Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 7661 til 7680 af 14598
-
En To Tre Nu Opgaver
ForumindlægHej allesammen :D Jeg skal lave en opgave om Cecilie i bogen En To Tre Nu. Det jeg skal er at finde en tidslinje over hendes liv, lave en artikel (skal opdigtes med spørgsmål omkring hendes forløb gennem bogen) og jeg skal finde et par punkter i bogen om hendes relation til Jeppe på handlin... -
Produkt til psykisk syge
ForumindlægHej! Jeg er i gang med projektuge i 9. klasse, og jeg har problemer med at finde ud af et produkt. Jeg har om "På grænsen til at være psykisk syg" - jeg kommer til at komme rigtig meget ind med deres liv, og jeg synes det er svært at finde en ide til et produkt. Har i nogle ideer vil... -
Spørgsmål til viderearbejde
ForumindlægHej alle Jeg skal fremlægge om mediernes påvirkning af kropsbilledet/kropsidealet, hvor jeg også fokusere på undervægt og slankekurer. Jeg ved bare ikke hvad mine spørgsmål til viderearbejde skal være? Jeg skriver i fagene dansk og biologi, min problemformulering er: "Hvordan er medierne... -
Hvad gør planter autotrofe?
ForumindlægSå vidt jeg ved er en autotrof en organisme som er selværnerende, altså som selv kan skaffe sig det stof og energi det skal bruge for at holde sig i live. Man gør alle planter ikke det? Det mente jeg, men jeg læste så et sted at "Høje planter er autotrofe". Hvad er det så der gør plan... -
sygeplejerske
ForumindlægHey. Tænkte på om der er nogen som er sygeplejerske eller er under uddannelsen? For mit spørgsmål er hvad det kræver for at blive sygeplejerske? Jeg går i 2g og har hele mit liv ville være sygeplejerske. Er der specielle krav, hvor skal man gå henne og jeg har ikke vildt høje karakterer så hvad e... -
Eveline af James Joyce
ForumindlægHej alle! Jeg skriver AT om Eveline skrevet af James Joyce og skal bruge den biografiske analyse, jeg kan godt se der er nogle træk mellem hans liv og den situation Eveline står i, men er der nogen der kan forklare mig på hvilken måde? Eller evt. kender nogle hjemmesider eller analyser, hvor je... -
Komparative fordele
ForumindlægHej. Jeg arbejder på livet løs og håber derfor, at der er nogle som gider at kigge dette dokument igennem. Den model jeg har opstillet omkring byttehandlen giver den god mening? Og beskriver den fint, hvorfor man skal satse på at eksportere/producere de varer som man har en komparativ fordel ved?... -
Dumme synopsis.
ForumindlægJeg har trukket: Drømmen om det gode liv. Mit prøveoplæg er: Regeringen opfordrer til børnearbejde (Artikel) Præsentation og begrundelse for valg af prøveoplæg, er lavet.. OG SÅ .. Præsentation af analyse.. = Artiklens opbyggelse + Beskrivelse af opstilling. Og så kan jeg ikke komme på mere at sn... -
Eksam
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal til mundtlig eksam her på torsdag :( Jeg skal læse hele pensomet igenem som jeg er igang med. Men det jeg ikke forstår er hvad teorierne går ud på. Har samfundsfag på c og vi har arbejdet med bogen ''Liv i Danmark'' vi har arbejdet med de første 7 ka... -
religion synopsis - haster!
Forumindlægjeg skal op i tværfaglig eksamen i morgen i religion og historie. og mit emne er Islams begyndelse. Jeg er nu stødt ind i et problem mht perspektivering, er der nogen der kan komme med en idé til hvad jeg kan perspektivere til? jeg kommer bla. ind på: muhammeds liv, Kaba'en, Sunni/shia, jihad... -
HJÆLP HASTER! Perspektivering!
Forumindlæghej jeg skal op i tværfaglig eksamen i morgen i religion og historie. og mit emne er Islams begyndelse. Jeg er nu stødt ind i et problem mht perspektivering, er der nogen der kan komme med en idé til hvad jeg kan perspektivere til? jeg kommer bla. ind på: muhammeds liv, Kaba'en, Sunni/shia, j... -
Fagudtryk
ForumindlægHjælp mig gerne. Sidder på en stol og ikke kan løse en opgave. Håber i ville hjælpe mig bare på at redde et liv. Har en artikel for, hvor jeg skal finde fagudtryk. Den første "hjernen" fagudtryk er stavefejlen. Den anden først bogstaver - så ord fagudtryk er?? Håber i kan hjælpe mig me... -
Produkt hjælp!
ForumindlægHej jeg er i gang med projektopgave. Vores overemne er hverdag og konsekvens, og vi har vlagt at have om hvordan ulykker og handicaps kan ændre ens liv. Jeg har bare det problem at jeg er helt blank for ideer til et produkt, så er der nogle der har en god ide? Håber I kan hjælpe, på forhånd t... -
Retfærdighed
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål som jeg skal svare på: "Hvorfor er det så svært at være retfærdig over andre mennesker?" Jeg beder ikke om et svar til opgaven, men måske bare en hjælp. Jeg ved at vi læser om livet, angst og døden. Har det noget med det at gøre, muligvis? Noget med Gud, måske... -
Fransk billedbeskrivelse
ForumindlægHej derude. håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig, for føler mig helt lost. Fransk og jeg er desværre ikke så gode venner. Jeg har meget meget brug for franske gloser + sætninger som man kan bruge til at beskrive billeder med og til at tale om dem. Det er lidt i sidste øjeblik da jeg s... -
K.E. Løgstrup
ForumindlægHej! Har religion på C-niveau Er der nogen der kan fortælle mig lidt om K.E. Løgstrup? Har læst tekster om ham, men synes det er svært! Kan nå frem til at Når et menneske viser tillid, skal man tage vare på deres liv. Nogle der kan hjælpe, eller evt. har nogle få noter? Selv et par ord... -
Betinget tilblivelse - hvad er det?!
ForumindlægJeg skal til eksamen i religion C imorgen, og jeg aner ikke hvad betinget tilblivelse er. Det er vidst nok indenfor Buddhismen. Jeg har prøvet at google det, og der står intet om det i vores lærebøger. Vi har haft om det i timerne, men det var så abstrakt at ingen forstod det, og vi fandt derfor... -
videregående studieliv og fritid
ForumindlægHej! Har lige afsluttet 3.g i år, og har derfor søgt videregåeende uddanelse. Ville egentlig bare lige høre jer ad, om hvor meget 'fritid' man har på UNI. Er kun 18 år og tænker om et sabbatår ville være bedre, hvis man ikke føler sig klar til læse yderligere 3 år. Altså med mindre man ... -
Det smukke ved Danmark, essay.
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave i dansk at skrive et essay om det smukke ved Danmark, men nu er jeg kommet i tvivl om det jeg har skrevet ikke betegner Danmark, men betegner mit liv i stedet. Jeg er ikke ekspert i genren essay's, så derfor er jeg meget i tvivl. Det kunne være til stor hjælp h... -
hvilken genre???
ForumindlægHej Jeg skal analysere novellen, Tørdokken skrevet af Stefan Andres i 1949. Jeg er bare lidt i tvivl om genren, altså hvilke slags novelle den er. er der nogle, der har læst den og kan hjælpe mig? er den en socialrealistisk novelle, hvor de ydre forhold er afgørende for personernes liv. eller er ...
