Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 5901 til 5920 af 23765
  • Isolering af DNA fra løg

    Forumindlæg
    Hej,Er der nogle der eventuelt ligger inde med en rapport som har noget med isolering af DNA fra et løg at gøre?De der ligger inde her, er nemlig ikke så [email protected]å forhånd takBjarkee
  • Perspektivering ( effekt og nytteværdi )

    Forumindlæg
    Heeeej :) Jeg er igang med en fysik rapport om effekt og nytteværdi,og er nåede til perspektivering ! Ved ikk helt hvad jeg skal perspektivere til :/ Håber i kan hjælpe :)
  • H i spændingsrækken?!

    Forumindlæg
    Hvad laver H i spændingsrækken? Og hvorfor afgiver det frie metal elektroner til ionen og ikke omvendt?
  • Spændingsrækken H+?!

    Forumindlæg
    hvorfor er H med i spændingsrækken? Er det fordi H er det eneste ikke metal, som kan danne en positiv ion? ...Og hvorfor reagerer H ikke med Pb, som man ville forvente ifølge spændingsrækken? Håber nogen kan hjælpe :)
  • Induktion og vekselstrøm?

    Forumindlæg
    Hej! er der nogen der har den mindste viden om emnet: induktion og vekselstrøm, som jeg kan bruge til min fysik-rapport? det ville bare være sådan en stor hjælp ;) på forhånd tak!
  • Eksamen, 9 klasse.

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg skal til eksamen i fysik på onsdag d. 6 juni. Jeg sidder, og er igang med dispositioner til følgende emner: - Magnetisme. - Elektromagnetisme. - Induktion. - Transformation. - Atom og kernefysik. - Syrer og baser. Mit problem er, at jeg ikke rigtig kan f...
  • salte

    Forumindlæg
    Hej Hvordan defineres salte i kemi? Er FePO4 f.eks. et salte? på forhånd tak
  • Molekyler og salte

    Forumindlæg
    Molekyler er ikke elektrisk ladede, men det er ioner. Men hvordan identificerer man om hvorvidt det er et molekyle eller ej? og kan i hjælpe mig med denne her opgave. Hvordan løser jeg den? Al(s) + S(s) → Al2S3(s) CO2(g) + H2O(l) → H2CO3(aq) AgNO3(aq) + FeS(aq) → Ag2S(s) + Fe...
  • hej jeg har fået en fysik opgave for til mandag d.4/3 og havde lidt svært ved at svare på dette spørsmål håber der er nogle der vil hjælpe mig, på forhåd t

    Forumindlæg
    hvad sker der når man blander en syre og en base sammen?
  • Kemi-programmer til computeren

    Forumindlæg
    HejJeg skal til at lave kemirapport og efter at have skrevet nogle stykker i 1.g har jeg erfaret at det godt kan være meget rart at have et program til at tegne diverse forsøgsopstillinger. Jeg mener nemlig at jeg har hørt at der findes et program som nemt tegner kolber osv, som er lige til at &q...
  • Fysik a) Man kan skelne en diamant fra den langt billigere Cubic Zirkonia-sten bl.a. ved at se på stenens brydningsindeks. Brydningsindekset for Cubic Zirkon...

    Forumindlæg
    Har fået brydningsforholdet til at være 2,45, men kan ikke finde ud af hvordan man skal finde brydningsindeksset for stenen
  • Hvilken betydning har spændingsrækken for redoxreaktioner?

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal forklare spændingsrække og fortælle, hvorfor den er vigtig i forbindelse med redox kemi. Jeg forstår nok, hvad spændingsrækken er, og hvorfor bestemte metaller vil optage og afgive elektroner, men jeg ved ikke, hvorfor dette er så vigtigt for redox ke...
  • NVG - HJÆLP!

    Forumindlæg
    Ja så er det i morgen vi bluver evalueret. Vi havde i sidste uge en lille prøve i fysik delen såvel som bio og kemi delen. Så vidt jeg har forstået har man til evalueringen "mulighed" for at forbedre sine karakter! (hvad min lærer sagde) Har nogle råd, tips eller andet til detté? Hvad...
  • Mathcad

    Forumindlæg
    Kan i bruge fysik rapporter skrevet i Math-Cad til noget?
  • HJÆLP!!!!

    Forumindlæg
    er der nogen, der vil rette min fysik rapport (pendul øvelse)?
  • svingninger og bølger

    Forumindlæg
    Hej, er der noget som har skrevet en rapport om svingninger og bølger i fysik?
  • Oxygens egenskaber

    Forumindlæg
    kan i hjælpe mig med en Fysik rapport? skal skrive om Oxygens egenskaber... HJÆLP!
  • Hjælp med at finde fejlkilder

    Forumindlæg
    hej jeg har siddet med den her rapport i noget tid og kunne bruge hjælp til nogle fejlkilder.
  • Indledning?

    Forumindlæg
    Hvad skal en indledning i en rapport helt præcist indeholde?
  • Hjælp! Forsøg

    Forumindlæg
    jeg skal til fysik eksamen imorgen (9. klasse) og jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre i et af forsøgene til salte. forsøget hedder 1.19, fremstil et salt. Håber virkelig at i kan hjælpe mig! :)