Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 6121 til 6140 af 23765
-
Det periodiske system
Forumindlæghej. Til min fysik/kemi FSA skal jeg fortælle om det periodiske system. der er bare det problem at jeg ikke kan finde ud af at "læse" det. Jeg skal fortælle noget om: Dublet reglen Hovedgruppen Kovalent Ikke metaller/metaller Ædel gasser Skaller Radioaktivitet. Nogen der ka... -
Universetsalder - hubblekonstanten
ForumindlægHej :) Det er første gang jeg benytter mig af denne side, men håber der er nogen der kan hjælpe .. Jeg har en fysik rapport, hvor der er et spørgsmål der lyder: Hvis nu universet havde udvidet sig hurtigere i de tidligere faser af sit liv, vil det betyde at alderen var større eller mindre end de ... -
Teknologi historie hjælp!
ForumindlægIkke fordi jeg er doven og ikk gider at lave rapporter - men når det gælder teknologihistorie er jeg ret blank her i første rapport.Vi skal skrive om vandmøller og jeg ville høre om nogen har lavet en lignende opgAave tidliger eller kan linke til sider med rapporter i tek historie tak -
A
Forumindlæghey everyone jeg håber i kan hjælpe mig lidt for er selv lidt tom for ideer. Jeg skal til at skrive min AT opgave (3g) her meget snart og jeg har valgt fagene Fysik A og Samfundsfag C. Nu er der bare det at jeg ikke rigtigt kan finde på et emne, der dækker de to fag og som samtidigt virker spæ... -
Uomrørt oscillerende reaktioner
ForumindlægHalløj! Jeg skal op til eksamen imorgen og tænkte på om der var nogle der sad inde med en rapport/journal ved navn "uomrørt oscillerende reaktioner"? På forhånd mange tak Malfoy -
Gensplejsning - Sammenfatning/konklusion
ForumindlægHej jeg skal skrive en rapport om gensplejsning, og nu er jeg nået til det punk som hedder sammenfatning/konklusion. Jeg ved ik rigtig hvad skal skrive der, så håber der nogen søde mennesker som vil hjælpe..(:! -
pris på privat lektiehjælp
ForumindlægJeg blev færdig med gymnasiet i sommers og er lige startet som lektiehjælp for en bekendts lillesøster der har problemer med matematik og fysik i 1. g. Vi skal kigge på opgaver, lektier og prøver et par timer 2-3 gange om ugen. Jeg regner med at bruge ca. 2 timer om ugen på at forberede mig, har ... -
Fysikglæde mennesker, kig forbi! :D
ForumindlægHar et kæmpestor problem! Hvis nogen lige gider kigge på min fysik-rapport, som jeg har vedhæftet. Det er på den sidste side, hvor jeg har sat mine egne tal ind i formlen som jo burde give 0, men ved mig giver det noget som burde være løgn! TAK PÅ FORHÅND! (-: -
ionforbindelser
ForumindlægHej. jeg er igang med at skrive en rapport om kemiske bindinger. jeg skriver i øjeblikket om et forsøg med flammefarver. Her skal jeg skrive teori om ionforbindelser og påvisning af metal ionen. Men hvordan hænger det sammen med flammefarver? -
dynamitten betydning i industrien
ForumindlægHvordan revolutionerede dynamitten byggeindustrien? og hvilken betydningen fik det for industrien, da man kunne fremstille jern og metaller? Håber der er nogen der kan hjælpe da man nærmest ikke kan finde noget. -
Korrosion og korrosionsbeskyttelse
ForumindlægHej Jeg sidder og læser på noget metallære, hvori der indgår noget kemi, som jeg prøver på at forstå. Lige kort fra mine noter: - Der er to typer korrosion: tør (=kemisk) og våd (=elektrokemisk) korrosion - Kemisk korrosion kræver eller opstår, når metallet befinder sig i omgivelser, hvor der ... -
Eksamen
ForumindlægJeg har fysik FS10 eksamen på mandag og jeg er rimelig meget på røven, da jeg ikke ved en skid om fysik, fordi jeg ikke rigtig kan få mange emner ad gangen til at sidde fast. Så det kunne være ret fedt, hvis der var nogen der gad komme med stikord, til nogle af de emner vi kan komme op i. Rad... -
Eksamen.
ForumindlægJeg har fysik FS10 eksamen på mandag og jeg er rimelig meget på røven, da jeg ikke ved en skid om fysik, fordi jeg ikke rigtig kan få mange emner ad gangen til at sidde fast. Så det kunne være ret fedt, hvis der var nogen der gad komme med stikord, til nogle af de emner vi kan komme op i. Radio... -
kemisk reaktion
ForumindlægHej... Når en beholder af bly fyldes med en opløsning, der indeholder zinkioner, sker der så en kemisk reaktion? Hvorfor? hvorfor ikke? Sker der en kemisk reaktion når en sølvionopløsning hældes i et tinbæger? Hvorfor? hvorfor ikk? -
Haster: molekyleforbindelser og ionforbindelser
Forumindlægforskellen på molekyleforbindelser og på ionforbindelser??? -
frækkerten
ForumindlægHej ejg har fået en opgave stillet: Giv en kemisk tolkning af den historiske rækkefølge af stenalderen, bronzealderen og jernalderen. Og jeg er lidt lost her, både med hvad det er der menes med spørgsmålet, og hvordan jeg skal finde ud af det? :( -
alkohol og natrium??????
ForumindlægHey:) Ved reaktionen med natrium skulle alkohol (syren) blive til sin korresponderende base. Men hvordan kan det ske? Natrium er da ikke en base og der skal vel også her både være syre og base til stede før og efter reaktionen (syre-basereaktion)? Reaktionen ser sådan her ud: 2CH3CH2OH+2Na -->... -
billedanalyse
ForumindlægNogen der ved´, hvad overgenre og undergenre er? -
Rapportskrivning - hvordan?
ForumindlægHvordan skriver man en rapport? -
H2O's bindingsstreger
ForumindlægHey folkens.. Skal lige have lavet en kemi rapport, og er lettere lost mht. H2O's strukturformel... er det sådan her?: H-O-H ? tak på forhånd ;)
