Søgning på: fysik projekt. Resultater: 7501 til 7520 af 20688
-
Anbefaling af litteratur
ForumindlægHej. Er der nogen der kan anbefale noget litteratur, der omhandler emnet inertimoment, og "bevægelsen af stive legemer" ? Måske der er nogen der i fortiden har faldet over en god bog eller noget. Niveau B til A tak -
Medicin
ForumindlægHvis jeg ønsker at læse medicin, hvilken linje skal jeg så vælge på gymnasiet? -
Infrarødstrålings sygdoms bekæmpning
ForumindlægHej Jeg har fundet ud af at infrarød stråling kan hjælpe med sygdomme, men har svært ved at forstå hvilke sygdomme den kan hjælpe med og hvordan?. Det er mest det spørgsmål med, hvordan IR-stråling har en fordel med at den kan kurer sygdomme og hvordan gør strålingen det. Hvis der var nogle de... -
Studieretnig
ForumindlægEr der en studieretning til STX, HTX,HHX, eller HF som har Engelsk A/B, Samfundsfag B/C, Religion B/C, Historie A/B, Psygologi B/C, Kunstneri. fag C, Tysk B/C, Kemi B/C ? -
Spørgsmåle jeg ikke kan svarer på. :(
ForumindlægHalløjsa derude! Jeg sidder med en fysikopgaven og jeg har fået læst en tekst, og kunne ikke forstå teksten ordentlig, så har stillet mig selv nogle spørgsmåle, kunne det være en sød sjæl som kunne hjælpe mig med disse spørgsmåle? Det behøver ikke at være dem alle, men bare nogle par stykker. :D... -
Analyse af myonens levetid
ForumindlægHej! Jeg er gang med at skrive SOP om den specielle relativitetsteori og har lavet et forsøg om at finde Myonens levetid. Men desværre har jeg svært ved at skrive den analyserende del fordi, kort sagt, jeg forstår simpelthen ikke det data jeg har fået. Derudover ved jeg ikke hvad jeg skal bruge ... -
*Astronomi* Parallaksevinkler
ForumindlægHvordan kan jeg forklar hvordan man kunne korrigere for de forskellige parallaksevinkler man kan beregne og få EN god parallakse til beregning af afstanden til en stjerne? Altså hvordan man bruger to forskellige vinkler (en fra hvor Jorden er ét sted til 6 måneder senere hvor man laver nye mål). -
Forsøg om lys
ForumindlægHej. Jeg har lavet et forsøg om lysets brydning, og jeg skal til at skrive min hypotese. Hvad kan min hypotese være? Jeg ved, at lysets hastighed i luft er 3,00 * 108 m/s... -
Naturfag imorgen
ForumindlægHejsa, er der andre end mig, som skal op i skriftlig naturfag imorgen?Vil gerne høre, hvad i synes at der er godt at repetere, til prøven?Venlig hilsen mig.. -
Simpel Harmonisk svingning
ForumindlægHej Skal man bruge vinklen når man udregner bevægelsesligningen for et matematisk pendul. Kunne man ikke gøre det med positionen i stedet for, så man får en differentialligning i x i stedet for θ. Kan nogle give en matematisk udredning? -
Hvilke atomer er der i luften?
ForumindlægHvilke atomer er der i luften? -
Hvad betyder det her ???
ForumindlægPerspektiverer- benytterarbejds- og betragtnings-metoder fra andre fag, skaber helhed -
Fysikprogram
ForumindlægJeg tænkte på, om der findes et fysikprogram til indskrivning af rapport, fx i stil med Chemsketch.Dvs. at det skal være muligt at lave forsøgsopstillinger. Jeg har downloadet templaten fra schropps.dk til Chemsketch, men det kniber med at finde fysikudstyr.Ideelt set vil det bedste være endnu en... -
Atommasse eller molarmasse
ForumindlægSidder helt og kommer i tvivl.Hvis vi for eksempel tager Kr-85, så slår man op i Databogen og ser, at molarmassen er 83,80. Atommassen for Kr-85 er 84,91252 u.Jeg plejer godt nok at bruge molarmassen, når der skal findes stofmængde evt., men blev nu alligevel i tvivl om hvilken jeg skal bruge.Hvo... -
Maskinmester uddannelsen
ForumindlægHey her, jeg skal begynde på maskinmester skole til kommende januar, er det nogen som har nogen idé hvordan en skal forberede sig til det ?.. jeg har ikki gået i skole siden jeg var udlært som radiomekaniker og det er 10 år siden. Så man er lidt rusten til skolegang .. -
Fysikrapport ?
ForumindlægHej er ved at skrive om bølger og svingninger. Er næsten færdig, har kun disse spørgsmål jeg ikke kan finde ud af. Interferens Hvad er interferens? Bølgers interferensmønster. Beregning af vandbølgers fart. Vil også gerne høre fra dig, hvis du har nogle gode billeder af fx dæmpet / periodiske ... -
deduktiv eller induktiv metode?
ForumindlægHey derude, Jeg har lige arbejdet om "baneberegning". Men hvem lavede disse formler omkring baneberegning i cirkebane ri rummet og ellipsebaner?.. og hvilke metoder brugte de (induktiv eller dedukiv?). Hvis I har nogle link til steder hvor der står hvem der har lavet formlerne, og hvo... -
W/m^2
ForumindlægEr der en der kan forklare hvad W/m^2 er? På forhånd mange gange tak! -
Eksaminer i år
ForumindlægJeg går i 2g og vil gerne vide, hvor mange eksaminer jeg skal op i i år. Min studieretning er MatA, FysB og KemiB, som valgfag vælger jeg FysA og astronomiC. I 1g afsluttede jeg samf+bk, men var ikke op i nogen eksaminer. I år afslutter jeg old, rel, tysk og kemi B. Eng B kører vist 3-årigt for... -
X
Forumindlæghvad giver 8 (x-3) og 1/2 (4x + 8)
