Søgning på: biologi pensum. Resultater: 7041 til 7060 af 11183
-
En-bi: sukkerindtagelse
ForumindlægHej alle sammen. Jeg vil gerne spørge, om der er nogle af jer der ved, om hvilke langvarige konsekvenser der kan opstå ved en for høj sukkerindtagelse. Det er til AT, hvor jeg har fagene engelsk og biologi. Tak på forhånd. -
en-bi: sukkerindtagelse (AT)
ForumindlægHej alle sammen. Jeg vil gerne spørge, om der er nogle af jer der ved, om hvilke langvarige konsekvenser der kan opstå ved en for høj sukkerindtagelse. Det er til AT, hvor jeg har fagene engelsk og biologi. Tak på forhånd. -
en-bi: sukkerindtagelse (AT)
ForumindlægHej alle sammen. Jeg vil gerne spørge, om der er nogle af jer der ved, om hvilke langvarige konsekvenser der kan opstå ved en for høj sukkerindtagelse. Det er til AT, hvor jeg har fagene engelsk og biologi. Tak på forhånd. -
Spørgsmål til afgangsprøve
ForumindlægHej :D\nJeg skal til afgangsprøve (FSA) om få dage, og vil derfor høre om I har nogle FORSLAG til at indrage noget biologi (25%) til disse emner.\n\n* METALLER - bl.a. egenskaber, korrosion, gennerelt viden om metaller.\n\n* MAGNETISME - bl.a. induktion, elektromagnetisme, transformation m.m.\n\n... -
Beregning af stofmængdekocnentration
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave, som jeg ikke rigtig kan finde ud af. Er der nogen som evt. vil forklare hvordan man skal gøre? Det er tale om opgave 3 fra følgende opgavesæt: http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/roholt/Eksamenss%E6t/aar%202013/maj/opgave_3_130523_frs131-BTK-A.pdf -
Arterier og vener
ForumindlægHalløj! Jeg sidder med en biologi rapport, og er gået i stå ved dette spørgsmål "Sammenlign væggene af arterier og vener. Hvordan kan forskellene i struktur forklares?" Er der nogen som kan hjælpe, evt. forklare hvad forskellen er? -
Hjæælp !
ForumindlægJeg har uheldigvis lige været op og trække eksame spørgsmål i biologi. Uheldigvis blev det om enzymer og jeg er virkelig dårlig omkring emnet. Ville spørge om der nogen der kunne give eksempler på enzymfunktioner i mennesket . på forhånd tak -
Rapport
ForumindlægHej,Jeg skal til at lave min første Biologi rapport, så jeg tænkte på om der ikke var nogen der gad at kigge på den/rette den????Der er nemlig også nogle ting jeg lige skal have på plads....Malfoyps. Det haster (som altid) da jeg skal aflevere den på fredag... -
Resistentproblematikken/Resistente bakterier
ForumindlægHej Jeg er igang med en eksmaensopgave i biologi hvor jeg skriver om antibiotika, resistente bakterier, resistensproblematikken og i den dur. Ville høre om nogle af jer derude har nogle erfaringer med emnet. Gode links, kontakter, forsøg osv. I må meget gerne skrive!\n -
Afgangseksamen i 9. 2005 December
ForumindlægHejEr der nogle der var til afgangsprøve i december 2005 i folkeskolen, som kan huske hvad de var op i, i Matematik(problemregning), fysik, biologi, Dansk (diktat)? Jeg vil blive meget glad, hvis der er nolge der er venlige til at fortælle mig det :)MVH. Hajera -
Nogen der vil læse min AT-synopsis om HIV og AIDS??
ForumindlægHej allesammen. Jeg har skrevet AT om HIV og AIDS i biologi og samfundsfag. Jeg er lidt i tvivl om jeg har anvendt alle metoderne rigtigt, så hvis nogen der har styr på metoderne i disse fag evt vil læse den igennem, så ville det være en stor hjælp. Mvh Sophia -
forbrænding
ForumindlægJeg skal til eksamen i biologi, og ville høre om nogen kunne sætte ord på to figurer, det handler om forbrænding, aerob og anaerob osv. Det er figur 3.13 og 3.14 i biologibogen, s. 93. Håber at nogen har bøgerne og vil hjælpe :-) -
Gensplejsning i E.coli
ForumindlægHej, er igang med en biologi om papir-gensplejsning i E.coli-bakterier...humant insulin. (tør-øvelse)Men jeg synes det bliver så forvirrende efter at man skal satte plasmidet ind i donorgenet. Nogen der kan forklarer mig det?? På forhånd tak..! -
reeksamen hf-enkeltfag
ForumindlægJeg har lige fået 00 i biologi mundtlig c-niveau. Øv øv Kan jeg gå op til en reeksamen hurtigt? Er reeksamen sammen med dem der skal til syeeksamen? Skal man selv tilmelde sig eller får man automatisk besked? -
Brændselscelle
ForumindlægDette er en blanding af et kemi og biologi spørgsmål .Jeg sidder og læser om brintteknologi og er stødt på et udsagn:I en brændselscelle er det endnu kun lykkes at få 5kg brint ud af 100 kg.100kg hvad? 100kg elektricitet/energi?Jeg håber i ved noget om dette og kan hjælpe :) -
sjælden stofskiftesygdom
ForumindlægHej. jeg sidder og kan ikke rigtig bryde igennem med denne eksamensopgave:http://www.kennmadsen.dk/images/Biologi/Bioopgaver/1995/Opg%205%20Phosforylase.docHar lavet det første spørgsmål. vil ikke have en dicideret løsning på problemet, men gerne nogle hints.på forhånd tak -
Gymnasie valg
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at kigge på gymnasier, og tænker naturvidenskablig retning. Jeg kan dog kun finde et gymnasie der har en retning der hedder matematik - biologi - kemi. Kender i nogle gymnasier i københavvs området der har en retning der hedder det?:) -
Naturfagpakken.
ForumindlægHej folkens derude :) Jeg skal snart op til mundtlig eksamen i naturfag, hvor jeg selv skal vælge et emne som kombinerer kemi, biologi og geografi. Kan I give forslag til hvilke emner jeg kan komme ind på? Mange tak på forhånd. -
noter til disse emner
ForumindlægHar nogen noter til disse emner i biologi; - Proteiner samt proteinsyntesen - Primærproduktion - Lungerne, hjertet og kredsløbet - Diagnostik og bioteknologi (jeg ved der er en masse på nettet, men noterne synes jeg er mere forståelige, så det vil være en stor hjælp). -
Den kemiske proces i cider(reaktionslinje)
ForumindlægHej. Jeg skal lave en rapport om ciderfremstilling og her bliver der bedt om en beskrivelse af den kemiske proces (reaktions linje), men hvad er den kemiske proces udover gæring og hvad er reaktions linjen?? Nej jeg er ikke nørd til kemi eller biologi og kan ikke finde ud af det, så uddyben...
