Dansk Historieopgave

Omg? Har brug for svar .

23. maj 2023 af sofia877 - Niveau: A-niveau
Hej jeg var oppe til DHO -eksamen i går og fik karakteren 10. De sagde, at det, som træk mig ned var samtale-delen. Jeg har fået 12 i mundtlig karakter i Dansk og 10 i historie. Tror I at lærerne vælger at trække mig ned i min årskarakter i dansk mundligt fordi jeg fik 10 til DHO’en? Er rigtig nervøs.

Brugbart svar (0)

Svar #1
23. maj 2023 af Amywh

Nej, slap af. 
Du har fået nogle rigtig flotte karakterer, og så skal du tage med i bagagen ad DHO'en er en øveprøve. Denne skal du betragte som en forsmag på SRO'en, som igen skal betragtes som en forsmag på SRP'en.
Du skal altså ikke være ked af dit 10-tal, da det er en rigtig flot karakter, i stedet synes jeg du skal høre dine lærere ad, hvad som trak dig ned i dit mundtlige forsvar (hvis ikke du har fået et ordentligt svar). Sørg for at skrive det ned et sted og gem det til når du skal forsvare din SRO i 2.g. 
Jeg tvivler stærkt på at den har den hel store indflydelse på din dansk mundtlig karakter, når begge karakterer er ganske pæne. Og husk der lang til 3.g, så du kan nå at blive meget bedre til dansk og historie i mellem tiden. Så skulle du gå hen og få 10 i mundtlig dansk, har du altså 2 år endnu til at hive dit 12-tal hjem igen, så ro på, et 10-tal er ikke jordens undergang :-)
 


Skriv et svar til: Omg? Har brug for svar .

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.