Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 7361 til 7380 af 14099
-
Lungerne
ForumindlægHej. Jeg håber nogle af jer kan hjælpe mig lidt med min biologi-opgave. Jeg har nogle spørgsmål om lungerne :-) 1. Hvilke dele består lungerne af? 2.Hvordan fungerer lungerne? 3. Hvordan trækker mennesket vejret? -
styrke svaghed
ForumindlægJeg har rigtig svært ved at se svaghederne i biologi ved brug af den induktive metode. Jeg referer til hvordan forskere i mange har lavet dna-profilanalyse. Men hvilke svagheder er der ved en så anerkendt metode? -
Kræft (sso) mangler bøger, søger råd.
ForumindlægHej jeg skal skrive sso om kræftens biologi, jeg fordyber mig i brystkræft og hvordan det arves. ville høre om der var nogen som kendte nogle gode bøger som ikke handlede om hvordan en mor kom igennem hendes sygdom! da det ikke her helt så meget med celler osc at gøre! -
Lungemaskine
ForumindlægHej. Jeg skriver en opgave i biologi om børnelammelse/polio, og jeg skal bruge noget information om den såkaldte lungemaskine. Er der en der ved hvordan den bruges, eller kan give mig henvisninger til et sted hvor jeg kan læse om den? Jeg kan ikke selv finde noget. På forhånd tak -
Er dette tilladt? Eksamensregler søges.
ForumindlægJeg har lige fået mine eksamenstidspunkter oplyst på mit skoleintra. Jeg tager en hel HF som enkeltfag på fjernundervisning. Jeg skal op til biologi B, historie B, matematik B og fysik B indenfor en måned. De har været så søde at lægge fysik og mateatik fordelt på to dage, 13. og 14. juni. Men bi... -
Gensplejsning og planter
ForumindlægHej, er igang med at forberede til mundtlig biologi og jeg har dette spørgsmål: Raps er en tokimet plante, hvordan kan denne gensplejses? OG Diskuter fordele og ulemper ved gensplejsede planter (GMO-afgrøder) Nogen der kan hjælpe????? -
Donorblods holbarhed
ForumindlægHey jeg sidder lige og laver biologi... Tænkte om der var nogle der kunne svare på dette spørgsmål.. Vurder, Hvilken indflydelse en højere opbevaringstemperatur end 4 grader ville have på donorblods holbarhed.... Tak på evt. forhånd -
Metoder gensplejsning?!!!
ForumindlægJeg sider og forbereder mig til biologi eksame, og der er et sprøgsmål som lyder sådan her: - Gør rede for hvilke metoder der anvendes til fremstilling af gensplejsede (=transgene) planter Hvad mener de med metoder? Så vidt jeg husker er der ikke nogle metoder til fremstillingen af gensple... -
Fødekæde
ForumindlægHej :) jeg sidder med et biologi spg og har lidt svært ved at svare: Beskriv hvordan de forskellige organismer i en fødekæde skaffer sig energi til deres livsprocesser. er det fotosyntese og respiration, jeg skal fortælle om eller noget andet, som de leder efter? -
Alkohol (ethanol)
ForumindlægHej Har fået til opgave i min SSO, som jeg skriver i biologi, at beskrive alkohols opbygning og vurdere hvilken betydning det har for stoffets optagelse. - jeg ved at alkohol har formlen C2H5OH og det er vand- og fedtopløseligt.. Hvad mere kan jeg beskrive??? -
Analyse af krydsningsskema
Forumindlæg"Forklar hvordan man opstiller og analyserer et krydsningsskema for to gener – hvor forældrene er fra F1generationen" Jeg skal op i biologi årsprøve her på onsdag, og er stødt på det her spørgsmål. Er der nogle der kan hjælpe mig? :) Ellers tak!!!! Håber nogle svare! -
Udspaltningsforholdet
Forumindlæg"Diskuter hvilke undtagelser der kan være i forhold til den klassiske udspaltning 9:3:3:1" Hej igen, skal stadig op i biologi på onsdag og er nu stødt på dette spørgsmål! Håber nogle kender svaret, for er helt blank her :( Ellers tak :) -
Forklaring af mutationer - HJÆÆÆLP!!!
ForumindlægJeg har en 24-timers forberedelse til en biologi eksamen og der er et bilag jeg simpelthen IKKE kan forstå! Jeg skal forklare om de to mutattionstyper der fremstår i figuren (som jeg har vedhæftet), men ved ikke hvad jeg skal gøre D: Er der nogen der hurtigt kan hjælpe mig???? Venlig Hi... -
Alkohol - kroppens egen produktion
ForumindlægJeg sidder med en biologi 24-timers opgave omkring alkohol, og jeg har fået en artiklen der siger at kroppen selv producerer alkohol i forbindelse med metabolismen. Er der nogen der kan uddybe/forklare det? På forhånd tak! -
dominant henholdsvis recessiv egenskab
ForumindlægHej. Jeg har følgende spørgsmål til min biologi eksamen (c-niveau): - Forklar hvad der forstås ved at en egenskab er dominant henholdsvis recessiv. Der står kun meget kort om det i min bog, og vil gerne sikre mig, at jeg forstår det rigtigt. Hvordan ville i besvare spørgsmålet? -
Økosystem - Hjælp de figurer! eksamen i morgen
ForumindlægHej. Jeg skal op i biologi i morgen kl 8. Har et figur som jeg ikke kan forstå. Vil I ikke hjælpe med at forklare. Som i kan se på bilag 7. Så forstår jeg ikke hvorfor fosfor at lavt omkring forår og sommer? -
Eksamen - Hjælp :)
ForumindlægSkal til mudtlig biologi nu her fredag har styr på stort set det hele bortset fra processerne i en plantecelle... Har kigget på fotosyntese og respiration , men skal kunne forklare dette billede.. nogle der kunne hjælpe mi på vej og evt forkalre det for mig? -
Koffein og druesukker
ForumindlægHej, Hvilke forbindelser er der mellem Koffein og druesukker, og kylhydrater og stofskifte? Er til Biologi B mundtlig 24 timers prøver, og har fået denne artikel http://videnskab.dk/krop-sundhed/koffein-og-druesukker-oger-din-effektivitet -
Nedbrydning af glukose
ForumindlægHej, Jeg mangler lidt hjælp til følgende figur http://bioaktivator.systime.dk/fileadmin/filer/figurer_fra_Biologi_C_B/Modul_1-20/13_Omsaetning_af_kulhydrater/Figur_1_-_Nedbrydning_af_glucose.png Jeg er helt blank angående den, så hjælp ville bliver værdsat meget! -
Uni.
ForumindlægHej . Er der nogle der ved hvilke(n) uddannelse på uni, som man kan søge ind på hvis man har følgende fag: Biologi Geografi Kemi Historie Fransk (forsætter) på B niveau også self. de normale fag som Dansk, Engelsk osv. på A.
