Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 6461 til 6480 af 14099
-
AT om 9/11 og den politiske udvikling
ForumindlægJeg ville høre om der er nogen der har ideer til et godt formuleret hovedspørgsmål til 9/11 i det politiske fokus. Jeg vil gerne fokusere på det politiske idet vi analysere to taler af George Bush heholdsvis en han holder om aftenen d. 11 og en han holder d. 20. Men jeg er lidt på bar grund da ... -
Råd til Anders Fogh
ForumindlægEr blevet stillet den opgave at skulle agere spindoktor for Anders Fogh Rasmussen, og jeg mangler en smule hjælp til nogle emner at fokusere på. Blandt andet har jeg det, at han (i henhold til undersøgelse af hvor han får sine stemmer fra) skal fokusere en lille smule mere på dem med en højere o... -
Hjælp til SRP
ForumindlægHej alle Jeg skal snart til at skrive min SRP og har valgt emnet Ny feminisme her skal jeg tage udgangspunkt i den helt nye bog af Mara Lee "Ladies" og derudover skal jeg inddrage materiale osv fra Debatbogen "Fisseflokken" min fagkombination er Dansk A og Samfundsfag A - jeg ... -
'Maskebal' af Svend Åge Madsen
ForumindlægHey^^ Jeg skal skrive et essay om romanen/novellesamlingen 'Maskebal,' og jeg ville høre, om der er nogen, der har nogle gode ideer til fokus?? Eller nogen som evt. har læst bogen og bidt mærke i noget interessant?? Jeg har overvejet at tage de 3 hovedpersoner (Bo, Stig & Mark) som fo... -
Analyse af den grimme ælling.
Forumindlæghej jeg har fået dette spørgsmål som jeg skal besvare i dansk på flex. jeg forstår ikke helt hvad man skal? Du skal nu fokusere på tre punkter som skal udgøre midten af din opgave. Det er den del, man også kalder analysen . At analysere vil sige at tage en helhed og dele den op i mindre dele, ... -
sociolog som siger noget klogt om manipulerende spin???
ForumindlægHej Er der nogen, som kan hjælpe mig med at finde en sociolog, der endten bekræfter eller modsiger at spin kan være manipulerende - med fokus på mediemanupulation? Jeg arbejder med filmen Wag the Dog - en amerikansk film om et præsidentvalg, hvor det bliver digtet en krig i Afganistand for at ... -
Kilder til emnet Enigma
ForumindlægHej kære SP Jeg skal til at skrive min SRP omkring emnet Enigma, med fokus på fagene Idéhistorie B og Matematik A. Dog har jeg ikke fået fundet nogle gode kilder i form af bøger, hjemmesider osv., er der nogen der har nogle gode idéer til hvilke kilder jeg kan inddrage, vil gerne have fokus på e... -
AT - Brug af teori
ForumindlægHej derude! Har i mandag modtaget overordnet emne til AT 2013: Kampen for det gode liv Jeg har tænkt, at fokusere på Muhammedkrisen i Samfundsfag og retorik. Jeg tænkte at bruge Samuel P. Huntintons teori på civilisationers sammenstød i samfundsfag, og i retorik fokuserer på hv... -
AT analyse af engelske blogs
ForumindlægHej med jer, Jeg skal i gang med at analysere en engelsk blog kaldet "londoner". Er der nogle af jer der har et forslag til, hvilke metoder der kan være gode at benytte sig af? Derudover tager jeg også meget gerne imod forslag til engelske reality-programmer, som der kan for... -
Hvem har magten i Danmark? Herunder Lobbyisme i dk og udlandet!
