Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 6561 til 6580 af 14099
-
matematik i musik?
ForumindlægJeg skal skrive speciale om matematiske sammenhænge i musik? Er der nogen der kan anbefale noget godt littratur eller hjemmesider? -
SSO - for lang?
ForumindlægHej, Jeg er sådan nogenlunde færdig med min SSO. Jeg har forstået på folk herinde, at en normalside er 2400 tegn med mellemrum. Og man derfor må skrive 36.000 tegn med mellemrum i sin SSO. Men min SSO er på 36.921 tegn med mellemrum. Tror i det er noget der gør noget? Men hvis jeg f.eks. mark... -
Diskursanalyse for roman?
ForumindlægHej! Kan man godt lave en diskurrsanalyse af en roman? Altså normalt analyserer man direkte tale - kan jeg godt også analysere personernes tanker i romanen? Tak på forhånd :) -
Mitose, hvad bruges det til?
ForumindlægVed mitose forståes, at cellerne kopierer deres kromosomer og deler sig så alle celler indeholder samme kromosomer (de er genetisk ens). Min bog forklarer ikke, hvorfor mitose foregår og hvorfor mitose er så vigtig...? -
Celler
ForumindlægHej alle Nogen derkan fortælle, hvad hvilke faktorer der har betydning for menneskecellens daglig trivsel og funktion På forhånd tak -
VUC og 7 skala
ForumindlægHej derude! Jeg stødte tilfældigvis inde på denne her side http://www.vucroskilde.dk/index.php?id=703 Kan det passe at den karaktere man får (7 skala) den skal ganges med det tal der står uden "Karakteren tæller (vægt): gang med" Eller er det noget jeg har misforstået? Fx får jeg 4... -
Fysik - Lyd
ForumindlægHej Hvad er emnebegrundelsen i lyd og hvad skal jeg perspektivere til? Håber på en smule hjælp På forhånd tak! -
dominat og recessive??
ForumindlægMin mor er 0rh+ og min far er IB i, så kan jeg kun have 1 dominate og 3 recessiv. Hvilke er dominat og hvilke er recessive? -
LIDT HJÆLP
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig disse begreber: Enantiomere Diasteriomer Meso -
Prader-Willi og øget appetit
ForumindlægJeg sidder med en gammel biologieksamensopgave. Jeg skal forklare hvorfor personer med Prader-Willi syndrom har voldsom appetit.. Jeg har overvejet om det skyldes noget hormonelt, da opgaven i øvrigt har spørgsmål om hormoner.. Problemet er bare, at personer med Prader-Willi har nedsat funktion a... -
Baggrund for kvote 2 som tandplejer
ForumindlægEr der mon nogen her som læser, eller har læst til tandplejer, og som er blevet optaget via kvote 2? Kunne godt tænke mig at høre lidt om jeres baggrund. Er i tvivl om, jeg selv har en reel chance for at blive optaget. -
hvornår starter studieåret på uni i år?
Forumindlæg^^ -
9 i skrft. og 10 i mundtl
ForumindlægHej Er det egentlig muligt at få en lavere karakter i skriftligt, og få en højere karakter i mundtligt. har I oplevet noget lignende før- fx 10 i mund. og 9 i skrift? Kan det overhovedet lade sig gøre? -
KURVE M.M
ForumindlægSe vedhæftede fil Jeg håber I vil tegne kurven for mig og hjælpe mig med spørgsmålene Jeg kan ikke få min exel eller wordmat til at fungere -
Geovidenskab og Bioteknologi...
ForumindlægJeg gad godt kombinere de to fag, da de lyder virkelig interessante! Sammen med Matematik.. Men intet sted i nærheden af Hundested, findes der en linje med lige netop begge fag... Kender i et sted? // Amalie :-) -
Hjælp til Dansk Historieopgave: Historie-delen
ForumindlægHej Alle :) Om ikke så forfærdelig lang tid skal jeg til at skrive Dansk Historieopgave. Jeg har fundet ud af, hvilken tekst jeg vil skrive om, nemlig Ørneflugt, som er skrevet af Henrik Pontoppidan, hvor man jo kan skrive noget om diskussionen mellem arv og miljø. Men... Jeg ved ikke hvad jeg s... -
interfasen/ hvilefasen
Forumindlæger det kromosomerne eller DNA et der fordobler sig inden celledelingen... -
Defination på liv
ForumindlægHvad er definitionen på liv inden for kristendommen? med udgangspunkt i 1 mosebog kapitel 3. -
Eksamen - opg 3.
ForumindlægHej alle, Mit spørgsmål drejer sig om ogp 3,b. til årets eksamen. Næsten alle jeg har snakket med har fået et forskelligt resultat i deres udregning af antal g. fisk.. Er der nogen herinde, der er sikker på, de har regnet den rigtigt? Og hvis ja - hvad får I så? Tak.. -
Højeste antal lærere i et fag?
ForumindlægHvad er det højest antal lærere, du har haft i et fag? Mit er 4 lærere. I engelsk havde jeg i grundforløbet en lærer, som fik et andet job. Så fik jeg en ny lærer, som gik på barselsorlov i 2g i januar. Nu har jeg en lærer, som vi ikke skal have næste år, fordi der er mange engelsk lærere på mi...
