Dansk Historieopgave

HJÆLP TIL DHO

07. maj 2021 af Studieeportalen - Niveau: B-niveau

Hej jeg skal skrive en dansk historieopgave, om Det Folkelige Gennembrud. Jeg har brug for alt den hjælp jeg kan få, og ALT HJÆLP ER GODKENDT.

Her er opgaveformuleringen:

Redegør for landbefolkningens stilling i slutningen af 1800-tallet med fokus på hedebønderne, redegør herunder for forskellen på gårdmænd og tyende.

Analyser og fortolk af Vredens børn - en tyende saga (1904) af Jeppe Aakjær med fokus på fremstilling af de fattiges livsvilkår og en personkarakteristik af hovedpersonen Per. 

Diskuter I hvilket omfang, det er naturskabte faktorer, og/eller sociale og økonomiske faktorer, der betinger landbefolkningens livsvilkår i sidste halvdel af 1800-tallet. 


Brugbart svar (1)

Svar #1
10. maj 2021 af Moderatoren

Du skal redegøre, analysere og diskutere. Du skal skrive, hvad du har brug for hjælp til.


Svar #2
10. maj 2021 af Studieeportalen

Jeg har brug for hjælp til redegørelses delen. 


Brugbart svar (1)

Svar #3
10. maj 2021 af Moderatoren

Du skal finde noget literatur og nogle kilder, som du kan redegøre ud fra.


Svar #4
10. maj 2021 af Studieeportalen

Jeg har svært ved, hvordan jeg skal starte redegørelses delen. 


Brugbart svar (1)

Svar #5
10. maj 2021 af Moderatoren

Du kan starte med at skrive "landbefolkningens stilling i slutningen af 1800-tallet". Det kan du senere så argumentere for ud fra dine kilder


Svar #6
10. maj 2021 af Studieeportalen

Har du en ide til, hvad jeg kan skrive om landbefolkningens stilling i slutningen af 1800-tallet

hvis du kan hjælpe med ideer, eller en start på selve spørgsmålet.


Brugbart svar (0)

Svar #7
10. maj 2021 af Moderatoren

Nej – det kommer jo an på de kilder, du har fundet. Hvad står der i dem?


Skriv et svar til: HJÆLP TIL DHO

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.