Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 7601 til 7620 af 40685
-
Matematik lektie hjælp og eksamens oplæsning
ForumindlægHej alle sammen :) jeg har meget brug for matematik lektie hjælp, så vise der er nogen der ud, som har tid og overskud til at kunne hjælp mig hjælpe mig, vil jeg blive meget lykkelig. Jeg kan kontaktes på mobilen: 21 46 78 67 Information: Navn: Alexander Kert Alder: 19 år Skole: Ni... -
Mundtlig dansk eksamen - På grænsen
ForumindlægHejsa, jeg har trukket et fordybelsesområde, der lyder: På grænsen. Men jeg er fuldstændig på bar bund, netop fordi emnet er så bredt. Jeg ved slet ikke, hvor jeg skal starte. Jeg har overvejet at vælge en novelle eller et maleri.. Er der nogen derude som har en ide? -
AT EKSAMEN HJÆÆÆÆLP
ForumindlægJeg har afleveret en synopsis hvor jeg kun har 1 tabel med i, men nu har jeg fundet en tabel til, hvis den ikke står på synopsen må jeg godt bare gå ind til fremlæggelsen og sige at jeg lige har fundet den tabel? Eller har de krav på at den skulle have stået i synopsen? -
Skriftlige engelsk a eksamen??
ForumindlægDet starter vel med 4 opgaver uden hjælpe midler som vi har 1 time til. Og derefter får vi vel kun EN tekst som vi skal skrive et essay om hvor vi skal inkludere nogle digte/tekster/billeder osv..?? Det er vel sådan det foregå?? -
Engelsk B eksamen mandag!
ForumindlægEr der en der kan forklarer dette: Hvis der i et digt er: "Regular rythm" så det metre (Metrical) "No regular rhythm"= Free verse Forstår ikke hvad metre / free verse betyder - hvad er forskellen osv. :) -
Biologi eksamen - økologi - primærproduktion
ForumindlægHej alle. Har meget brug for hjælp! og ville høre om nogen ville forklare lidt om disse ting i mit spørgsmål: Analyser, hvilke betingelser der skal være til stede for at få en optimal primærproduktion, og giv eksempler på, hvilken praktisk betydning det har for planters livscyklus og udbredelse. ... -
korte spørgsmål? argumenter eksamen
ForumindlægHej. Er der nogle gode gloser for disse ting? 1. Hvordan har sproget virkning på forfremmelsen af budskabet? 2. Hvordan har symboler og metaforer en virkning på teksten? -
HISTORIE EKSAMEN ROMERRIGET/ANTIKKEN HJÆLP!
ForumindlægHej :) jeg har trukket antikken i fortiden og nutiden, og har 24 timers forberedelse og 9 kilder som omhandler politiske/samfundsmæssige sammenhænge under Kejser August lederskab og kilder som omhandler slaverne.... men er rigtig utvivlsomt om hvordan jeg skal gribe emnet an da der er så meget vi... -
Fysik eksamen mundtligt.
ForumindlægGoddag jeg skal snart op i fysik og det første emne som jeg skal snakke om er et ballonprojekt. Jeg tænkte på at snakke om de elementer man skal kunne for at få en ballon op og flyve som opdrift, densitet, tryk og runde af med hvad der skete ved min ballon. Er det en god ide? -
lidt hjælp til min kommende eksamen.
Forumindlægder er en sætning, som jeg ikke helt forstår. sætningen lyder på: Forklar syre-basebegrebet og redegør for begreberne syre- og basestyrke - såvel kvalitativt som kvantitativt. jeg forstår ikke det sidste det med "såvel kvalitativt som kvantitativt". på forhånd tak. -
Romeo & Juliet.. Eksamen! :(
ForumindlægHej alle Jeg frygter at trække Romeo & Juliet. Ikke kun pga. det gamle engelsk det er skrevet i, men også hvordan man analyserer Romeo & Juliet. Hvordan analyserer man Romeo & Juliet? -
Tysk eksamen 2011 10.klasse
ForumindlægHej :) Jeg skal op i tysk her torsdag d. 16/6 2011 :) Jeg har valgt to tekster, som jeg vil fortælle om, men der er noget, som jeg er lidt i tvivl om. Det lyder til på min lærer, at man kun må bruge de tekster man har valgt og at man skal fortælle udfra dem, men jeg troede, at man også gerne mått... -
Kognition og læring - 24-timers eksamen.
ForumindlægHej - jeg sidder med emnet "intelligens, kognition og læring" og har lidt problemer med min problemformulering, samt problemstillinger. Mine vedlagte tekster handler om Piaget og hans teori omkring de fire stadier i udviklingen af "tænkteværktøjer", samt hvordan børn arbejde... -
Tysk mundtlig eksamen
ForumindlægHvordan skal jeg fremlægge min udtrukne tekst? Det er et eventyr, (die prinzessin und der Hirte) og emne: beziehungen.? -
Fysik B - Eksamen
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at fortælle om disse ting ? Atomkernens opbygning, kerneprocesser, jagten på transuraner, fissionsprocessen, Einsteins ligning, massedefekt, bindingsenergi, energigevinst ved fission, Manhattanprojektet. Ved ikke rigtig noget om det meste så hvis i kan fortælle hvad d... -
fysik a 2011 eksamen
Forumindlægnogen der kan hjælpe eller nogen i den stil ? ( fredag den 27 . maj 2011 ) eller hvis i har jeres svar liggenende daj eg ikke kan finde ud af 3 opgaver. og har fået hele sættet som aflevering. -
forsøg om palmeolie til naturfags-eksamen
Forumindlægvi har naturfags-uge og skal fremlægge med 2 forsøg. vi arbejder med "Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget". vi har fundet ét forsøg men har svært ved at finde et mere, som er passende til emnet "palmeolie". vi ville virkelig sætte pris på, hvis nogen hav... -
NV afsluttende rapport(eksame)
ForumindlægHej allesammen.. Jeg skal op i en afsluttende nv prøve på fredag.. Vægten skal ligge på min fysik rapport.. Jeg skal forberede mig derhjemme og fortælle 5-7 min. om min rapport.. Det der lægges vægt på er at jeg skal gøre rede for forløbets formål, gøre rede for udførelsen af de prakti... -
mundtlig eksamen essay
Forumindlæghej. nogle der har nogle gode essays man kan analysere og fortolke? har vikelig svært ved at finde nogle -
Eksamen spoergsmaal: ligning
ForumindlægJeg skal op til matematik C mundtlig snart og vil meget gerne have lidt hjaelp til denne opgave. Du skal redegoere for loesningsregler for ligninger Forklar, hvordan foeglende ligning kan loeses grafisk x + 4 = 3x -2 Redegoer for opstilling af formler til loesning af praktiske problemer. Vi...
