Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 7381 til 7400 af 25374
-
Klasseforskelle på Titanic
ForumindlægJeg er ved at skrive dansk historieopgave om Titanic, og om klasseforskellene på skibet. Jeg har vakgt at tage udgangspunkt i filmen, og ved godt hvordan forskellen fremstår i den, men jeg tænkte om der var nogle der havde nogle links som kunne "understøtte" det fra filmen, eller hvor d... -
HJÆLP
ForumindlægJeg ville høre om det nogen der kan hjælpe mig med dette spørgsmål: Hvilke grundlæggende fysiske love var nødvendige objekter for at opfinde (film)kameraet? -
Gandhi
ForumindlægHej alle Har I nogle forslag til gode hjemmesider eller bøger, hvor man kan finde information om Gandhi? Det må både være danske og engelske sider og bøger :) -
24 timers eksamen i spansk - Tacones Lejanos.
ForumindlægHej derude.. Tænkte på, om der er nogle der har en analyse fra overstående film? Det handler om scene 1, 2 og 3. Jeg forstår godt hvad der står, men den giver jo ingen mening. Ham Pedro Almodóvar er jo for skør! Heeelp..... Jeg skal op i morgen. :( -
Lære det periodiske system
ForumindlægHej derude . Jeg ville høre om der er nogen god måde at lære det periodiske system på ?? Yes, ved godt man bare kan terpe det , men er der ikk en sang eller lignende ? - synes jeg har hørt at det er der .. Ellers andre måder at kunne det udenad villepå være fedt . håber nogen vil hjælpe (: . -
Budskab
ForumindlægJeg er igang med at lave en analyse af "Danmark, mit fædreland" Jeg har fundet en lyrikanalysemodel, hvor en af punkterne er "budskab" Jeg kan ikke helt finde ud af hvad budskabet er i "Danmark, mit fædreland" Altså det jeg tænker er, at man skal... -
Knyt hånden, og sig nej til dårlig mad
ForumindlægHej folk :) jeg vil høre om der er nogle som har dette opgavesæt til Knyt hånden, og sig nej til dårlig mad.. Da jeg på nuværende tidspunkt ikke selv har nogen ide om hvordan jeg skal udforme opgave mv. Håber nogle kan hjælpe , tak :) -
hjælp til dansk
Forumindlæghey jeg skal skrive en referat af: en fiskerrede men jeg kan ikke finde ud af det? -
HJÆLP! ODYSSEEN
ForumindlægHvordan kan man kort karakterisere Odysseens komposition? -
Kildekritik
ForumindlægHej, Er der nogle, der har en skabelon for kildekritik? Altså hvordan skal man bygge det op osv? Og hvordan kan man have et flow i sin SRP, når man skal inddrage en kilde? Håber virkelig, at I kan hjælpe. TAK! -
Samfundsfag
ForumindlægHej med jer! Hvis man skriver i Samfundsfag B og Engelsk A om homoseksuelle, hvilke metoder kan man så bruge mht. samfundsfag? Og kan jeg bruge en bestemt teori eller model ? Emnet er Homoseksuelles Stilling i USA. -
Moderne diktatur
ForumindlægHvordan er diktaturer i moderne tid forskellige fra før i tiden? Er det slut med det traditionelle diktatur i fremtiden og kan demokratiet overleve? Er diktaturer definitivt “det onde”, eller kan de tilbyde befolkningen “det gode”? Vil i hjælpe med, at svare på de he... -
Tændvæske, 1800-tallet
ForumindlægHej, jeg har brug for at vide, hvad folk i starten af 1800-tallet brugte til optænding. Fandtes der petroleumslamper, eller sprit eller andet? Tændvæske af en art? -
Personkarakteristik
ForumindlægKan karakter nr. 1’s tanke eller holdning omkring karakter nr. 2’s personlige egenskaber godt være en direkte personkarakteristik af karakter 2? F.eks. karakter nr. 1 tænker: ”Hvor forstandigt og lærd han dog er. Hvor han dog ved besked om mange ting.” Og på samme tid: &r... -
Engelsk referat, er pludselig i tvivl.
ForumindlægHej jeg sidder, og har skrevet et engelsk referat af en article, som handler om hooliganisme. Er dog pludselig blevet i tvivl om hvordan man skriver et engelsk referat, og om det er rigtigt det jeg har skrevet. Er der ikke en retningslinje om at man skal skrive i nutid, og er der andre retningsli... -
Jeg kan ikke finde fejlene, hjææælp!!
ForumindlægJeg har de her 2 sætninger: 1) The incredible was that he had no idea of the impression he made on her. 2) The history shows that violent protests lead to repression. Jeg skal finde 1 fejl i hver af de 2 sætninger og forklare hvorfor det er forkert, men kan simpelthen ikke finde ud af det. Håber ... -
Engelsk
ForumindlægEr der en der kan hjælpe mig med, at sammenligne Obama med Martin luther king? -
1800-tallets england
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg tænkte på om der er nogen der har skrevet en SRP opgave om Kvindernes rolle i 1800-tallets England, med særlig henblik på Pride and prejudice? Det kan være en stor hjælp hvis i ville fortælle hvordan i har skrevet en lignende opgave På Forhånd tak :) -
Noveller omkring multikulturisme
ForumindlægOkay jeg prøver igen DET HASTER! hej venner.. jeg leder efter nogle noveller som omhandler det at være splittet mellem to kultuerer, og noget som omhandler måske lidt integration segregration. Ja altså lidt af hvert.. Er der nogle der har nogle noveller der minder noget om "Chameleon" ... -
Dansk
ForumindlægHej Er der nogen, som ved hvad man kan perspiktivere med eventyret, de tre fjer?
