne gennembrud. Jeg skal bruge nogle kilder, og har virkelig ledt uden held :( Nogen der har noter/links? Tak på forhånd :-)