Søgning på: analyse af digte. Resultater: 7401 til 7420 af 26633
-
HJÆLP!!!! SOSOSISISISIl
ForumindlægHej! Er der nogen som har læst Karen Blixens bog: syv fantastiske fortællinger som kan give et referat af hver fortælling? Eller i det mindst om de to sidste: drømmerne og digteren? -
Muhammedkrisen under huden
ForumindlægDokumentaren 'Muhammedkrisen under huden' Jeg skal analyser dokumentaren "Muhammed-krisen under huden", er der nogle som har lavet sådan en analyse og kan hjælpe mig?? -
august
ForumindlægEr der nogen der ved hvilke tekster og forfattere der er i eksamensættet fra august 2005? -
Prosa/knækprosa
ForumindlægHvad er forskellen på prosa og knækprosa? Og kan en vise godt være en knækprosisk vise? -
Typer af lyrik
ForumindlægJeg er i gang med en digtanalyse, og jeg skal "bestemme genren (herunder også hvilken type lyrik det er)". Hvilke slags typer af lyrik findes der? På forhånd tak for hjælpen! :) Med venlig hilsen Niels -
lyrik?
Forumindlægjeg ville gerne have hjælp til nget lyrik? hvillke spørgsmål man kan stille -
studentereksamen i skr. dansk 2007
ForumindlægHej, jeg synes det kunne være lidt spændende at høre, hvad I andre synes om stileemnet i skr. dansk? (Går ud fra at prøven var landsdækkende i dag:o) - hvilket emne skrev i om? Jeg skrev om 1´eren, men synes generelt at det var nogle lidt kedelige emner og ikke de mest saftige tekster... men tro... -
FORTOLKNING ????
Forumindlæghvad er en fortolkning af en analyse: og p.s hvad ingår i en analyse. har om fablen ULven og fårene af Martin a. Nexø -
Problemstillinger
ForumindlægEr der nogen, der har en idé om, en analyserende og diskuterende ud fra det nedstående? Ved simpelthen ikke, hvad jeg skal skrive om.??? I skal udarbejde en synopsis, hvor I opstiller og besvarer tre problemstillinger, som tager ud¬gangspunkt i teori og begreber om politik. I redegørelse... -
"Guld ord" søges
ForumindlægHey. Vi har haft en mildels talt utilstrækkelig old lære (vi er hendes første hold) derfor føler jeg at mangler nogle af de "guld ord" som det forventes at man skal kunne til eksamen. Er der nogen som kan hjælpe mig med det? (Mit pensum er en del af Iliaden, Hymnen til Demeter, Kvindern... -
SSO-regler
ForumindlægALTSÅ!!!glemte lige nummer 3:der står i min problemformulering at jeg skal give en analyse og fortolkning af min bog. inkluderer det et resume?kan altid spørge min lærer men det er ti gange nemmere at spørge her. -
Metode
ForumindlægHvilken samfundsvidenskabelig metode kan man sige jeg har gjort brug af, hvis jeg har i første omgang har analyseret en Facebook-side, og derved har benyttet mig af kommunikationsanalyse i dansk, men hvor så efter, på baggrund af Eric Goffmans teori, har videreanalyseret siden? -
Fuglene - Christian Kampmann
ForumindlægJeg sidder og læser Christian Kampmanns novelle Fuglene. Jeg har dog lidt problemer med at finde det egentlige budskab i teksten, og det gør jo hele analysen lidt svær at lave. Nogen der har læst den, og måske kan lede mig ind på hvad budskabet kan være? På forhånd tak! :-) -
Perspektivering
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder med mit digt jeg skal op i, til mundtlig dansk. Det er digtet "flugten til Amerika" af Christian Winther. Problemet er bare at jeg ikke ved hvad jeg kan perspektivere til. Er der evt. nogen der kan hjælpe?? På forhånd tak :) -
FSA afgangsprøve hjælp
ForumindlægNår jeg til den mundtligt afgangsprøve skal analysere teksten, skal jeg så også forklarer noget om dens handlingen, eller er det overflødigt, siden både cencor og lærer formentlig allerede har læst den? -
hjælp til rettelse af sprog og gramma, afleveres imorgen :S
ForumindlægFormålet er at analysere Martin L. Kings taler som leder af Borgerrettighedsbevægelsen. The purpose of this paper is to analyse MLK’s speeches when he was the leader of the civil rights movement. Hensigten er at se på, om MLK ideologi og holdning ændrer sig i perioden, og om ”non-violence” met... -
Novelle
ForumindlægEr der nogen, der kender et digt eller en novelle, der handler om terror? Det haster! Håber, at I kender nogen. -
Romantikken
ForumindlægHej jeg har valgt at skrive om romnatikken, og min problemformulering lyder: Romantikken brød ud i starten af 1800tallet, men hvad skete der i romantikken? I denne opgave vil jeg undersøge hvordan kvindernes synspunkt var, napoleonkrigen samt hvad højromantik er? Til sidst vil jeg analysere ... -
Romantikken
ForumindlægHej jeg har valgt at skrive om romnatikken, og min problemformulering lyder: Romantikken brød ud i starten af 1800tallet, men hvad skete der i romantikken? I denne opgave vil jeg undersøge hvordan kvindernes synspunkt var, napoleonkrigen samt hvad højromantik er? Til sidst vil jeg analysere e... -
Hvilken tekst skrev du om?
ForumindlægHejsa kære venner. Jeg håber i alle sammen har det godt. Den her tråd henvender sig mest til de folkens som har været til skriftlig dansk (studentereksamen) d 22/05-06. Jeg er bare vildt nysgerrig efter at vide, hvilken tekst de forskellige personer har valgt at skrive om. Jeg kan starte med at...
