Søgning på: biologi pensum. Resultater: 6181 til 6200 af 11183
  • Årsprøve

    Forumindlæg
    Hejsa allesammen. Jeg skal til årsprøve i biologi A niveau i næste uge. Ved i om opgavesættet er et er før er blevet brugt til eksamen, eller om det er en hel ny?
  • osmose ??

    Forumindlæg
    hej alle. jeg har brug for hjælp til noget biologi.. "hvordan kan osmose processen flytte vand over en cellemembran?" håber der er nogle der kan svare mig på det hurtigst muligt :) på forhånd tak. // Michelle
  • Østrogenlignende stoffers påvirkning

    Forumindlæg
    Hej jeg skal snart til mundtlig biologi og ét af spørgsmålene lyder: Diskuter hvordan østrogenlignende stoffer kan påvirke æg udvikling og modning. Håber I kan hjælpe.
  • Video til hjælp løsning af fylogenetisketræer

    Forumindlæg
    Jeg har lavet en video over løsning af simple fylogenetiske træer. Til jer som mangler lidt hjælp (venlig hilsen oliver biologi studerende på KU) https://youtu.be/l5Vah_nTxC4
  • Educational systems

    Forumindlæg
    På dansk har man jo forskelllige linjer på gymnasierne f.eks. Fysik/matematik, Biologi/kemi osv. Hvad hedder selve ordet "Linje" på engelsk hvis det skal have samme betydning som den brugt ovenover?
  • biologieksamen: Ophobning af DDT i fødekæden er alvorligere i østersøen end kattegat, hvorfor?

    Forumindlæg
    Jeg skal op i biologi imorgen. Og jeg har en figur som viser at ophobningen af DDT i fødekæden er alvorligere i østersøen end kattegat, hvorfor? ... HURTIG SVAAAR :)
  • Nyrerens rolle:

    Forumindlæg
    Hej med jer. Jeg er lidt i vildrede over dette her spg og forstår virkelig intet af det. Skal op i biologi i morgen, så hjælp mig. :) Nyrens rolle i kroppens forsøg på at opretholde et konstant indre miljø( homeostasi)
  • Genotyper, fænotyper og udfaltningsforhold

    Forumindlæg
    Hejsa, Jeg er ved at lave biologi og sidder fast i denne opgave... Håber der er en som vil hjælpe:) Hvis en genotypisk udspaltning er 1:2:1 - hvad er da den fænotypiske udspaltning?
  • pGLO rapport anyone?

    Forumindlæg
    Nogle som har lavet rapporten i biologi pGLO? Har nogle få spørgsmål > kan i sende en privat besked eller en kommentar. Appreciate it everyone
  • Medicinstudiet - hvilke veje?

    Forumindlæg
    Hejsa. Hvis man gerne vil læse medicin, men ikke har karakteren til det, er det så muligt at læse et fag som biologi og derefter så skifte over til medicin og så læse de fag man ikke har haft der op? Jeg tænker på Århus Uni
  • Hjælp til x^2 test med fænotyper

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen som kan hjælpe mig med en opgave i biologi? Spørgsmål: Beregn, hvor stor en procentdel af de angrebne mus, som blev angrebet på en baggrund, der ikke svarede til deres pelsfarve.
  • Help me! hurtigt spørgsmål

    Forumindlæg
    Hejsa alle! Har nogle spørgsmål i biologi under DNA emnet. Hvad er en tripletkode? også kaldet Kodon? Forklar hvordan DNA koder for aminosyrer? Håber der er nogle der kan hjælpe mig!
  • Nikotin?

    Forumindlæg
    Godaften allesammen Jeg skal fremlægge i biologi imorgen, men kan ikke finde svaret til dette spørgsmål: - Hvad er det der dannes mere af i nervecellen som gør rygerne afhængige.? Jeg håber i vil hjælpe mig - tak på forhånd ;D
  • Hjælp

    Forumindlæg
    hej alle sammen. jeg sidder og skriver biologi rapport, og er stødt ind på spørgsmål og naturtilstanden, og naturværdien? ved i/du hvad de betyder, og hvad forskellen er på de to? jeg skal nemlig diskutere dem :/ ? på forhånd tak
  • STRESS

    Forumindlæg
    Hej skal redegør for hvad stress er og hvordan stress opstår i biologi og psykologi til SRO hvilket emner inden for fagnee skal man komme ind på under redegørelsen for at besvære spørgsmålet?
  • Hjælp hurtigt. Nemt spørgsmål!

    Forumindlæg
    Jeg sidder med 2 andre drenge og skriver en nydelig biologi opgave til imorgen. Vi er dog i tvivl om hvad "regnlæ" betyder? Regnlæ? Hjælp os! TAK Mvh
  • Haster venner ! KLIK!

    Forumindlæg
    Hej lektie-folk .. Jeg sidder her med en biologi rapport, hvor jeg er helt blank . Jeg har nogle spørgsmål som skal besvares.. Er der nogle der er friske på at hjælpe? Overskrift: blodtypebestemmelse
  • Økosystemer

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg sidder med en biologi rapport hvor jeg bl.a. skal svarer på hvordan økosystemer reagerer på forurening. overvejende økosystemer i vandmiljøer. Nogen der kan hjælpe? aner ikke hvad jeg skal svarer.
  • Nogen der gerne vil se på min rapport pleaasee ! :D

    Forumindlæg
    Har skrevet en rapport i biologi om dissektion af hjerte og lunger af et lam, håber en eller anden vil se lidt på den :D da jeg altid plejer at få 4 vil gerne højere op :P
  • Sex og sundhed

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive 3. årsopgave i Biologi, og mit område er 'Sex og sundhed' Jeg vil blive meget glad, hvis i har nogle forslag om hvad jeg kan skrive om :)