ForumindlægHejsa! Har trukket dette spørgsmål til 24-timers eksamen i samf-B og har lige lidt vanskeligheder med mit fokus. Skal jeg fokusere på magtens tredeling samt andre med magtindslydelse som medierne, eu og fn, og erhvervstoppen (lobbyisme) og så gå i dybden med lobyisme? Det skal lige siges at all... -
SRP: samf-his om Kina
ForumindlægHey Er der nogen der har nogle gode idéer til hvilket fokus jeg skal lægge på min SRP om Kina i fagene samfundsfag-historie? Jeg har bevidst valgt, at jeg ikke vil fokusere alene på økonomi (selvom det er oplagt), men at jeg vil kigge mere på kina som global aktør, sådan rent politisk. Jeg kan d... -
Det Arabiske Forår
ForumindlægHejsa ! Jeg skal op i mundtlig AT på mandag og er igang med at forberede hvad jeg skal sige. Herunder kom jeg i tænke omkring Syrien. Er Syrien en del af "Det Arabiske Forår" ? For lige pt. er det jo Syrien der er fokus på. Derudover er jeg en smule i tvivl omkring hvad man pr... -
probemf. rødstrømpebevægelsen
ForumindlægHej Alle Jeg skal skrive en en historieopgave om rødstrømpebevægelsen i 1970'erne. Jeg skal aflevere en problemformulering, som kan sætte fokus på emnets indhold. Jeg har to tekster, hvor kvindernes undertrykkelse kommer frem og vil gerne komme fokusere, hvordan kvinderne kom fra kvindeundert... -
Semantisk eller pragmatisk?
ForumindlægHej. Jeg har virkelig meget brug for jeres hjælp. Jeg sidder her med en pressemeddelelse som jeg skal analysere.. Jeg har dog ingen anelse om, hvilke analyse metoder jeg skal benytte mig af. Vi skal vælge mellem pragmatisk analyse og semantisk analyse. Jeg ikke helt ved hvad disse analyser går ud... -
Nykritisk analyse, eller?
ForumindlægI min AT opgave har jeg analyseret en romanen "Legetøj" af H.C. Branner, og med Freuds teorier i baghovedet har jeg konkluderet at H.C. Branner har skrevet bogen ud fra Freuds teorier eftersom personerne i bogen nærmest er "skabeloner" på Freuds teorier. Det kunne være nykri... -
SRP arabisk matematik i korstogtiden
ForumindlægHej Jeg har valgt arabisk matematik i korstogtiden. Opgaven skal fokusere på hvordan den arabiske matematik kom til at påvirke europa, som kom med tilbage med de korstog man tog på. Jeg skal også fokusere på samfundsforholdene i de arabiske lande og sammenligne med europæiske Håber der nogen der ... -
Ang. hjælp til SRP i dansk og samfundsag.
ForumindlægHalli Hallo. Jeg er igang med den indledende fase, hvor jeg efterhånden skal have snævret mig ind på et emne. Jeg har tidligere haft en ide, som omhandler "arbejdets indflydelse på identiteten i det senmoderne samfund", hvor jeg så ville fokusere på f. eks et fænomen som arbejdsnarkoma... -
Problemformulering American Psycho
ForumindlægHej Jeg skal skrive dansk historie opg. og jeg har valgt kun at skrive i dansk og derfra arbejde med bogen American Psycho. Jeg kunne godt tænke mig at fokusere på: 1. redegørelse for hovedpersonens livssyn 2. analyse af hovedpersonen m. et eller andet fokus 3. sættes ift. til samtiden / kultur ... -
Borgerrettigheder
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en historie opgave omkring borgerrettigheder. Jeg vælger at sætte mit fokus omkring slave handel og de manglende og krænkende mennesker rettigheder. Jeg skal gerne ende med også at fortælle lidt om min mening omkring krænkelserne. Mit fokus er omkring USA og slavehandlen fr... -
HJÆLP TIL DHO
ForumindlægHej jeg skal skrive en dansk historieopgave, om Det Folkelige Gennembrud. Jeg har brug for alt den hjælp jeg kan få, og ALT HJÆLP ER GODKENDT. Her er opgaveformuleringen: Redegør for landbefolkningens stilling i slutningen af 1800-tallet med fokus på hedebønderne, redegør herunder for forskelle...
