Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 7441 til 7460 af 14099
  • Bakteriers evne til at nedbryde olie

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg har en biologiopgave som volder mig en del problemer. Er der nogle der evt. kunne give mig nogle tips ift. besvarelsen af denne opgave? http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/Roholt/Eksamenss%E6t/aar2001/august/Opgave%202.pdf
  • Bladene og træernes respiration

    Forumindlæg
    Hej alle! vi har et dilemma inde for biologi. Vores spørgsmål: Inde i bladenes og træernes celler foregår der en proces, som kaldes respiration, hvad er det? Håber at en af jer sidder inde med svaret! M.V.H. flodhesteungerne
  • Planteceller og fotosyntese

    Forumindlæg
    Hey x Jeg er i fuld gang med min biologi rapport, MEN jeg har lige et par spørgesmål! - Er det rigtigt at planteceller laver fotosyntese for at omdanne sollys til atmosfære? - Hvad kan man skrive til en hypotese om osmose? HJÆLP TAK!
  • triplet

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder med det her spørgsmål i biologi, jeg ikke kan finde ud af, og synes ikke jeg kan læse mig frem til et svar i min bog. Hvor i en triplet er det typisk mindst fatalt med en mutation, og hvorfor egentlig? Nogle der kan hjælpe med dette? Hilsen Louise
  • EU siger nej til kanel

    Forumindlæg
    Hej, jeg er igang med at skrive AT i fagene Dansk A og biologi C. Jeg ville spørger om der evt. er en der kender et forsøg med kanel/kumarin. Eller måske kender i en rapport om kumarin el.lign.
  • Omkring muskler og doping

    Forumindlæg
    Jeg sidder fast ved npget biologi som jeg håber jeg kan få noget hjælp med :) Spørgsmålene er følgende: 1) Hvad er en forbrænding i kroppen? 2) Redegør for forbrændingsprocessen 3) Hvad er doping? Hvilke bivirkninger kan der være ved doping Tak på forhånd!
  • Blodlegemer?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder med noget biologi, og kan ikke rigtigt finde ud af følgende spørgsmål: 1. Hvor produceresblodlegemer? 2. Hvad sker der når sukker forbrændes i en celle? 3.Forklar hvordan ilt optages i lungerne og hvordan kuldioxid udåndes? Jeg ville blive super glad hvis i kunne hjæ...
  • bioteknologi

    Forumindlæg
    sidder med en større skriftlig opgave i biologi på flex og er gået i stå ved de to spørgsmål, er der evt en som kan hjælpe. hvorfor er det ikke altid alle produkter af en gensplejsning, der kan bruges? beskriv teknikken hvor man udvælger de celler, der har fået det ønskede gen indsplejset?
  • Spørgsmåæ

    Forumindlæg
    Jeg har et lille problem med et biologi spørgsmål, som jeg håber nogen vil hjælpe mig med. Det lyder: Forklar hvordan det kan være lungerne fyldes med luft, når vi aktiverer indåndingsmusklerne? Håber nogen kan hjælpe mig :)
  • HJÆLP! !!

    Forumindlæg
    jeg har virkelig brug for hjælp! jeg skal have nogle ideer til en problemstilling hvor jeg bruger historie og biologi!! Emnet er antibiotika eller antibiotika ressistens. nogle ideer :O! Kan bare ikke finde nogle gode historiske begivenheder der omhandler antibiotika eller ressistensen?
  • Baye's formel

    Forumindlæg
    Heej :) Skal skrive studieretningsopgave i biologi/matematik, og skal bl.a. bevise Baye's formel. Er der nogen der har et godt bevis liggende, og evt. kan forklare det? Synes nemlig det jeg har er ret "tyndt".. På forhånd tak Mvh Lea (:
  • Celler og organsystemer?

    Forumindlæg
    Hej allesammen Det er sådan at jeg skal op i biologi c mundtligt her i 1.g. Og et af de mange emner vi kan trække på selve dagen er "celler og organsystemer" Har i bekendskab til hvilken spørgsmål man kan blive stillet ?
  • Hjælp til figur

    Forumindlæg
    Hej, Er der nogle søde mennesker som kan hjælpe mig med at forklare figuren30 i RAM biologien på s.40. I opgavenn står der at jeg skal analysere og forklare den. Håber i kan åbne den vedhæftet fil
  • Skelet

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg har en opgave om Skelet i biologi. Jeg skal skrive om; hva et skelet er, hvad man bruger det til osv.. Er helt blank, aner ikke hvordan jeg skal skrive det op osv. Kan heller ikke finde noget ordenligt på nettet. Nogle som gider komme med noget? Evt. gode hjemmesider om det? tak :)
  • Fællesfagligtfokusforløb forsøg

    Forumindlæg
    hej vi har Fællesfagligtfokusforløb (blanding af fysik,biologi og geografi) hvores over emne er bærdigdygtit produktion og hvores emne er fra forbrug til spild og vi skal bruge et forsøg omkring hvores emne nogle ideer tar imod dem med kys hånd :))
  • Hjælp til eksamen!!

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er i gang med at forberede mig til biologi eksamen. Jeg ville høre om nogle kunne forklare mig hvad sammenhængen er mellem antigener og antistof? Ville sætte stor pris på det, da jeg ikke kan fine noget om det..
  • Pest

    Forumindlæg
    Hej har fagene Biologi A og historie A har valgt emnet pest og mennesker, men ved ikke hvad sammenhængen er til overemnen "mennesket forhold til naturen" En sød sjæl der kan koble de to ting sammen? :(((
  • reaktionsligning - hjælp

    Forumindlæg
    Jeg skal til eksamen i biologi, og det ville være super rart, hvis der var en der gad at hjælpe og evt. fortælle mig hvad der sker i reaktionen. På forhånd tak ! Enzymet lactase ) er et hydrolytisk enzym der specifikt katalyserer nedbrydningen af disaccaridet lactose (=mælkesukker) til monosacca...
  • Teoriafsnit?

    Forumindlæg
    Må der være teoriafsnit til forsøget? Har lavet et forsøg i biologi og kemi, og har lavet et noget langt teoriafsnittil netop dette forsøg.. nu er der imidlertid en der siger der ikke må være et sådan teoriafsnit til forsøget men at det skal indgå i alt det andet stof.. hvad er rigtigt?
  • Prokaryote og Eukaryote celler

    Forumindlæg
    Skal til biologi eksamen lige her rundt om hjørnet og er igang med at læse op, kan simpelthen ikke forstå hvad prokaryoter og eukaryoter er iforhold til dyreceller og planteceller, syntes godt nok det står en masse sløret om det men forstår bare ikke, altså er de, de samme celler bare andre navne...