Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 6301 til 6320 af 14099
-
Hvordan udvikles en knogle?
ForumindlægJeg skal skrive en biologi rapport, som skal indeholde noget om hvordan en knogle udvikles. Problemet er bare at jeg ikke kan finde noget om det nogen steder, hvis i ved noget så skriv det endelig! -
Mitose og meiose
ForumindlægI biologi har vi om DNA og genetik. Nogen der helt kort kan forklare mitose og meiose? Har prøvet at læse alverdens meget om det, men ærligt, så forstår jeg ikke en dyt -
ilt fra lunger til cellerne
Forumindlæghej! jeg har eksamensforberedlse i biologi, men sidder lidt fast ved et spørgsmål. er der nogen der kan redegøre i detaljer for iltens vej fra lungerne og videre ud til cellerne? tak på forhånd:) -
Agarplader - bakterier
ForumindlægHej Alle Nogen der ved hvorfor sættes agarplader uden aftryk i varmeskabet? Det er et forsøg i biologi vi er igang med. Vi undersøger bakterier i vores omgivelser? Tak for forhånd -
Yellowstone nationalpark
Forumindlæghej med jer :) ved i hvorfor Yellowstone nationalpark hedder "Yellowstone", jeg har om det i biologi, og jeg har ledt på google, men kan ikke finde noget. håber i vil hjælpe :) Hilsen Tina -
Underspørgsmål til synopsis
ForumindlægHej. Kan I hjælpe mig med 3 super gode underspørgsmål omkring emnet "fedme" til min AT-synopsis ( et redegørende, analyserende og diskuterende). De skal dække fagene samfundsfag og biologi -
Redegør for hvilke processer der sørger for energi til kroppen
ForumindlægHej studieportalen, Jeg skal til eksamen i Biologi (C), og står med et spørgsmål der lyder: "Redegør for hvilke processer der sørger for energi til kroppen". Hvad indeholder det udover respiration i cellerne? Mvh -
Kommunikationen mellem nerveceller
ForumindlægJeg skal i min SRP Biologi A, forklarer om kommunikationen mellem nerveceller. Jeg ved ikke hvad der er nødvendigt at komme ind på. Indtilvidere har jeg skrevet lidt om neuroner, dendritter, som og aksonet -
Forsøg/undersøgelse: overvægt
ForumindlægEr der nogen, der kender/har hørt om et forsøg/undersøgelse omhandlede overvægt, fedme, overspisning eller andet? Skal bruge det til AT hvor emnet netop omhandler dette i fagene biologi og psykologi :) -
Forbindelse af punkter i en graf
ForumindlægHej Hvis man har lavet en plot for nogle data i biologi og har forbundet disse punkter med linjer, for at det er nemmere at visualisere udviklingen, hvad kan så være konsekvensen ved at forbinde punkterne? -
Begrebspar - HASTER!!
ForumindlægStår og skal til AT årsprøve i næste uge, og i derfor vil jeg gerne vide, hvad begrebspar helt præcist. Hvad er forskellen på begrebspar og metoder? Jeg har fagene: Biologi og historie. -
Narturfags eksamen
ForumindlægHej vi er to tøser i 9 klasse. Vi skal op i narturfags eksamen og har trukket stråling og vi mangler 2 spørgsmål til biologi. Vi valde atomkraft kan i hjælpe -
Energipyramiden
ForumindlægHejsa Jeg er igang med at forberede spørgsmål til den mundtlige biologi eksamen og er stødt på et spørgsmål hvor jeg skal forklare energipyramiden. Men jeg forstår stadig ikke helt hvad den går ud på helt præcist... -
vandenergi
ForumindlægHej min gruppe og jeg er igang med et fællesfagitforløb: biologi, geografi og fysik. vi er i tvivl om vilken slags energi vandkraft værker producerer. på forhånd tak. Antonia -
Hvor i cellen foregår?
ForumindlægHej alle sammen jeg er lidt i tvivl med mine biologi spørgsmål, som er følgende. Hvor i cellen foregår replikation? Hvor i cellen foregår transkription? Hvor i cellen foregår translationen? Hvordan starter og stopper transkriptionen af et gen? -
Metoder
ForumindlægHej. Er der nogen derude der kan fortælle mig, hvad det er kemi kan, som biologien ikke kan? Altså i forhold til, hvis man skulle snakke om undersøgelsen af manglende vitaminers påvirkning på kroppen. På forhånd tak! -
Økologisk kredsløb
ForumindlægHej alle Jeg har en biologi opgave, hvor jeg skal forklarer nogle fagord, og jeg er lidt i tviv om, hvordan man forklarer det økologisk kredsløb. Så hvis i kan prøve at forklare det, ville det være dejligt. Gerne så hurtigt som muligt. :-)) -
Hjælp til underemne - fysik eksamen!
ForumindlægVi er to der lige har trukket vores emne til fysik eksamen, og det blev Energi. Vi ville høre om i har nogle ideer til et underemne. Det skal inkludere fysik/kemi, gerografi og biologi. -
Kvælstofskredsløbet
ForumindlægNogle der kan hjælpe med at forklare til årsagerne kan være til at der sker svingninger i nitratkoncentrationen i rodzonen i løbet af året? Indenfor Kvælstofskredsløbet - Biologi på C-niveau. :-) På forhånd mange tak. -
Landbrug spørgsmål
ForumindlægJeg skal op i emnet landbrug snart, hvilke spørgsmål kunne der komme fra fysik/kemi , geografi og biologi lærerene. Og hvilke emner kunn vi komme ind på
