Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 7641 til 7660 af 14598
-
FOrdel ved duplikation?
ForumindlægHej, Jeg skal have en biologiprøve i morgen, og ville lige forbedre mig endda. Jeg har lige læst en del om Dna-celler, duplikation osv. og har også fået kigget på en figur hvor der sker DNA- duplikation… Dog har jeg ikke kunnet læse hvilken betydning duplikations processen har? Eller hvo... -
Ordbøger søges
ForumindlægHej. Jeg er i år startet på gymnasium, og der er der et krav der hedder, at man selv skaffer sine Gyldendals-ordbøger. Jeg ville høre, om der skulle være nogen der har dansk-tysk og tysk-dansk ordbøger liggende, som de gerne vil sælge? Jeg har intet imod æselører og krøllede sider (dog ikke afrev... -
Det arabiske forår - AT
ForumindlægHej jeg skal skrive en problemformulering i AT, kampen for det gode liv. Jeg har valgt samfundsfag og historie. Lige nu er mit udkast: Hvilke konsekvenser kan det arabiske forår få for både den arabiske verden men også den vestlige Analyser hvordan vesten håndterer det arabiske forår. Indd... -
Sætning med konjuktiv
ForumindlægHej, har lige lidt probler med en sætning med konjuktiv, da jeg har smidt mine gode konjuktiv papir væk, så håber, at der en der gider at rette den Sætningen: Jeg vil ikke have at en eller anden absolut autoritet bestemmer over mit liv Mit bud: Yo no tendría que ninguna autoridad absoluta ... -
Mat A og Bio C
Forumindlægproblemformulering: Hvordan kan man stoppe en Influenza og hvordan kan den beskrives. Problemstillinger: 1) Redegør for at forudsigelsen og forsøget på at forhindre udbreddelsen af influenza har en effekt på det gode liv 2) Hvilke konsekvenser har Influenza 3) Hvordan forudsiges u... -
naturfaglig afgangsprøve om rummet
Forumindlæghej allesammen. en af mine venner og jeg skal til den naturfaglige afgangsprøve og har trukket emnet rummet. vi er meget i tvivl om hvad vi skal vælge som underemne. vi har prøvet med livet på Mars men det var for stort og for teknisk. er der nogen der har nogle ideer til hvad vi kan vælge. kom... -
En lille oversættelse
ForumindlægGodmorgen... Hey er der ikke lige en der vil være sød at oversætte dette for mig... please skal aflevere det idag: Vores mål er at tilbyde den mest omfattende og gennemførte planlægning, så du er sikker på at få et rejseeventyr for livet uden problemer og bekymringer med masser af spænding og kom... -
Helle Helle - Mere Kaffe?
ForumindlægJeg mangler desperat teksten Mere Kaffe? af Helle Helle til en aflevering på onsdag! Teksten er på mystisk vis forsvundet fra min tasker og nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre. Er der nogen af jer der har teksten og kan redde mit liv???? På forhånd tusind tusind tak!! ~Ann -
Hjælp!!
ForumindlægHej Alle. Jeg sidder her med to opgaver og kan ikke bestemme mig for hvilken jeg skal skrive. I den ene skal jeg skrive en kronik om sammenhængen mellem sprog og bevidsthed i ungdomskulturen. Og i den anden skal jeg skrive et essay, hvor jeg skal skrive om de tanker der kommer i livet. Er der nog... -
Dan Turell - 1970erne
ForumindlægDan Turells tekster handler primært om byen, livet, dens larm osv, da han elskede det. Men hvad har det med perioden 1970erne at gøre? Ud fra det jeg har læst handler 1970erne primært om kønskamp, brud med kernefamilien, kriser i privatlivet, opløsning af Gud og troen på det fornuftige individ. ... -
Medea af Euripides - oldtidskundskab
ForumindlægHej allesammen, nu har jeg læst Medea af Euripides, om jeg må nok indrømme at den var meget spændende og interessandt. Undervejs fik det mig til, at stille spørgsmålstegn ved kærlighedsbegrebet i denne bog. Hvad mener I? Hvad er kærlighesbegrebet? - og hvorfor? (meget gerne nogle argumentationer)... -
Gode emner til Årets AT 2013 EMNE? "Kampen for det gode liv"
ForumindlægHej Jeg er i den nød situation, at jeg ikke har valgt en emne endnu, da jeg slet ikke har noget interessant og spændende emne jeg kan komme på. Vil i ikke være søde at hjælpe mig , og kommer med nogle gode forslag? og hvordan problemformuleringen fx. ku' se ud? Tak på forhånd' ... -
hjælp til dansk essay.
Forumindlægjeg skal skrive et essay om ægteskab udfra de her tre digte: Helle Helle - Globryllup, Jan Sonnergaard - Polterabend og Leif Panduro - Et godt liv.. Men jeg ved virkeligt ikke hvad pokker jeg skal gøre, for jeg har aldrig skrevet et essay for, jeg håber at der er nogle der er styr på det, som jeg... -
Eksamen dansk -hjælp
ForumindlægHej. Jeg har trukket fordybelsesområdet ''det unge liv'' og har valgt teksten ''william'' af jan sonnergaard. Jeg skal læse et stykke op, som jeg ikke helt ved. Jeg vil gerne have et stykke hvor jeg ligesom kan sige at det er point of no return. håber i vil hjæl... -
Andreas af Vibeke Willumsen-Synopsis
ForumindlægHej, jeg skal lave en synopsis til min eksamen og jeg har valgt teksten Andreas af Vibeke Willumsen, men mit problem er bare at jeg ikke kan finde noget om Vibeke Willumsen på nettet, er der nogen, der ved hvor man kan finde noget information, som måske kunne bruges til hendes forhold til tekse... -
AT - Historie & Religion
ForumindlægHejsa! Jeg skal op i AT hvor jeg har valgt Historie og Religion. Min problemformulering er :Hvordan greb Mahatma Gandhi kampen for hans ide om det gode liv an? Jeg er en del i tvivl om hvad lærene forventer at se fra min side af når jeg skal op. Er der nogle der kan forklare mig hvad en Hi... -
Er artiklen OK som avisartikel??
ForumindlægHej Alle!! Til mundtlig dansk har jeg trukket 'avisartikel og dens formidler'. Med det skal jeg så vælge en avisartikel, jeg skal have analyseret og fortalt om. Har fundet en ( http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/ECE1950183/unges-liv-er-styret-af-facebook/ ), men den er jo fra nettet... -
Perspektivering med "Frøkenen"
Forumindlæghej! Jeg sidder her og laver synopse og skal lave en perspektivering på Herman Bangs "Frøkenen". (handler om frøkenen Ida som virker lykkelig på overfladen, men hænger fast i fortiden og lever et usædvanligt kedeligt liv) Nogle der har et forslag til hvilken tekst jeg kan perspekt... -
Hjælp - rettelse af min klage!
ForumindlægHej derude Jeg har desparat brug for hjælp, og det fungere sådan at jeg har skrevet en klage, og vil meget gerne have nogen skal hjælpe mig med at rette den, da det er første gang i hele mit liv jeg skriver en klage. Desuden skal den afleveres til min rektor. Håber der er en venlig sjæl der... -
Hvorfor evolution? - og jordlagene
ForumindlægHej, Der er noget der undrer mig ved evolutionslæren. Hvad var det der enten "skubbede" eller "trækkede" den prokaryote celle til udvikle sig til den eukaryote, og hvad fik livet i vandet til at gå op på landet? Med andre ord: Hvorfor havde de dette behov? (Virker ulogisk) Og ...
