Søgning på: analyse af digte. Resultater: 6721 til 6740 af 26633
-
Engelsk årsprøve 1.g
ForumindlægI morgen skal jeg op til mundtlig engelsk. Engelsk er det fag jeg er dårligst til så det er ikke utænkeligt at jeg dumper. Hvis jeg nu dumper vil det så få nogen konsekvenser? Jeg har også et andet spørgsmål. Hvis man trækker en non-fiktiontekst skal man bruge det retoriske pentagram, men hvord... -
FSA - Mdt. Dansk
ForumindlægHej, Jeg går i 9. klasse og skal på fredag op i mundtlig dansk. Hvad er vigtigt at bruge sin tid på inden prøven? Foreløbig har jeg læst referater af de opgivne tekster til pensum. Jeg har også skrevet temaer og genre ned, da jeg skal kunne perspektivere, og da jeg tror, det vil være mig en ford... -
Doppelgängereffekt og dualisme: Hvad får du ud af dette citat?
Forumindlægheeeeeej -
Essay problemer..!
ForumindlægHejsa Jeg skal skrive et essay om hvad jeg syntes om hverdagen og jeg har ABSELUT ingen ide om hvordan jeg skal lave den... jeg er på helt bar bund -
Man binder os på mund og hånd
Forumindlægjeg skal skrive en anmodning til outlandish 'man binder os på mund og hånd' er der nogle der ved genretrækkende? eller jeg kan ikke huske hvad genretræk generalt betyder? nogle der vil hjælpe? helst hurtigt tak n-n -
Mundtlig årsprøve 1.g
ForumindlægHej, jeg skal op til mundlig årsprøve i engelsk men har ikke rigtig fået at vide hvad prøven går ud på og håbede derfor at en venlig sjæl kunne hjælpe mig på vej ved at besvare dette :) -
Historie til mundtlig eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal op til mundtlig eksamen til sommer i dansk, og jeg har et problem med at finde en historie som jeg skal bruge til eksamen Jeg har trukket spørgsmålet: "Hvilken rolle spiller arv og miljø". Jeg skal finde en historie (det kan være noveller, eventyr, lyrik....). Historien sk... -
Engelsk B - HF?
ForumindlægJeg skal her efter juleferien til at have engelsk på b-niveau på HF. Nogen der ved, hvordan det kommer til at forløbe - hvad indeholder det helt præsict. Jeg kommer direkte fra folkeskolen, og der havde jeg primært om grammatik, hehe. Er det, det samme på HF?? :) I så fald, hvad “plejer” man of... -
Dansk mundtlig - lyrik
ForumindlægJeg skal op i dansk mundtlig og har trukket overemnet lyrik. Er der nogle der har nogle gode digte/sange Her er vores pensumliste ’Jeg civiliserer mig om morgenen’ 1992, af Kirsten Hammann ’Disco’ 1980, af Michael Strunge ’Natmaskinen’ 1981, af Mic... -
Dansk rettelse???
ForumindlægDenne sang kaldes også Midsommervisen. Den hører til eventyrspillet Der var engang, som havde premiere på Det kongelige Teater i 1887. Sangen synges traditionelt omkring Sankt Hans-bålet ved midsommer. Normalt synges kun de tre første vers. ----------------------------------------Starter her digt... -
Rettelse bedes, er i nød!
ForumindlægJeg leder efter en venlig sjæl der gerne vil rette min ananalyse af et digt igennem? Har ingen i familien der behersker grammatiken fuldt ud så der e ringen jeg kan spørge hjælp om... -
Litteratur som medie
ForumindlægHej Jeg er kommet i tvivl. Jeg skal skrive AT nu her om krig, medier og teknologi. Mit spørgsmål er så, om man godt kan bruge fiktion som et medie, altså digte og sådan, eller om det skal være sagprosa? Håber nogen kan hjælpe mig :) - camilla -
Dansk mdt. eksamen
ForumindlægHey jeg skal op i Dansk mdt. og jeg har trukket fiktionstekst fra 1980'erne. Jeg har derfor valgt Et digt af Michael Strunge "Revolution" men jeg kan ikke finde noget godt stof omkring digtet og i det hele taget ikke noget brugbart om Michael Strunge. Så hvis der er en eller a... -
Romantikken Hc. Andersen
ForumindlægHej, Jeg har et emne i skolen som er romantikken, vi har fået omkring 12 forfattere og digtere og mig og en ven har valgt ROMANTIKKEN. Men vi vil høre om i har nogle gode links til nogle gode notater eller om i selv har lavet noget med romantikken og Hc andersen så vil gerne have jeres word :) .... -
HASTER - SRP i dansk A og musik A - Anne Linnet og Tove Ditlevsen
ForumindlægHej, Jeg har besluttet mig for at skrive SRP i Dansk A og Musik A. Jeg sidder og prøver at finde ud af hvad jeg godt kunne tænke mig at undersøge i min SRP. Jeg har besluttet mig for at gå i dybten med Tove Ditlevsens digtsamling, "kvindesind" og Anne Linnets tolkning af digtsamlingen ... -
HASTER PLEASSS hjælp miig !
ForumindlægJeg har fået trukket digte af Benny Andersen til min synopsopgave i dansk . Da jeg ikke er så god til digte har jeg meget svært ved at fortolke digtet. Håber der er nogen der vil hjælpe mig.. Kærligheden er titlen på digtet: Kærlighed hænger ikke på træerne men det er dem man ser på når man sav... -
Litterær opgave - Michael Strunge - "Drøn"
ForumindlægHej alle. Jeg har fået en opgave som jeg er meget i tvivl om. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe den an. Er der nogen som har nogle idéer til hvad jeg kan skrive i min analyse? Jeg er lost ! Opgaven hedder: Der ønskes analyse af form og virkemidler i Michael Strunges digt "Drøn"... -
Hjælp det haster!
Forumindlæghej jeg skal analysere prosadigtet/sangen "et sidste kys" som er skrevet af Nik og Jay. Og jeg har ret svært ved at analysere den feks. jeg kan ikke finde ud af om der er fri rytme eller metrisk rytme osv. Er der måske nogle kloge hoveder der ude som kan give mig en hånde med analysen? ... -
Sproganalyse
ForumindlægHej Jeg har et par spørgsmål, som jeg håber at der er nogle der kan hjælpe mig med? Jeg skal lave en analyse af Nik og jay sang kan du høre hende synge.... Jeg skal finde billedesproglige virkemidler og nu er jeg kommet i tvivl om præcis hvad man sige er metaforer og hvad man ellers skulle karak... -
Studieretningsopgaven - Engelsk og dansk?
ForumindlægSom mange andre 3.gere efter den nye reform står jeg og skal vælge hvad jeg vil skrive om i dette nye "dejlige" studieretningsting. Mit problem er at jeg skal vælge noget man kan skrive 15 sider om og som samtidig kan være spændende for læseren. Har tænkt lidt på noget med et overem...
