Søgning på: historie noter hf. Resultater: 7221 til 7240 af 33009
-
SU og fjernundervisning
ForumindlægHej Studieportalen, jeg sidder med et spørgsmål som jeg håber i kan besvare. Er der nogen former for GSK-kurser, som indeholder nok moduler til, at være SU-berettiget samtidig med, at undervisningsformen er struktureret som fjernundervisning? -
Mat på B-niveau.
ForumindlægJeg sidder så her og spekuler lidt over hvordan jeg skal blive Datamatiker? http://tietgenportalen.tietgen.dk/dk/vu/Uddannelserne/Datamatiker/Adgangskrav%20og%20optagelse/Sider/default.aspx som i se det link kræver det mat i B-niveau. Hvordan får jeg så det B-niveau? Ville den her måde virke for ... -
udtrække fedt fra peanuts??
ForumindlægHejj.. Jeg har en opagve i kemi/fysik, hvori hvordan man kunne ekstrahere/udtrække fedtet og saltet fra en portion peanuts? Og hvordan man henholdsvis kan teste om peanuts indeholder umættede fedtstof? Plzz hjælp. -
Renteformel med månedlig afbetaling
Forumindlæghey.Jeg har siddet lidt og roddet lidt med en formel. Den går du på at jeg har en konto, hvor jeg har en gæld på et eller andet beløb, lad os kaldet det beløb "k" (regnet med positivt fortegn, altså fx en gæld på 435 kr vil give k = 435). Jeg betaler så "p" kr af mit lån af hv... -
BØLGELÆNGDE
ForumindlægHejsa\nHar en fysikopgave, som jeg godt kunne bruge lidt hjælp til :)\n\nDen lyder:\n\nLysudsendelsen fra en lysdiode skyldtes, at der udsendes fotoner i forbindelse med overgangen fra én energitilstand til en anden. Energiforskellen mellem de to energitilstande er 0,315 aJ. Lysdiodelampen er 10 ... -
hjælp til essay
ForumindlægEr der en der vil være så venlig et definere hvad der skal med i et essay på dansk?? Ved godt hvordan det skal skrives på engelsk, men det er ikke samme princip på dansk :S\n\nHåber der er en der vil hjælpe -
forundringsspørgsmål
ForumindlægJeg skal stille forundringsspørgsmål til min tekst.. Hvad er dette? Giver ikke mening, hvorfor tror min lærer jeg undrer mig eller på nogen måde er interesseret i det jeg bliver tvunget til at læse? Helt ærligt????? -
Lotto
ForumindlægHar lidt problemer med en hypergeometrisk fordeling. I lotto haves 36 tal. Man afkryser 7 felter hvorefter der udtages 7 vindertal samt 2 tillægstal. Præmierne er givet ved:1.præmie: 7 vindertal2.præmie: 6 vindertal + 1 tillægstal3.præmie: 6 vindertal4.præmie: 5 vindertal5.præmie: 4 vindertalDett... -
Skriftlig dansk
ForumindlægNogen der har en ide om hvilke emner som muligvis kunne komme til den skriftlige eksamen 2.g. Et emne kunne vel godt være noget om religions forskelle tænker(Muhammed sagen). -
Råd til Mundtlig eksamen 3årig Høj
ForumindlægJeg skal op i morgen til mundtlig eksamen, så ville lige høre om nogen af jer der selv har været oppe, har nogle gode råd til hvad man skal gøre, og ikke skal gøre?Jeg kan efterhånden alle vores beviser udenad, så jeg følger mig sikker der, men man ved jo aldrig.Gode råd:)? -
skriftlig eksame på mandag og ingen idee hvad essay er! hjælp:(
Forumindlæghej folkens jeg skal op til tysk eksame på mandag på fortsætter a nivau jeg er selv studerende og har ingen idee om hvad et essay er er der noglen der kan hjælpe og rede mig:) -
Har jeg bestået matematik b?
ForumindlægHej derude! Jeg er lidt i tvivl om noget mht. karakterer, så håber nogen lige vil hjælpe mig lidt: Jeg blev student her i sommers, og har derefter så taget et sabbatår. Nu vil jeg så meget gerne starte på en uddannelse efter sommerferien her, men er lidt i tvivl, og jeg har bestået matematik b ... -
hhx
Forumindlæghej det er fordi jeg er 24 år kan jeg nå at tage em hhx eller hvad -
choices
ForumindlægAre there more choices generally today than say, fifty years ago? Help!! -
lærer
ForumindlægHej.. er der nogen af jer der går på Himmelev gym og kender Michael Rasmussen.. ??? -
Landsgennemsnittet for gymnasier
Forumindlæghej, er der nogen som ved hvad landsgennemsnittet er for de gymansielle uddannelser? det er ikke noget der skal bruges til noget, vil bare gerne se hvor jeg ligger i forhold til snittet. Regner med jeg kommer til at ligge på 9,2 held og lykke til dem der stadig mangler eksaminer -
SSO- abstrakt. (haster)
ForumindlægHej alle. Sidder her og er ved at lægge sidste hånd på min SSO om Herman Bang. Og så er det jeg skal skrive et abstrakt om opgaven. På engelsk. Og jeg er blank. Er der nogen der kan inspirere mig lidt? Evt. nogen der har et jeg må læse? /Christine -
Sarin HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg vil spørge om, der er nogle venlige personer herinde, der kan hjælpe med at forklare sarin's kemiske reaktion for, hvad der sker, da jeg har lidt svært ved det. I følgende link, ses den kemiske reaktion, på side 16. http://www.emu.dk/sites/default/files/Enzymkinetik.pdf Håber, d... -
Eksamenskarakter
ForumindlægHej. Jeg ved at når man får årskarskter i et A-fag så vægtes det med 1 for mundtlig og 1 for skriftlig. Men hvad nu hvis man KUN skal til eksamen i mundtlig, vægtes karakteren så igen med 1 eller er det 2 denne gang, fordi man ikke har været oppe i skriftlig og kun mundtlig. Kh. -
GYM I ÅTHUS
ForumindlægHEJSA ALLESAMMEN, VED I, OM DER FINDES ET GYMNASIE I ÅRHUS (ELLER OMEGNEN) MED TILKNYTTET KOSTSKOLE TIL? JEG HAR SØGT PÅ DET.. MEN HAR IKKE HELT KUNNE FINDE NOGET
