Søgning på: analyse af digte. Resultater: 7321 til 7340 af 26633
-
hjælpe skal aflever snart.......
ForumindlægJeg har analyser digten "Søges". Hvis der nogen der kan kigge på den(på stavefejl osv) ville det være sødt af dem. først er det som jeg har skrev og efter er det digten og opgave der var til den. analysen a)Der indgår mange adjektiver i digtet. Digtet er bygget op på meget beskrevne ... -
Dansk Mundtlig Eksamen
ForumindlægHejsa, hvordan har i der? Jeg skal til mundtlig dansk eksamen om to uger, og spørgsmålet er hvordan jeg kan forberede mig. -
SSO - forvirring!
ForumindlægNu sidder jeg her med stress helt op over ørene, og kan ikke komme videre med min SSO. Burde nok have hørt bedre efter da vi fik gennemgået det hele. Jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe min analysedel an? Spørgsmålet hedder: Analyser ungdomsoprøret med henblik på at belyse ungdomsoprørets mål o... -
Metoder i fremlæggelsen af AT
ForumindlægHej derude.. Jeg står og skal op til AT imorgen (1. år) og jeg forstår ærligtalt ikke rigtig hvordan kan skal forklare mine metoder.. jeg har en almindelig kildeanalyse også har jeg en litterær analyse, og som ekstra materiale har jeg en dansk billedanalyse.. og så er det der jeg bliver forvir... -
Billedkunst terminologi til eksamen
ForumindlægHej alle der evt kan hjælpe med dette. Jeg skal op i billedkunst eksamen på mandag, og vores undervisning har været ret rodet, og har derfor absolut ingenting. Jeg har nogenlunde styr på, hvad der sker til eksamen - vi har 60 minutters forberedelse og 30 minutters eksamination, hvor vi får et sp... -
HJÆLP!!! Dansk ..Håber i kan hjælpe!!
ForumindlægHej... Jeg har brug for noget skøn-litteratur om storbyen!! Det kan være ALT som artikler,tegnerserier,digte,os.v Hvis i kender nogle gode hjemmsider, så skriv endelig ind!! Håber i kan hjælpe. -
Hjælp!
ForumindlægJeg har valgt et digt med Tove Ditlevsen: Barndommens gade del 2. - men jeg kan virkelig ikke finde nogen tekst at perspektivere til, håber virkelig inderligt nogle kan og vil skrive en eller to:-) - og virkemidler? -
Homoseksuel lyriker
ForumindlægHej alle! Jeg skal skrive SRP i dansk og samfundsfag og mangler i den forbindelse et godt digt, gerne noget 80'er enten skrevet af en homoseksuel forfatter eller som handler om det at være homoseksuel og/eller anderledes. Håber nogen kan hjælpe :) -
postmodernisme
Forumindlæghej. skal skrive om postmodernisme, men kender kun ham der michael strunge. nogen der ved hvem der ellers er fra den tid?? også gerne nogen gode digte eller andet de har lavet som er typisk for postmodernisme. håber nogen gider hjælpe for rimelig meget på skideren!! -
kærlighedsdigt
ForumindlægHej alle gavede tyskfolk Jeg har fået til opgave at skrive et lille digt til "en ekskæreste". Er der ikke nogen, der er sød at korrekturlæse det? - har desværre ikke mulighed for at få hjælp hjemmefra, så det ville være en kæmpe hjælp, så jeg også kan lære noget af rettelserne :-) ... -
Perspektivere De evige tre, med Den sidste gæst. (Det haser)
Forumindlægjeg skal perspektivere De evige tre, af Tove Ditlevsen med Den sidste gæast, men jeg ved ikke hvad man kan sige om dem. håber i kan hjælp mig. (begge tekster er digte) PS: DET HASTER JEG VIL GERNE HAVE ET SVAR NU!!!!! -
AKUT!! Genre og hvorfor? SKAL OP IMORGEN
ForumindlægHej jeg skal op i mundlig dansk fsa Mit fordybelsesområde er Lyrikkens mange ansigter og jeg har valgt teksten "Det drejer sig om min søn" af Ole Wivel og er blevet i tvivl om hvilken genre digtet er og hvorfor? -På forhånd tak -
Kunne godt bruge noget hjælp
ForumindlægHej. Jeg har lagt en besked før, men der var var ikke nogen der henvendte sig, men jeg skal lave en analyse af bogen "Down Among the Women" eller "Nede mellem kvinderne" af Fey Weldon. Derfor vil jeg høre om der er nogen der har læst den eller lavet en analyse af den? -
SSO - det haster
Forumindlægjeg skal analysere og fortolke enenglesk roman som jeg skal inddrage i min opgave. jeg har psykologi som hovedfag og engelsk som "under -fag" hvilken analyse og fortolkning skaljeg bruge? plzzz help -
plzz hjælp mig!!!
ForumindlægEr der nogen, der vil hjælpe mig med at fortolke digtet ? digtet er skrevet af Frederik Andersen og hedder Vi er Nævernes Ungdom (1924) surrealistisk litteratur. PLZZZZ.... hjælp mig!! 1) Vi er Nævernes Ungdom Af Navn og af Gavn, og Vort Virke skal præge vor Tid. Der skal afkastes A... -
Investeringsovervejelser?!
ForumindlægHeej Jeg har idag fået udleveret min problemformulering til SRP., er ved at analysere min problemformulering og håber nogle kan hjælpe mig.! "Med udgangspunkt i tal eksempler analyseres en produktionsvirksomheds investeringsovervejelser i ralaion til anskaffelse af en ny maskine til produkt... -
SRP emner i engelsk (+ historie?)
ForumindlægJeg ville høre, om der er nogen som har forslag til SRP emner i engelsk. Jeg regner med jeg gerne vil lave en retorisk analyse i engelsk delen. Det andet fag tænker jeg, at det højst sandsynligt bliver historie. Er der nogle som har idéer til emner i engelsk og historie, hvor engelsk delen bestå... -
Perspektivering af "Mit liv som indvandrer"
ForumindlægHej alle... Jeg skal skrive synopse til eksamen, og har valgt et digt af Benny Andersen, der hedder "Mit liv som indvandrer". Er der nogen der kender nogle tekster jeg kan perpektivere til - er fuldstændig lost... :( Hilsen Christina. -
Metropolis - Fritz Lang
ForumindlægHej. Jeg skal lave en analyse om filmen Metropolis af Fritz Lang.. Er der nogle som har arbejdet med den før? Jeg er rimlig lost, så det ville være super hvis der var nogle som havde nogle guldkorn?? -
Musik, Take your mama out.
ForumindlægEr der ikke nogle der kan hjælpe mig med at analysere 'Take Your Mama Out' med Scissor sisters. Altså taktslag Og takter i intro, vers og omkvæd: På forhånd tak
