Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 7301 til 7320 af 25374
-
"Rigtig" SRP??
ForumindlægHej.. Jeg skal i december skrive en SRP-opgave. Men er denne opgave ikke en ´øvelse´?? Altså den ´rigtige´ (altså den der får betydning for mit eksamensbevis) skal først skrives senere, ikke?? -
afgangsprøve
ForumindlægHey folkens. jeg tænkte på, hvis der er nogen, som har været oppe til skriftlig dansk sidte år (i fs10), kan I så ikk nævne hvilke emner i blev tilbudt om at skrive. ?? -
The Red Line af Charles Higson.
ForumindlægHej. I bogen Now&Zen har vi læst novellen The Red Line. Efter novellen er en række "Questions" og "Generel Points To Consider" - har du svaret på disse, må du gerne sende mig dokumentet. Jeg skal nemlig bruge det som notater. På forhånd tak. (: -
Produkt til bz-bevægelsen
ForumindlægHej SP Vi skal i skolen lave en opgave om bz-bevægelsen, og vi skal hertil finde på en ide til et produkt. vi skal ikke fremføre produktet, men bare tænke over en ide. Håber I vil hjælpe! :) -
Nelson Mandela og Apartheid
ForumindlægJeg er ligenu i færd med at udarbejde min dansk historieopgave, og har i den sammenhæng læst Nelson Mandelas selvbiografi vejen til frihed, men er efter små 5 siders arbejde gået lidt i stå. Jeg mangler endnu at perspektivere Mandelas handlinger og hans fremtræden offentligt, og at forlare hviulk... -
Bondestanden i 1800-tallet
Forumindlæghej jeg skal vurdere højskolens indflydelse på bondestanden i 1800-tallet nogen der kan hjælpe lidt? -
højskolens indflydelse på bondestanden
Forumindlæghej jeg skal vurdere højskolens indflydelse på bondestanden i 1800-tallet nogen der kan hjælpe lidt? -
Økonomi?!
ForumindlægHej.. Er der nogle der kan komme med ideer til nogle emner indenfor økonomi? Ved virkelig ikke hvad jeg skal skrive om. Mvh. Mette -
Dansk stil emne?
ForumindlægHar fået et gammel eksam set fra min lære (folkeskolens afgangsprøve) den er fra1998 Skal nu skrive en stil om en af emnerne, der er to emner jeg specielt godt kunne tænke mig at skrive om. Emne 1: Skriv om brug af tæv i opdragelsen Emne 2: Skriv om Eu. Syntes faktisk det er meget svært, fordi d... -
2.g opgave (Hvad er nok?)
ForumindlægHar tænkt på om det bare en nok at lave en fuld analyse af en bog i dansk opgaven i 2.g ??? Eller om der skal mere til? -
Mobning..
ForumindlægHej allesammen. Jeg skulle skrive en stil om mobning. Hvor jeg så valgte den om mobning, som jeg personligt kender til den. Mit mål er 12. Men synes, det er den dårligste stil, jeg nogensinde har skrevet. Altså selve sproget og handlingen. Så er der ikke en, som vil se den igennem og kommentere? ... -
antal fliser
ForumindlægNikolaj vil lave en terrasse. Den skal være 4 m bred og 5 m lang. Han bruger fliser, der er 20 cm brede og 40 cm lange. Hvor mange fliser skal han bruge til terrassen 400×500 cm/40×20 cm? er det rigtig udregning 20 m2/0,08 m2? -
Disneyficering, dansk A og engelsk A
ForumindlægHej er der nogen, som har nogen ideer til problemstillinger i AT 8 i fagene dansk A og engelsk A ? Jeg har valgt disneyficering som emne, og jeg kan ikke lave det om mere... jeg er virkelig på bar bund! -
Artikel Analyse
Forumindlægjeg skal lave en analyse af denne artikel: http://politiken.dk/udland/article816541.ece men jeg aner ikke hvad jeg skal skrive.. :s -
Hjælp
ForumindlægHey.. Skal i gang med at læse en roman som jeg skal lave en analyse af. kender i en god roman som jeg kan læse??? -
Det moderne gennembrud, - hjælp.
ForumindlægHej, jeg skal til at skrive en projektopgave om Det moderne gennembrug, - De traditionelle kønsroller i Danmark. Er underemnet. Overemnet er, Oprør. Hvad synes i jeg skulle starte med at fortælle? -
fremlæggelse
ForumindlægHej. Skal lave en fremlæggelse på ca. 6-7 minutter og har et emne der hedder: Deutsche kultur. Hvad kan jeg snakke om? har ingen ideer, er også virkelig skrald til tysk. -
Berlins udvikling 1920
ForumindlægStarten af weimar republikken; hvordan var berlin der? Med teater, kunst og film? Klasseforskel? Hvordan blomstrede byen op? skal fremlægge imorgen og kan intet finde og starten af det hele? -
Politisk spin
ForumindlægHej. Kan det virkelig passe at der er intet om politisk spin verørende valget i 2001? Hvis der er nogen som har nogen forslag til gode kilder eller lignende, please share :) -
Hjælp/Haster - Arbejderbevægelse
ForumindlægHej. Jeg har et SRP, der skal handle om dansk arbejderbevægelse. I min problemformulering står der bl.a.: Der ønskes en redegørelse for de sociale og økonomiske vilkår, der var gældende for de første generationer af industriarbejdere i DK. Jeg er i tvivl om, hvornår de første generationer er. J...
