Søgning på: analyse af digte. Resultater: 6961 til 6980 af 26633
-
Uddybning
ForumindlægJeg skal analysere et digt, hvori jeg skal forkusere på følgende: Content, Form, message and context En der kan forklare hvad de enkelte dele skal indeholde? Altså hvad skal man snakke om og hvor? -
Miljø og tid i Blinkende Lygter af Tove Ditlevsen
ForumindlægHej Jeg er i gang med at analysere Blinkende lygter af Tove Ditlevsen og skal i gang med bla. miljø og tid. Jeg har blot det problemet jeg ingen ide har hvor digtet foregår -
Eksamenstekster
ForumindlægJeg skal gå op i 1g eksamen som selvstuderende. Og eftersom man selv må vælge de tekster ens pensum skal indeholde, tænkte jeg på om I havde nogle gode forslag. Jeg ved godt at jeg skal diskutere det med en lærer, men der er over en uge til, og derfor ville jeg i mellemtiden finde lidt selv. Vil ... -
Nik og jay
ForumindlægHey .... Jeg sidder med teksten kan du høre hende synge og skal definere motiv og tema... Kan man sige at motivet er beretningen om en ensom piges barske vilkår og hårde vilkår. (motiv) Hvor temaet så er mobning og udstødelse mm. eller skal man i motivet være mere spcifik og sige motivet er e... -
Yahya Hassan eller Casper eric.. Spørgsmål om genre
ForumindlægVi har læst et digt af yahya hassan og casper eric her inden jul .. og jeg har fået et spørgeark jeg skal udfylde.. Men der er simpelthen to jeg ikke kan svare på.. vi skal kategorisere det som genre.. altså om vi mener digtenes genre er interaktionlyrik eller central lyrik.. Vi har læst om Ja... -
Forårsdag
ForumindlægHejsaEr her en der har analyseret billedet: Forårsdag af Olaf Rude?det kunne være dejligt med lidt hjælp :) -
Nogen
ForumindlægNogen der har en analyse af Michael Kviums " en spejderscene" ? -
Metoder!?
ForumindlægHvilke metoder bruger man i analyse osv? hvordan skal jeg skrive dem? -
Inger fra kongens fald
ForumindlægNogle der har analyse på teksten "Inger" fra kongens fald -
Forskellen på prosa og lyrik
ForumindlægHej Jeg kan simpelthen ikke finde forskellen på prosa og lyrik. Jeg synes de minder alt for meget om hinanden. Nogen der kan komme med nogle klarer forskelle, og hvordan jeg generelt ved, om det er prosa eller lyrik jeg sidder med? -
imorgen er alt muligt
Forumindlæghvem kan hjælpe mig med at fortolke den herr digt..? min lære siger at den skal væree som lille historie sådan man kan forstå hva digten handler om.. ikke som en digte der blev fortolket.. hvem kan hjælpe mig så????? her er den det er to stroffer:: her er stroffe 1 Jeg har læst i avisen at ... -
Adam Oehlenschläger: Fiskeren
Forumindlæghejsajeg vil bare høre om der var nogen der havde lavet noget med Adam Oehlenschläger: Fiskeren, og havde nogen gode råd til den, da jeg er ved at skrive en stil om denpå forhånd tak -
Det forsømte forår
ForumindlægHej derude, jeg kunne godt bruge nogle gode råd til min roman analyse omkring det forsømte forår.! 1. jeg skal sige hvad temaet er. 2. finde ud af hvad budskaber er. 3. finde ligheden mellem disse to. og aner simphelthen ikke hvad jeg skal skrive. Så er der nogen som kan komme med nogle evtue... -
Skriveblokade - SRP
ForumindlægHej, Jeg er i gang med analyse delen i min SRP og har fået skriveblokade. Min problemformulering for analysen: Foretag en analyse af Bestsellers markedsføringsstrategi på de sociale medier for Vero Moda og Jack & Jones. Jeg har lavet virksomhedskarakteristik til dem begge. Det er så nu jeg... -
Biografi - af Tove Detleveen
ForumindlægHeej Vil nogen rette min biografi ? Tove Ditlevsen Som barn ville tove Ditlevsen gerne være en digter, men sin far mente at en pige ikke kunne være en digter - Det have han ikke ret i, for tove Ditlevsen blev digter. Hun blev en af det meste læst Kvindelige forfatter, som Danmark har haft. ... -
kærlighed/umulig kærelighed lyrik
ForumindlægJeg har trukket Kærlighed/umulig kærlighed lyrik i dansk. har i nogle idéer til hvilke tekster eller sange jeg kan bruge og evt. en analyse model. min lærer sagde jeg skulle finde en nyere sang, og havde en ældre sang til at referere til. please hjælp... -
synopsis prøve
ForumindlægJeg skal analysere og fortolke en folkevise men har ikke helt styr på hvad forskellen er på hhv. analyse og fortolkning. er der nogen der kan hjælpe med en forklaring til de to begreber og forskellen på dem.mange tak...(Niveau 8 klasse) -
"Den uartige dreng"
ForumindlægJeg har først lige læst historien "Den uartige dreng" igår og jeg synes den var lidt mærkelig. Jeg kan ikke helt forstå hvorfor han skød denne her pil ind i digterens hjerte? Jeg tror at denne dreng er hele "kærligheden" har jeg ret? For de siger i fortællingen at han også ha... -
Fortolkning af krig og fred
ForumindlægHej :-) Jeg skal lave en fortolkning af digtet ''Krig og Fred'' af Uffe Harder. Mit problem er, at jeg aldrig har skrevet en fortolkning før, så jeg aner ikke hvordan en fortolkning skal starte.. Indtil videre har jeg skrevet forfatter (lidt fakta om ham), udgivelses år o... -
"Rejseminder" og ’Il Letto’ af Sophus Claussen
Forumindlæghej allesammen er de nogen der har læst digtet "Rejseminder" af Sophus Claussen og ’Il Letto’ der vil hjælpe mig med at forstå digtene jeg vil sætte stor pris på det :-) tak på for hånd .
