Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 6101 til 6120 af 14099
-
gennemsnit
Forumindlægheyjeg er oppe i fuld pensum, hvordan regner jeg mit snit ud??og bliver engelsk og biologi karaktere fra 1 og 2g regnet med selvom jeg har begge på højt niveau?ses -
Div. olympiader og konkurrencer
ForumindlægHejEr der nogle, der har erfaring med følgende:Olympiader som: biologi, datalogi, fysik, kemi og matematik.Konkurrencer som: Forskerspirer, Georg Mohr og Månedens Elevopgave.Ja? Fortæl venligst os andre om det. -
IDEER-> til 3.års opg. i bio?
ForumindlægHey folkens..Jeg tænkte på om der er nogen der har evt. emner i biologi som ville være gode at skrive om. Kunne godt bruge lidt hjælp, så håber der er nogen derude, som kan hjælpe mig..På forhånd tak.. -
Hjælp til forklaring af figur.
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder og kan ikke finde hovede eller hale i en biologi opgave, håber nogen vil hjælpe mig med at forstå figuren best muligt. Opgave formulering er vedhæftet. Tak på forhånd. -
Blodtryk og puls
ForumindlægHej venner. Jeg har to spørgsmål jeg gerne vil have hjælp med til, at besvare i biologi. På forhånd tak :) . - Hvorfor har rygning og motion indvirkning på puls og blodtryk. - Beskriv den biologiske forklaring på indvirkningen -
eksamensopgave august 1994
Forumindlæghej... så er der igen problemer med biologien. Denne gang vil jeg godt have hjælp til denne opgave:http://www.lokal.herlev-gym.dk/laererne/MW/2BI/opgaver/skr1.pdfForstår ikke lige halt hvad det er at tetracyklin gør ud over at den selvfølgelig hæmmer proteinsyntesen. -
Hvad er ligningen for anaerob respiration?
ForumindlægJeg skal snart til eksamen i biologi, men kan ingen steder finder formlen/ligningen for anaerob respiration, hvor der dannes mælkesyre. På forhånd mange tusinde tak for svar -
lavers vandoptagelse. hjælp
Forumindlæghej. jeg er igang med en biologi rapport hvori der indgår et spørgsmål som ikke er min stærke side - så jeg håber i vil hjælpe mig. hvilken betydning har vandoptagelsen for lavers vækst? håber i vil hjælpe mig -
B-Cellekræft
ForumindlægHar du løst denne opgave, eller ved du et sted, hvor man evt. kan finde opgavebesvarelsen? \nhttp://laerer.aarhusakademi.dk/AARh/intranet/fagene/biologi/Roholt/Eksamenss%E6t/aar1999/august/opgave%202.PDF -
AT PEST
ForumindlægHej Jeg har valgt at skrive om Pest i AT og er virkelig virkelig lost med henshyn til problemformulering? er der nogle søde mennesker der gider at hjælpe . fagene er biologi og hisorie. -
Immunforsvaret - pest
ForumindlægHej jeg sidder og skriver SRO i biologi og histrie og jeg skal svare på hvordan pestbakterien går ind og påvirker immunforsvaret, er der nogen der kan svare mig på hvor jeg kan finde noget om det? -
Hjælp til rettelse
ForumindlægHej Jeg vil høre om der er en venlig sjæl, som kunne have lyst til at hjælpe mig med at rette denne SRP? Den handler om fedme i Danmark og der er gjort brug af biologi og dansk. Dette ville være en kæmpe, kæmpe hjælp! Tak på forhånd! -
Anybody som kender til en metode hvorved man kan adskille proteiner?!
ForumindlægHej... Jeg sidder lige med en svær biologi opgave, jeg kan ikke rigtig finde frem til en metode hvorved man kan adskille proteiner, som fx indgår i en virus.. Anybody?! -
Mundtlig eksamen
ForumindlægVille bare høre om der er nogen der har været til mundtlig eksamen i biologi som ligger inde med deres synopsis? Bare for at se hvordan det kan gøres:0)Skal selv op i juni og er simplet hen så nervøs:0( -
Arvelige egenskaber
ForumindlægHej jeg har lidt problemer med en biologi rapport håber i kan hjælpe!! jeg har følgene spørgsmål... hvad er fænotyper og genotyper + forskellen ?? hvad er Dominant og reassiv (gener) + forskellen?? håber i vil hjælpe mig -
eksamensspørgsmål
Forumindlæghej, er der nogen her inde der kan give mig et eksempel på et eksamensspørgsmål til biologi B-niveau, jeg er nemlig temmelig usikker på hvordan sådan et ser ud. emnet er lige meget, det er mere indholdet, jeg er interesseret i -
Kulstofs kredsløb & Kvælstofs kredsløb
ForumindlægHej!! Jeg har en biologi aflevering for til næste uge. Det ville være en stor hjælp hvis der var en der gad komme med en forklaring på kulstof og kvælstofs kredsløbet. Gerne med et illusteret billede hvis det kan lade sig gøre. - Tak på forhånd -
AT-fremlæggelse: metode
ForumindlægJeg skal snart til eksamen i AT og vil høre, hvor meget tid man skal bruge på at snakke om metode, og hvad det helt præcist er, man skal fortælle? Hvis man f.eks. i biologi bare har læst bøger, som andre har skrevet, hvordan diskuterer man så den biologiske metode? -
Kloge mennesker vil læse rette min synopsis??
ForumindlægHej. Jeg skal aflever min synopsis (2.g årsprøve) idag inden kl. 15 Den handler om fedme og sukkersyg Dansk A og Biologi A -
Emnet ''grænser''
ForumindlægHej, jeg ville høre om der var nogen som lagde inde med ideer, omkring emnet grænser? Jeg tænker jeg gerne vil bruge fagene psykologi, biologi, historie, dansk eller samfundsfag :)
