Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 6121 til 6140 af 14099
  • Metode

    Forumindlæg
    Til AT - eksamen Skal man da sige fagets metoder, eller de metoder som man selv har brugt? Jeg har kun brugt redegørelse - analyse - diskussion, da jeg har arbejdet med andre resultater. JEg skriver i biologi og historie.
  • Mendels 1. og 2. lov

    Forumindlæg
    Hej.Sidder her med mit årsprøve spørgsmål i biologi og der skal jeg fortælle om mendels 1. og 2. lov. Er nogenlunde med på hvad de er men kan ikke rigtig forklare det.Er der nogle der kan hjælpe..
  • AT - Rejser, opdagelser og foradnrigner

    Forumindlæg
    Ligesom alle andre skal jeg også skrive en synopsis. Jeg har valgt Darwins teorier, biologi og historie. Er der nogen der kan komme med bud på diverse problemstillinger, samt underspørgsmål?
  • Blodets kredsløb

    Forumindlæg
    Jeg har fået en opgave i biologi, hvor jeg skal finde ud af hvorfor blodet ikke bliver liggende i bunden af vores krop, altså hvordan det kommer tilbage til hjertet og jeg kan ikke finde ud af det..Et hint?
  • større skriftlig opgave

    Forumindlæg
    Hejer der nogen som har en super god idé til hvad man kan skrive større skriftlig opgave om i biologi. er løbet helt tør for idéer så det ville være rart med nogle indput.
  • Fiskehejren

    Forumindlæg
    Hej studieportalen. Jeg er i gang med året sidste biologi aflevering (!), og har brug for hjælp til opgave 4, da jeg ikke helt forstår grafen. Jeg har vedhæftet opgaven. Mvh. Signe :)
  • Spørgsmål vedrørende vandplanter

    Forumindlæg
    Hej søde mennesker! Jeg har virkelig brug for hjælp til nogle spørgsmål i biologi. Jeg har vedhæftet spørgsmålene forneden og markeret dem jeg ikke kan (de sidste) med rødt. På forhånd tak :)
  • Studenter eksamen 2006

    Forumindlæg
    Hey alle sammen! Er der nogen der har lavet en biologi opgave der hedder havbrug den er fra det hæfte fra eksamensopgaver maj 2006 håber der er nogen der kan/gidder hjælpe mig
  • Privat lære

    Forumindlæg
    hejsa Jeg har svært ved biologi og har tænkt på, at finde en privatlære, der kan undervise mig i det jeg har svært ved. Er der nogen, der ved hvad en privatlære koster?
  • Projekt

    Forumindlæg
    Jeg skal have en projekt med emnet Spildevandsrensning om en uge. Der er under faget Biologi og faget Kemi? Kan i foreslå en opgaveformulering, der dækker begge områder + de taksonomske niveauer? Venligts Line
  • EKSAMEN PÅ MANDAG

    Forumindlæg
    Biologi søger forsøget : vurdering af Bmi og æble/pære ratio og forsøget: osmose forsøget med kartofler :) Håber nogen kan hjælpe mig før mandag .
  • Haster

    Forumindlæg
    Hej igen igen...;) Man bliver godt nok hurtig træt af at skrive biologi rapport. Men hvad er meget vigtig at få med om lillehjernen, nu hvor jeg skriver en rapport om hjernen,..? Puk.<33
  • Arv og miljø

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder mit i en biologi eksamen, ville høre om der var nogen der kunne hjælpe mig. hvad er arvelige og miljømæssige faktorer hos mennesket ? og hvordan finder man ud af om et individ har et vigende gen i sit DNA ? please hjælp mig !
  • menneskets udvikling .. ? hjæææælp!

    Forumindlæg
    jeg har fået en opgave i biologi som jeg skal have gjort færdig til imorgen. Det handler om hvordan mennesker har udviklet sig gennem årene. Og noget om hibbiter? Hvad fanden er hobbiter?!?!?!
  • blågrønalger

    Forumindlæg
    Hej er der nogen som har skrevet eksamensopgaven i biologi som omhandler opblomstringen af blågrønalger i sensommeren kan nemlig ikke finde ud af hvad man skal svare i spørgsmål b omkring figuren og kan ikke finde noget på google om det på forhånd tak
  • menneskets arvemateriale

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder og arbejder med et biologi C eksamens sprøgsmål og jeg har lidt problemer med det. Spørgsmålet lyder: Redegør for menneskets arvemateriale Jeg ville høre om, der var nogle der kunne hjælpe mig.
  • vil i læse?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Ville høre om nogle med interesse inden for biologi, have mulighed for at læse min indledning til min bio rapport? Det ville værdsattes enormt! På forhånd mange tak! Alkymisten!
  • oversæt

    Forumindlæg
    Hej. Hvad betyder transduction, kan ikke finde det i min ordbog. (jeg læser biologi, og har en engelsk bog) selve sætningen lyder: relay molecules in a signal transduction pothway.
  • engelsk/bio

    Forumindlæg
    Hej. læser biologi og faldt over dette ord? nuclei??? sætningen lyder: ¨ Because bacteria lack nuclei, their DNA in not.... (osv) hvad betyder nuclei?
  • chi ^ 2 test

    Forumindlæg
    hej! Jeg skal finde noget statistikmateriele inden biologi, så jeg kan lave en chi^2-test. Jeg har ikke noget materiale selv. Er der nogen der ved hvor jeg kan få fat i det? Tak!