Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 7341 til 7360 af 25374
-
Litteraturhistorisk
ForumindlægHej Jeg sidder og laver en stil 'Udenfor' af Svend Åge Madsen, hvor jeg skal lave en perspektivering som placerer den litteraturhistorisk, jeg synes dog jeg er lidt på bar bund, så er der nogle der kan hjælpe? :) -
Februarrevolutionen 1948 - HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg har været på diverse internet sider og jeg kan simpelthen ikke finde noget om den revolution - håber der er nogen der kan hjælpe. :) -
Genre og perspektivering
Forumindlæghej er der nogen der kan fortælle mig, hvorfor genren i De to tvillinger af villy Sørensen er fantastisk fortællinger og hvad buskabet i en er, og hvad jeg kan perspektiver den med? help me pleas! hilsen Den desparete. -
11. September - Konsekvenser, HJÆLP!
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at skrive om konsekvenser af 11. september 2001 for Danmark og danskerne. Jeg skal skrive noget om politik. Men er ikke så meget inde i politik, så håber der er nogen, som kan hjælpe? På forhånd tak! Dennis :) -
Afghanistan krigen
ForumindlægHej Er der nogle der har en bred viden indenfor Afghanistan krigen og omkring de danske soldater, deres rolle og formål, som vil hjælpe mig? -
Hjælp, til et spørgsmål.
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål, som jeg er meget i tvivil om. Anfør hvilke sociale og politiske spændinger, der herskede i det franske samfund? På forhånd mange tak. Mvh Annemarie -
Hjælp til et spørgsmål
ForumindlægHej...Har brug for hælp til et spørgsmål -fra jer som har læst bogen "Ved Vejen" Spørgsmålet er: Overvej hvorfor det nødvendigvis må gå katinka ,som det til slut i bogen? På forhånd tak -
om at skrive essay
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive et essay, som indeholder en analyse af en short story. jeg har lave ind indlednig, som en appetizer. Skal forfatteren om hans baggrund præsenteres før eller efter denne indledning/appetizer? -
opgave formulering
Forumindlæghej har fået et opgaveformulering hvor står stå således i: A: Schreib eine Handlungswiedergabe von den Szenen 1 – 31in ”Es geschah am helllichtenTag”. Gib dabei eine ausführliche Beschreibung von den Indizien, die auf Jacquier deuten und von der Auslegung der Zeichnung Gritl... -
Salpeterkrigen/Stillehavskrigen
ForumindlægHvorfor startede Salpeterkrigen mod Chile og Bolivia/Peru? Hvad var formålet med den? Hvem vandt? Andet jeg bør vide? - På forhånd tak :) -
christopher Columbus
ForumindlægHvorfor ville christopher columbus finde indien? evt nogle gode links til dette? på forhånd tak -
Hvor mange fodnoter?
ForumindlægHej Hvor mange fodnoter er det normalt at have i en SRP på 20 sider i Samfundsfag og Psykologi? Ved godt det er meget forskelligt, men bare sådan ca. - er det 20 eller er det 80 .. Hvor mange har I, i jeres? og hvor mange sider, og hvilket fag Håber I vil hjælpe -
Hjælpppp
ForumindlægHej Jeg skal i uge 2 have et underemne klar til lærerne. Vores overemne er “verdenen omkring os”. Har selv tænkt det skal være noget naturvidenskabeligt, men er åben for alle emner. Vi skal have 2-3 fag med i emnet. Nogen som har en eller flere ideer til underemne?? På forhånd tak?? -
Sydafrikas fremtid
ForumindlægHeej.. Jeg skal lave en kort opgave, hvor jeg skal fortælle om, hvad jeg synes om, hvordan Sydafrikas fremtid vil være. Men jeg ved ikke helt, hvad jeg vil sige. Derfor ville jeg spørge om jeres meninger vedrørende om Sydafrikas fremtid. Dermed kan jeg få ideer af jer. på forhånd tak. -
citater i aktantmodel
ForumindlægHej alle sammen skal der citater med når man beksriver et eventyrs komposition gennem aktantmodellen? -
Kildekritik sammen med retorik
ForumindlægFørst skal det vel lige nævnes, at jeg arbejder med engelsk. Hvis man har analyseret en tale og har fået at vide, at en af metoderne er kildekritik med hensyn til retorikken... Hvad menes der så lige helt præcis? -
metoder/teori dansk/hist
Forumindlæghej jeg skriver min talepapir, og er lidt i tvivl... Altså jeg har læst en roman, og har brugt den kvalitatove metode, hvor jeg analyserer og fortolker (humaniora) og kigget på en partiprogram og igen brugt kvalitativ, deduktiv metode, hvor jeg analyserer den oz (samf.) oz har jeg en diagram(kvan... -
Civil war - Gode tekster/internetsider
ForumindlægHej. Jeg har valgt emnet "US Civil War" til min engelsk eksame. Kan nogen anbefale nogle gode sider hvor jeg kan skaffe mere information omkring den amerikanske borgerkrig. Jeg har prøvet Google, men synes ikke der kommer noget brugbart stof frem. OBS! det behøver ikke være engelske ... -
AT-eksamen fredag - psyk+samf
ForumindlægJeg har virkelig svært ved at forstå alt det om metoder, vil derfor meget gerne have hjælp hurtigt, da jeg skal op på fredag. Mine fag er psyk og samf og emnet fremtidens arbejdsliv. I opgaven analyserer jeg to artikler om folk der lider af stress og inddrager derved samf og psyk. Men hvilke m... -
Frankrigs politiske situation i 1930'erne
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at finde noge relevant materiale om Frankrigs politiske situation i 30'erne? Det skal bruges i AT, hvor jeg skriver om Funktionalismen, og der skal jeg sammenligne Tyskland, Danmark og Frankrig på det politiske plan for at finde ud af, hvorfor den funktionalistisk...
