Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

HASTER - SRP i dansk A og musik A - Anne Linnet og Tove Ditlevsen

19. februar 2023 af hjælpmig444

Hej,

Jeg har besluttet mig for at skrive SRP i Dansk A og Musik A. Jeg sidder og prøver at finde ud af hvad jeg godt kunne tænke mig at undersøge i min SRP. Jeg har besluttet mig for at gå i dybten med Tove Ditlevsens digtsamling, "kvindesind" og Anne Linnets tolkning af digtsamlingen (Albummet kvindesind). Men jeg mangler en vinkel på emnet. Jeg har overvejet at vælge et overordnet tema som fx ungdom eller overgange i livet eller kærlighed, men jeg føler bare ikke rigtig der er nok kød på disse emner.

Jeg syntes det virker spændene at undersøge kvinderollen i litteratur og musik hvis det er til nogen hjælp.

Så mit spørgsmål er om nogle har nogle ideer til en vinkling på emnet. Eller et overordnet arbejdsspørgsmål.


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. februar 2023 af mariehønen333 (Slettet)

"Digtene i ”Kvindesind” udgør et forløb gennem forelskelse, kærlighed, ægteskab, mandens utroskab og endelig skilsmisse. Med en sådan udvikling indeholdt i digtsamlingen er der sat fokus på det foranderlige – intet varer ved."

"”Kvindesind” rummer mange udsagn om forskellen mellem barnets umiddelbare væren og den voksnes sorgfyldte erkendelse af døden og tidens forgængelighed."

Så et overordnet arbejdsspærgsmål kunne være:

Hvordan kommer det foranderlige til udtryk i Tove Ditlevsens digte?

Eller hvordan kommer skismaet mellem bardommen og voksenlivet til udtryk ...?

https://litteratursiden.dk/analyser/ditlevsen-tove-kvindesind

Om der er kød nok på, må du nok spørge din vejleder om.

Prøv evt. at se andres SRP her:

https://www.studienet.dk/srp/musik-dansk


Svar #2
20. februar 2023 af hjælpmig444

Mange tak, jeg vil prøve at høre mine vejledere ad, jeg er dog lidt i tvivl om musikdelen ville fylde nok her...

men tak, jeg vil prøve at undersøge det nærmere.

PS kom gerne med flere ideer


Svar #3
20. februar 2023 af hjælpmig444

Hvis der er nogle der kender til nogle hjemmesider hvor jeg kan finde noder til albummet Kvindesind, ville det være super rart, jeg har ind til videre kun fundet en nodebog med 6 sange fra barndommens gade og kvindesind, men der er kun noder til 2 af sangene fra kvindesind


Skriv et svar til: HASTER - SRP i dansk A og musik A - Anne Linnet og Tove Ditlevsen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.