Dansk Historieopgave

Valgplakaterne viser et socialdemokratisk billede af kønsrollerne. Hvordan er plakaterne repræsentative for beskrivelsen af kønsrollerne?

07. juni 2023 af ijijijij233 - Niveau: C-niveau

 se vedhæft

Nogle som kan hjælpe mig med at besvare dette 

"Valgplakaterne viser et socialdemokratisk billede af kønsrollerne. Hvordan er plakaterne repræsentative for beskrivelsen af kønsrollerne?" 

indsætter min bevarelse som en kommentar, har problemer med at få den ind.

Vedhæftet fil: Picture 1.png

Svar #1
07. juni 2023 af ijijijij233

min besvarelse

Da dette er noget, hvilket en kilde, som fx: Familiens udvikling i det 20. år hundrede, husmoderrollen forsvinder af Socialforsikringsinstituttet, 4. juli 2004, s.129 siger “Fra 1940-65 var næsten halvdelen af kvinderne i alderen 15-74 hjem- megående husmødre på tællingsdagen. ” og danmarkshistorie understøtter også deres repræsentativitet ved at sige ” begyndelsen af 1950’erne var den typiske rollefordeling mellem manden og kvinden ganske klar. Kvinden var husmor og skulle holde hjemmet pænt og ordentligt mens manden gik på arbejde og sørgede for indtægten” Dette er ting, som plakaterne illustrer hvilket medfører til deres repræsentative.


Skriv et svar til: Valgplakaterne viser et socialdemokratisk billede af kønsrollerne. Hvordan er plakaterne repræsentative for beskrivelsen af kønsrollerne?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.