Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 7501 til 7520 af 14099
  • Stamceller og Etik

    Forumindlæg
    Jeg skal til og op i at-årsprøven og har valgt emnet stamceller og etik (biologi og religion). Jeg har set på nogle oplæg herinde af folk som har om samme emne, men jeg undre mig over hvorvidt emnet er en forudsigelse/vision? på forhånd tak
  • Hurtigt hjælp med bio spørgsmål!!

    Forumindlæg
    Nogle der kan svare på de her biologi spørgsmål?? A. Hvor stort er hvilemembranpotentialet i et typisk humant neuron? B. Hvordan opretholdes hvilemembranpotentialet? C. Hvilken funktion har Na+/K+-pumpen? På forhånd tak!
  • Metode

    Forumindlæg
    Hej. Lidt hjælp til metode afsnittet? Jeg har skrevet i biologi og psykologi omkring fedme, som handler mest omkring livsstilsændringer. Ved simpelthen ikke hvad jeg skal sige til metoder. Jeg har brugt Giddens teorier på en case.
  • Kobling af metoder???

    Forumindlæg
    Hej Jeg har skrevet synopsis om Folkesundhed og fedme i biologi og samfundsfag, men synes det er tæt på umuligt at koble de her to fag, når jeg skal sammenligne metoder? Det er jo to helt forskellige ting, jeg har brugt fagene til?? Kunne være dejligt med lidt hjælp
  • Forskel ml. naturvidenskabelige metoder?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har skrevet en synopsis om partikelforurening i samfundsfag og biologi. Jeg har fået styr på de samfundsfaglige metoder, men jeg har svært ved at skelne mellem de to naturvidenskabelige metoder: hypotetisk-deduktiv og empirisk-induktiv, er der nogle som kan fortælle mig hvad forskellen ...
  • AT

    Forumindlæg
    Hej som så mange andre 3g´ere sidder jeg og skal til at lave problemformulering. Jeg har om darwinisme og naturalisme.. skriver i biologi og dansk. v Ville høre om der var nogle der havde ideér til nogle problemstilinger? Åå forhånd tak
  • Danske økosystemer

    Forumindlæg
    Hejsa jeg er brandt inde med et spørgsmål i Biologi: Jeg skal nævne 4 danske økosystemer og opstille fødekæder i alle fire. Men kan intet finde om danske økosystemer. De eneste jeg kan komme på af danske økosystemer er danske skove???.
  • DNA-chips og etik EKSAMEN PÅ MANDAG!

    Forumindlæg
    Hej derude Jeg skal til AT-eksamen på mandag og jeg er lige lidt i tvivl om nogle ting. Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan DNA-chips fungerer(biologi) og så kan jeg ikke finde ud af hvordan teknologietikken vil forholde sig til designerbørn. Håber der er nogen derude der kan hjælpe mig! mv...
  • eksamen c niv

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op til eksamen i biologi c... Jeg er rimelig godt med tror jeg i hverfald, men ville hører om der var nogle der har nogle gode råd eller som evt. har et eksempel på et spørgsmål, det ville være super. Jeg er nemlig i tvivl om hvordan et spørgsmål ville være.. på forhånd tak.. håber n...
  • aktionpotentiale og nervesystemet

    Forumindlæg
    Hej, jeg er igang med en SRO i Biologi og kemi. Jeg har lidt svært ved at svare på spg så håber nogen herinde gerne vil hjælpe 1. hvordan det aktionspotentiale spredes i et neuron og hvilken virkning det har på en GABA-receptor i denne proces
  • Det naturlige stofkredsløb i vandområder

    Forumindlæg
    Godmorgen, Jeg skal op i Biologi B imorgen og har fået til opgave at udarbejde en fremlæggelse om Spildevandsrensning - men bliver lidt i tvivl da om dette spørgsmål: Gør rede for de naturlige stofkredsløb i vandområder Jeg håber nogen kan spore mig ind på det rigtige.
  • abstract?

    Forumindlæg
    Jeg er igang med at skrive en større opgave i kemi og biologi og er blevet bedt om at skrive en abstract på engelsk., men jeg ved ikke, hvordan man skriver en abstract. Nogen der kan hjælpe?
  • Meiose

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til biologi eksamen i morgen, og jeg sidder nu og læser om meiose, og så at hos mænd er det sædcellerne som er det meiosen ender ud i, men hvad med kvinder? De har da alle de æg de kan få fra de er 3 måneder gamle? Ville være stor hjælp hvis nogen kunne komme med et svar.
  • tilpasning til klimforandring

    Forumindlæg
    Jeg skal til biologi eksamen på fredag, og håber at nogle vil besvare 2 spørgsmål, som jeg har. En beskrivelse af landbrugets tilpasning til klimaforandringer i forskning og evt. allerede i praksis i Danmark? hvilke afgrøder vil kunne dyrkes efter klimaforandringer?
  • genteknologisk arbejde og bakterier

    Forumindlæg
    Jeg har fået biologispørgsmålene til biologi A på forhånd og der er et spørgsmål som jeg gerne vil have lidt hjælp til. Giv en begrundet gennemgang af hvorfor bakterier ofte anvendes indenfor genteknologisk arbejde fx på planteceller og i industrien
  • Eksamen C-niveau STX

    Forumindlæg
    Jeg sidder her og skal forberede mig til min eksamen i biologi på C-niveau, men jeg ved ikke helt hvordan jeg gør det smartest. Er der muligvis nogen, der har nogle forslag? Er det f.eks. vigtigt, at man kan fortælle om fordøjelsessystemet uden at kigge på noget?
  • genetisk betingede fejl

    Forumindlæg
    hej Jeg har lige endnu et spørgsmål som jeg har fået i biologi som jeg er lidt i tvivl om? Gennemgå i denne forbindelse muligheder for at kunne påvise genetisk betingede fejl. Er det bare mendels lov mht. krydningsskemaer der tales om eller har i andre gode ideer?
  • Biologisk omsætning på heden og i skovbunden

    Forumindlæg
    Hej.. Skal biologi A eksamen i morgen, og brug for hjælp.. Jeg skal redegøre for den biologiske omsætning fx. heden og i skovbunden. herefter en forklaring på betydningen af pH og tungmetaller i denne sammenhæng.. Jeg håber der er nogle der kan hjælpe. På forhånd tak
  • VIGTIGT !!!!

    Forumindlæg
    Hej, vi har om Big Bang og vi mangler nogle formuleringsspørgsmål, hvor de skal indeholde fra fysik/kemi, geografi og biologi. Er der nogle der kan hjælpe os med af finde nogle informationer omkring det, det vil betyde meget for os! Da vi skal fremlægge om det. :(( Tak på forhånd! :))
  • Videresendelse af DNA

    Forumindlæg
    Jeg er ikke særlig god til biologi og har lige et spørgsmål. Hvis en dreng er født tynd og han senere hen bliver tyk og gifter sig med tyk kvinde (som var født tynd) - bliver deres barn så højst sandsynligt tyk?